Kall-El skrev:Muntliga avtal är inte vattentäta... Min gissning är att Larsson sagt att han under vissa omständigheter väljer att stanna hos oss, om dessa ändras måste självfallet även han ha rätt att ompröva sitt beslut. I detta fall är det högst troligt att Detroit svängt lite i sin satsning och petar bort en av sina äldre målvakter vilket gör att Larsson petas upp ett pinnhål vilket gör en flytt över havet mer intressant.
Haseks svaga målvaktsspel i första omgången i Stanley Cup ändrade förutsättningarna för dryga två veckor sedan för Daniel Larsson och DIF. Hasek har gjort sin sista säsong i Detroit.
Kall-El skrev:Vill man lägga skulen på någon part här bör den självfallet läggas på ledningen som borde krävt ett defintivt besked av Larsson samt sjävfallet redan tidigare aktivt arbetat med att hitta ett annat alternativ. Känns tyvärr som att vår organisation återigen inte varit på tårna för 10e gången i ordningen på kort tid.
Jag delar inte till fullo din uppfattning att DIF har skulden till att situationen med Daniel Larsson.
DIF:s frustration består i att Christopher Heino-Lindberg blev klar för AIK den 24 april i år.
Daniel Larsson har meddelat att han ska stanna kvar och att han slutförhandlar med Detroit. Utgångspunkten har varit att Daniel Larsson skulle spela i DIF kommande säsong om Daniel inte (som han blev) erbjuden en chans att redan i år spela om ett NHL-kontrakt. Frågan är om Daniel Larsson meddelade DIF att han för drygt två veckor sedan fått ny information av Detroit?
Om Daniel meddelat DIF före den 24 april att han fått ny information av Detroit hade DIF kunna göra klart med Christopher Heino-Lindberg som skulle konkurrerat med Stefan Ridderwall om förstaspaden.
Kall-El skrev:Avslutningsvis är det jävligt korkat att gå ut med kommentaren om Larsson som man väljer att göra...Jag önskar också Larsson lycka till, även om jag tror att han tar detta kliv något år för tidigt. Hoppas också få se honom tillbaka i DIF när de är dags att vända hemåt från USA...
Tycker att det snarare är barnsligt än korkat av DIF att på hemsidan meddela Daniel Larsson sitt missnöje. DIF bör istället skälla ut honom på telefon eller personligen. Daniel Larsson är 22 år och han aspirerar på att bli en förstamålvakt i NHL. Det är dags för Daniel att förstå att det inte räcker att göra sitt på isen. För att bli en stor målvakt måste han också ta ansvar och visa hänsyn. Han skulle direkt ha meddelat DIF att han fått ny information av Detroit och att den nya informationen kunde få konsekvenser för hans ställningstagande.
Givetvis är Daniel välkommen tillbaka till DIF, även om sannolikheten är låg. Att DIF:s kritik på hemsidan skulle påverka Daniels beslut är helt uteslutet. Han är på väg att växa upp och vuxna män bryr sig inte om småsaker. Däremot bryr sig vuxna män om gamla supportar och jag tror att Daniel på det stora hela har mycket positiva tankar vad gäller DIF. Annars skulle ha knappast ha chattat med supportarrna i tre timmar.
Avslutningsvis tycker jag att DIF:s sportchef gör ett bättre jobb än vad den gamla organisationen presterade. Den nye sportcehefen har gjort två misstag och det ena var att plocka in Ryno föregående säsong. Ryno dribblade på egen blå sista seriematchen mot Linköpng och gav matchen till LHC genom sin inkompetens. Om DIF vunnit den matchen hade de mött FBK (tror jag) i kvartfinal istället för LHC. Det andra misstaget är Edvin Frylén som för dyra pengar plockats över från Malmö och knappast platsar i tredje backpar. I övrigt har den nye sportchefen fattat många bra beslut, där värvningen av Ossi och satsningen på Daniel Larsson är de bästa.