Fotbolls-EM
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fotbolls-EM
Vet att det inte hör till hockey. Men en av de största idrottshändelserna (efter DIF's matcher då) går av stapeln till sommaren och idag tog Lasse Lagerbäck ut truppen.
Själv tycker jag det ser väldigt bra ut, trots alla skador och Henke Larssons comeback gör ju att man nu kan hoppas på mer än avancemang från gruppen. Jag skulle vilja se honom i en offensiv mittfältsroll, då kan vi ha både Zlatan, Henke och Elmander på planen samtidigt. Det är tre spelare som håller hög klass i Europa.
Vill att Sverige ställer upp enligt följande:
Isaksson
Micke Dorsin - Olof Mellberg-Petter Hansson - Micke Nilsson
Fredrik Ljunberg -Tobias Linderoth - Sebastian Larsson
Henrik Larsson
Zlatan Ibrahimovic - Johan Elmander
Alternativt att man kan spela Larsson och Zlatan på topp och låta Anders Svensson spela den offensiva mittfältsrollen.
Själv tycker jag det ser väldigt bra ut, trots alla skador och Henke Larssons comeback gör ju att man nu kan hoppas på mer än avancemang från gruppen. Jag skulle vilja se honom i en offensiv mittfältsroll, då kan vi ha både Zlatan, Henke och Elmander på planen samtidigt. Det är tre spelare som håller hög klass i Europa.
Vill att Sverige ställer upp enligt följande:
Isaksson
Micke Dorsin - Olof Mellberg-Petter Hansson - Micke Nilsson
Fredrik Ljunberg -Tobias Linderoth - Sebastian Larsson
Henrik Larsson
Zlatan Ibrahimovic - Johan Elmander
Alternativt att man kan spela Larsson och Zlatan på topp och låta Anders Svensson spela den offensiva mittfältsrollen.
- Emil Svelander
Då jag såg uttagningen kan jag intyga att Micke Dorsin togs ut.blocco skrev:Ser intressant ut Svelander. Men enligt aftonbladet så är inte Dorsin med...
Min startelva blir:
Isaksson
Stoor - Mellberg - Hansson - Micke Nilsson
Ljungberg - Linderoth - Källström - Larsson/Wilhelmsson
Ibrahimovic - Elmander

Jag ställer frågan, hur kan ni peta Henrik Larsson till fördel för Kim Källström? Kim har inte varit bra någon match då han STARTAT i landslaget och hans form är knappast god. Henrik Larsson är näst intill en världsspelare fortfarande, det har han bevisat både i Allsvenskan och i Europa förra året.
Enligt mig ska "Tjocke-Tacko" spela i den defensiva mittfälsrollen(eftersom Linderoth eventuellt ska vara skadad, om han inte är skadad är det självklart att Linderoth ska spela) och "Kimpa" i den offensiva.
Enligt mig ska Zlatan inte spela. Sure, han har varit bra men han har inte gjort något mål. En anfallare ska göra mål så för mig blir det Elmander och Larsson på topp.
Självklart ska "Isak" stå.
Enligt mig ska Zlatan inte spela. Sure, han har varit bra men han har inte gjort något mål. En anfallare ska göra mål så för mig blir det Elmander och Larsson på topp.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Emil Svelander
lilleman skrev:Enligt mig ska "Tjocke-Tacko" spela i den defensiva mittfälsrollen och "Kimpa" i den offensiva.
Kan inte hålla med dig Jonte.
Källström har inte varit bra på väldigt länge. Det han är bra på är att hoppa in sista 20 minuterna och ''röra om i grytan''. Går det troll i Sveriges spel i första matchen kan han vara aktuell för startelvan i efterföljande match, men jag tycker definitivt inte att han ska starta i öppningsmatchen.
Jahopp, då skyller jag på aftonbladet.Emil svelander skrev:Då jag såg uttagningen kan jag intyga att Micke Dorsin togs ut.blocco skrev:Ser intressant ut Svelander. Men enligt aftonbladet så är inte Dorsin med...
Min startelva blir:
Isaksson
Ibrahimovic - Elmander![]()
Jag ställer frågan, hur kan ni peta Henrik Larsson till fördel för Kim Källström? Kim har inte varit bra någon match då han STARTAT i landslaget och hans form är knappast god. Henrik Larsson är näst intill en världsspelare fortfarande, det har han bevisat både i Allsvenskan och i Europa förra året.

Angående Henke så har du helt klart en poäng, men jag ser ändå betydligt hellre kim där om han hittar formen. För mig så får Henke konkurrera med Elmander om platsen bredvid Zlatan. Rosenberg kan eventuellt slängas in någon match också.
okej så ni spelar hellre tacko-anders än källström?
sen tycker jag lagerbäck är alldelse för rädd för att göra förändringar. okej larsson är välldigt bra men jag hade hellre sett marcus berg som inhoppare och zlatan å Elmander på topp. Elmander tycker jag är given, Zlatan hade varit given om han va frisk och va i form. alexandersson med oxå ? det är ju sjukt!han har ju inte ens varit bra.! ska han inte ta med brolin oxå?

DIF <3
- Emil Svelander
Kim före Henke är ju ett skämt. Minns ni Sverige - Bulgarien, öppningsmatchen i EM 2004? Henke var offensiv mittfältare och spelade kanske sin bästa fotboll någonsin, det ledde till två mycket snygga mål och att han var totalt dominant den matchen och hela EM igenom.blocco skrev:Jahopp, då skyller jag på aftonbladet.Emil svelander skrev:Då jag såg uttagningen kan jag intyga att Micke Dorsin togs ut.blocco skrev:Ser intressant ut Svelander. Men enligt aftonbladet så är inte Dorsin med...
Min startelva blir:
Isaksson
Ibrahimovic - Elmander![]()
Jag ställer frågan, hur kan ni peta Henrik Larsson till fördel för Kim Källström? Kim har inte varit bra någon match då han STARTAT i landslaget och hans form är knappast god. Henrik Larsson är näst intill en världsspelare fortfarande, det har han bevisat både i Allsvenskan och i Europa förra året.![]()
Angående Henke så har du helt klart en poäng, men jag ser ändå betydligt hellre kim där om han hittar formen. För mig så får Henke konkurrera med Elmander om platsen bredvid Zlatan. Rosenberg kan eventuellt slängas in någon match också.
- carl-bysen
Tänkte skriva min startelva och skriva tre nyckelspelare.
Andreas Isaksson
Fredrik Stoor-Olof Mellberg-Petter Hansson-Mikael Nilsson
Tobias Linderoth Alternativt (Daniel Andersson) om Tobbe är skadad.
Christian Wilhelmsson-Kim Källström-Fredrik Ljungberg
Zlatan Ibrahimovic-Johan Elmander
Alltså 4-1-3-2
Nyckelspelare:
Zlatan Ibrahimovic Zlatan måste göra mål i detta EM. Ser det svårt för oss om han inte bryter sin måltorka.
Fredrik Ljungberg Fredrik måste visa sitt ledarskap och leda Sverige genom detta EM-slutspel.
Andreas Isaksson Andreas måste visa att han kan vara en stormålvakt. Måste glömma förlusten (8-1) senast snabbt.
Andreas Isaksson
Fredrik Stoor-Olof Mellberg-Petter Hansson-Mikael Nilsson
Tobias Linderoth Alternativt (Daniel Andersson) om Tobbe är skadad.
Christian Wilhelmsson-Kim Källström-Fredrik Ljungberg
Zlatan Ibrahimovic-Johan Elmander
Alltså 4-1-3-2
Nyckelspelare:
Zlatan Ibrahimovic Zlatan måste göra mål i detta EM. Ser det svårt för oss om han inte bryter sin måltorka.
Fredrik Ljungberg Fredrik måste visa sitt ledarskap och leda Sverige genom detta EM-slutspel.
Andreas Isaksson Andreas måste visa att han kan vara en stormålvakt. Måste glömma förlusten (8-1) senast snabbt.
Senast redigerad av carl-bysen den 2008-05-13 21:13:33, redigerad totalt 1 gånger.
-
Dock så tycker jag inte att Henke är i form? Jag är inte speciellt fotbolls intresserad. Men jag har inte hört något av han, på jag vet inte hur länge? Och de gångerna jag sett han har han varit, rent bedrövlig? Henrik Larsson tycker jag är överskattad. Men jag vidhåller det att, Henke spelade sin bästa fotboll då han gjorde 2 mål på den positionen. Annars, har jag aldrig sett honom bra. Faktiskt. Men det är ju bara jag det, och jag kanske inte ska berätta för mycket av mina tankar för jag har inte sett mycket av grupp spelet i EM:et osv. Men EM är ju ett måste som man ska följa, så nu kör vi! 

- carl-bysen
Han gjorde mål i senaste omgången i allsvenskan.stolpskott skrev:Dock så tycker jag inte att Henke är i form? Jag är inte speciellt fotbolls intresserad. Men jag har inte hört något av han, på jag vet inte hur länge? Och de gångerna jag sett han har han varit, rent bedrövlig? Henrik Larsson tycker jag är överskattad. Men jag vidhåller det att, Henke spelade sin bästa fotboll då han gjorde 2 mål på den positionen. Annars, har jag aldrig sett honom bra. Faktiskt. Men det är ju bara jag det, och jag kanske inte ska berätta för mycket av mina tankar för jag har inte sett mycket av grupp spelet i EM:et osv. Men EM är ju ett måste som man ska följa, så nu kör vi!
- Emil Svelander
stolpskott skrev:Dock så tycker jag inte att Henke är i form? Jag är inte speciellt fotbolls intresserad. Men jag har inte hört något av han, på jag vet inte hur länge? Och de gångerna jag sett han har han varit, rent bedrövlig? Henrik Larsson tycker jag är överskattad. Men jag vidhåller det att, Henke spelade sin bästa fotboll då han gjorde 2 mål på den positionen. Annars, har jag aldrig sett honom bra. Faktiskt. Men det är ju bara jag det, och jag kanske inte ska berätta för mycket av mina tankar för jag har inte sett mycket av grupp spelet i EM:et osv. Men EM är ju ett måste som man ska följa, så nu kör vi!
Ehh, ursäkta? Henke Larsson har nästan aldrig varit i bättre form än han är nu. Har, trots att det är Helsingborg sett en del repriserade HEIF-matcher och jag har aldrig sett en spelare vara så överlägsen i Allsvenskan. Visst, vi snackar en B-liga, men Henke vet vad det handlar om och kommer vara grym i EM!
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-05-13 21:49:17, redigerad totalt 2 gång.