HA 24/25: Tingsryd - Djurgårdens IF 13/12
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Förväntar mig en lika tråkig match som senast.
Vinst men inte på något sätt överlägsna.
0-2
Vinst men inte på något sätt överlägsna.
0-2
Stor risk för torsk. Svårt att tagga till i en småländsk islada efter att ha spelat derby på ett fullsatt hovet.
Ja, snart går luften ur känns det som.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Fredagskväll i Vimmerby, glamoröst så det förslår
Vinner vi klättrar vi. Frågan är om vi orkar vinna denna.

Vinner vi klättrar vi. Frågan är om vi orkar vinna denna.
Imponerande om vi vinner denna, Tingsryd är ett skitlag men som sagt. vi kommer ur ett kokande derby, 6(?) raka, det måste komma en förlust snart så varför inte mot ett bottnelag.. hellre det än mot nån i toppen i en 6p match.
2-2 och random i sudden/straffar.
2-2 och random i sudden/straffar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kör över skiten bara, gör processen kort.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad är det för tjat om Vimmerby?
Slår vi Tingsryd ikväll, det vill säga gör vårt jobb, klättrar vi en-två placeringar. Borde vara morot nog.
Frågan är om man vill att Björklöven-SSK avgörs med extrapoäng eller om ett lag kammar noll? Vinner vi samtidigt som det blir sudden där så är vi delad etta (tvåa på målskillnad), förutatt att Almtuna kan spöa BIK.
Klart är iaf att ett av lagen i toppen tappar mark. Jag hoppas nog ändå faktiskt på SSK så att Björklöven börjar gunga lite. Riskerar tre raka torsk innan juluppehållet, vore inte dumt
Slår vi Tingsryd ikväll, det vill säga gör vårt jobb, klättrar vi en-två placeringar. Borde vara morot nog.
Frågan är om man vill att Björklöven-SSK avgörs med extrapoäng eller om ett lag kammar noll? Vinner vi samtidigt som det blir sudden där så är vi delad etta (tvåa på målskillnad), förutatt att Almtuna kan spöa BIK.
Klart är iaf att ett av lagen i toppen tappar mark. Jag hoppas nog ändå faktiskt på SSK så att Björklöven börjar gunga lite. Riskerar tre raka torsk innan juluppehållet, vore inte dumt
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2024-12-13 10:20:43, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Tar vi tre poäng så tar vi oss äntligen förbi något av topplagen eftersom Tälje och Löven möts. Hoppas inte detta leder till platt fall. Varför skriver folk om Vimmerby?
Jag hoppas också Björklöven åker på däng. Säga vad man vill om SSK men Björklöven är nog efter AIK på min lista över ärkerivaler i HA.DIF_Soldier skrev: ↑2024-12-13 10:11:44 Vad är det för tjat om Vimmerby?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Någon som tagit kokain. Det är bara svammel.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
-
Senaste säsongerna är det såna här matcher vi förlorat, när vi haft chansen att ta ikapp.
Ska bli intressant att se hur inställningen blir ikväll. Tycker inte matcherna mot bottenlagen i Småland varit så himla bra hittils men vi lyckas ändå vinna.
Fruktansvärt viktig match. Tyvärr missar jag den. Men blir det avslaget och energilöst blir jag riktigt förbannad. Nu har vi helt otroligt tagit oss till en toppstrid. Då ska vi fan inte pissa bort den igen på omotivation. Någon av ssk eller löven kommer tappa poäng, så kommer kunna klättra vid seger.
Slarva inte bort detta nu på ren lathet. VINN!
Slarva inte bort detta nu på ren lathet. VINN!
Jaha, det var nog mitt fel. Sorry, Tingsryd ska det vara. Hoppas inte busschauffören är lika förvirrad när det kommer till små småländska orter.