Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

Spelare som ännu inte kommit upp i sin högsta nivå i årets upplaga:

Ragnarsson- något har hänt. Är inte längre självklar för mig i topp 6 bland backarna. Skvättig slarvig och jobbar inte klart.

Blomgren-River och sliter i hörnen men går för sällan in på kassen där det gör ont. Känns lättare och långsammare i år vilket är en konstig kombo.

Larsson- efter en bra start är han senaste matcherna lite vilsen och tveksam. Skapar lite och reagerar istället för att agera.

Kruger- gör ju mkt i det tysta. Men tekningarna sitter inte som de brukar och även om han gör lite poäng så är det mest i 5v4.

Weigel- trodde han skulle göra mer poäng och vara den där retstickan som skulle få motståndarna ur balans. Ser lite loj ut faktiskt. Var ju en pp spelare av rang tidigare i karriären.

Kelleher- Såg extremt tveksam ut innan skadan. Dribbelnisse som är lite för kär i sig själv var känslan. Kanske skadad redan i början av säsongen.

Andren- Tuff säsong men börjar se lite bättre ut. Fortfarande behöver hans position förbättras då han bli väldigt låg i målet. Utmed isen är han shl klass.

Grewe- man väntar fortfarande på att den här killen ska explodera. Han har det i sig men kanske är han en Calle Halvarsson. Bara nästan där.

Linus Eriksson- kanske väntad andra säsong med ett skadeförflutet.
Behöver precis som Blomgren få tillbaka fart och frenesi och attackera in mot kassen. Spelet i hörnen är inte för honom.
EspenK

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

Och en lista på de som övertygar:

1. Scissons- Vilken kung! Håll dig hel!
2. August Berg- älskar karln. Han har precis det jag vill se hos en back. Rejäl, tydlig. När han kommit tillbaka har spelet lyft.
3. Klasen- efter fysen är han tillbaka på riktigt hög nivå.
4. Thore- precis som vid förra sejouren tog det tid att komma igång. Men nu! Dominerar på så många plan.
5. Dick- ligans mest pricksäkra slagskott. Skulle vilja se mer i 5 mot 5 men med tanke på comebacken kan vi bara vara nöjda.
6. Hugo- extremt tveksam start. Nu är han sådär bra och trygg som han behöver vara.
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Passande nog är forumsidan inne på 86.

Det här laget förbryllar mig. Man sliter sitt hår, man har gnällt, tjurat och nu äntligen jublat.

Det är som vanligt mycket som ser risigt ut, men vi har äntligen hittat vägar att vinna matcher på riktigt. Att vi nu, ett par matcher kvar innan årsskiftet, har goda chanser att gå upp som serieledare såg man som totalt osannolikt för 5-6 veckor sen.

Snälla Wiken, Kimby och nyckelspelare: skippa snacket om att vi ska vara bäst i slutet. Nu vill jag se DIF hockey gå stenhårt för hemmaplansfördelen i slutspelet. Kasta inte bort det här likt tidigare försök. Alla vet att match 7 ska spelas på Hovet.

Jag är en av de som klagat på konceptet gubbgården och när dom satte Klasen på fatcamp var man smått övertygad om att 86:an gjort sin sista match i DIF. Ack så fel man hade, en magiker slutar nog aldrig trolla. ”Lobbskottet” igår var bland det grisigaste jag sett. Det är snuskig hockeyporr, signerat Linus fucking Klasen. Vem annars?
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Hur många pinnar har Klasen sedan comebacken?
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Buford skrev: 2024-12-14 14:11:59 Hur många pinnar har Klasen sedan comebacken?
9+6.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Daven skrev: 2024-12-14 14:19:17
Buford skrev: 2024-12-14 14:11:59 Hur många pinnar har Klasen sedan comebacken?
9+6.
Galet...
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Mäktiga klippet med Costmar och klacken har lagts ut av Bardown’s Instagramkonto med nästan 800k följare.
Det är ju bara våran klack från Sverige som får den publiciteten.
Riktigt roligt.

Samma i första derbyt 2022 också.
Difsky

Säsongen 2024/25

Inlägg av Difsky »

Sen att det är Costmar som står där i en profilplats, mäktigt att se framtida järnkamin som folk kommer prata om. ”Minns när vi hade Costmar..”.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-12-14 17:20:33 Mäktiga klippet med Costmar och klacken har lagts ut av Bardown’s Instagramkonto med nästan 800k följare.
Det är ju bara våran klack från Sverige som får den publiciteten.
Riktigt roligt.

Samma i första derbyt 2022 också.
Vart?

Ja, Costmar är redan en Järnkamin! Så jävla underbart att se, rinner en tår varje gång jag ser klippet.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Så jävla fint!
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Intressanta regelförslag till HA 25/26.

Inför NHL:s regler för fighting i sin helhet
Regeln testades tidigare men gick inte vidare. Nu ser vi att det är något publiken efterfrågar – det skapar tydligare riktlinjer och ett mer förutsägbart regelverk. Med NHL:s version får vi en balans mellan att bevara ishockeyns fysiska karaktär och att samtidigt ta ansvar för ordning på isen.

Förfördelad spelare ska lägga straffslag
En rättvisare regel som tidigare existerade och fortfarande tillämpas i NHL. Den säkerställer att spelaren som drabbades av regelbrottet får möjligheten att ta revansch direkt, vilket gör det sportsligt rättvist och samtidigt mer engagerande för publiken.

Missat straffslag resulterar i 2 minuters utvisning
Det här ger laget ytterligare en möjlighet att utnyttja en fördel. Flera klubbar har efterfrågat denna regel som en positiv förändring, då det skapar en tydligare konsekvens och en ökad spänning i matcherna.

Läs samtliga förslag här:

https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

thelinho skrev: 2024-12-16 00:42:18 Missat straffslag resulterar i 2 minuters utvisning
Det här ger laget ytterligare en möjlighet att utnyttja en fördel. Flera klubbar har efterfrågat denna regel som en positiv förändring, då det skapar en tydligare konsekvens och en ökad spänning i matcherna.
Det där tycker jag däremot är fjantigt. Man ska inte få en extrachans.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Chabo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Chabo »

Mattias_87 skrev: 2024-12-16 06:56:03
thelinho skrev: 2024-12-16 00:42:18 Missat straffslag resulterar i 2 minuters utvisning
Det där tycker jag däremot är fjantigt. Man ska inte få en extrachans.
Jag håller inte med och har efterfrågat detta länge. Straffslag under match känns ibland som ett sämre alternativ än 2 min PP.
Det ska kosta extra att med otillåtna medel förhindra en så pass klar målchans som en ett friläge är. Förslaget innebär ju också att det är det faktiska friläget som ska ”återskapas” med samma skytt.
Användarvisningsbild
fryppe

Säsongen 2024/25

Inlägg av fryppe »

Sjukt att vi ligger högst i budgeten på 28-29 miljoner, trodde vi låg runt 20 kanske
Skriv svar