Hade ju varit något. Har däremot ett skott från blå över ena axeln med fri sikt på bingobrickan som jag förväntar mig kryssad i tredje.
HA 24/25 Djurgårdens IF - Nybro 8/12
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Ryktet säger att Andren var inblandad. Hörde det från en djurgårdare från Norrland.
Senast redigerad av EspenK den 2024-12-08 17:57:34, redigerad totalt 1 gånger.
Du har inte fel men Kimby spelar Sissons, Krüger, Thore, Klasén, Dick - av dessa är det bara Dick som har skottet och det är inte 5/5. Ingen väntar sig att Klasén ska skjuta och när han gör det är det ärtbössa. In med ett skott där eller två.
Sissions har ett jäkla skott också faktiskt, men håller med att vi har för mkt playmakers och för lite snipers i vår PP. Borde dela upp dem i 2 PP lineups och ge dem 1 min var istället för alla ägg i samma korg i 2 mins.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det där var ett svar som jag iaf uppskattar. Tack för det, till skillnad från dom andra som svarat tidigare. Men, jag har fortfarande inte sagt att det är Andréns fel.. men det där du beskriver som plastpsyke är jag inte helt främmande för ändå. Men du kan ha rätt att det inte beror ett skit på det.EspenK skrev: ↑2024-12-08 17:54:54Skulle inte tro det. Det är i så fall totalt plastpsyke på samtliga.
Vi kommer ut extremt oförberedda. Nybro gör precis det de ska.
Vi är inte där.
Att då säga att det är Andreens fel är att göra fel analys enligt mig.
Senast redigerad av daaviid den 2024-12-08 17:59:22, redigerad totalt 1 gånger.
-
Försvarsspelet kan i allra högsta grad bli påverkat av vem som står i kassen, ja. Det kan alla experter/föredetta elitspelare skriva under på också.Praetori skrev: ↑2024-12-08 17:53:23Nej det är en helt galen fråga. Har du någonsin bränt en målchans och känt att det har med din målvakt på andra sidan planen att göra? Det är helt utomjordiskt.
Att vi stundvis spelat som en påse skit och slipsen räddat oss ett gäng gånger är förmodligen vad som går genom grabbarnas skallar just nu. Det är åtminstone vad jag själv tänkt i likande matcher.
Snackas ganska friskt om det i och med Färjestads problem på målvaktssidan i detta nu.
Så det är inte bara en forumsanning eller något som vi Djurgårdssupportrar snackar om.
Sen att effektiviteten i målskyttet inte finns, det är en annan fråga och också ett problem, absolut.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om han tagit första åt grabbarna, så hade jag nog tänkt lika.Praetori skrev: ↑2024-12-08 17:53:23Nej det är en helt galen fråga. Har du någonsin bränt en målchans och känt att det har med din målvakt på andra sidan planen att göra? Det är helt utomjordiskt.
Att vi stundvis spelat som en påse skit och slipsen räddat oss ett gäng gånger är förmodligen vad som går genom grabbarnas skallar just nu. Det är åtminstone vad jag själv tänkt i likande matcher.
Målvaktsfrågan kommer lida hela säsongen ut.
Men ett lika stort problem är att vi inte kan göra mål. Topplagen har alla +20 i målskillnad mot oss.
Att ha släppt in 2 mål mot Nybro på hemmaplan ska inte vara en fullständig katastrof. Men när det gäller DIF så är det i det närmaste garanterad poängförlust.
Men ett lika stort problem är att vi inte kan göra mål. Topplagen har alla +20 i målskillnad mot oss.
Att ha släppt in 2 mål mot Nybro på hemmaplan ska inte vara en fullständig katastrof. Men när det gäller DIF så är det i det närmaste garanterad poängförlust.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jävla putt och dutt! Vi är inte påkopplade alls och tror nog att vi bara kan ställa ut skrillorna mot "sämre lag". Vi har ett stort attitydproblem och gör inte jobbet!
Finns inget som äcklar mig mer än det här mjuka bekväma DIF hockey. Måste vi påpucklade av rövhäng som BIKBOK för att vakna till? Ett gäng jättebebisar! Ut och kör över någon nu så det händer något.
Senast redigerad av thelinho den 2024-12-08 18:01:33, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Man blir mer förbannad över kontraktutrymmet som spelare likt Klasen, Brodin och Rensfeldt tar..De två förstnämnda har även kontrakt över nästa säsong.
För samma pengar hade man kunnat köpa in en hel lina med toppspelare i åldern 22-30.
Thore och Dick har helt rätt typ av kontrakt med tanke på åldern, ett år, inte mer.
För samma pengar hade man kunnat köpa in en hel lina med toppspelare i åldern 22-30.
Thore och Dick har helt rätt typ av kontrakt med tanke på åldern, ett år, inte mer.
- Harmageddon
Ta och läs inlägget igen som du ständigt skriver till andra forumiter.daaviid skrev: ↑2024-12-08 17:53:42Var det där det bästa du kunde komma på att skriva? Herre jävlar. Jag har fortfarande inte skyllt ett skit på målvakten ikväll.Harmageddon skrev: ↑2024-12-08 17:50:03Allt är Andréns fel.
Vilket PP vi fick se! Jävla Andrén.
Vart är fysiken? Jävla Andrén.
Vilka fina passningar! Jävla Andrén
Har försökt att hålla mig borta från debatten men ikväll spelar vi som en påse nötter vars förfallodatum som gick ut för fem år sen.
Nu PP igen, heja Andrén!
Ingenting av det jag lyfter upp handlar om målvakten! Men det finns många som vill tro det.
Nej, jag tror inte enbart målvaktspelet utan lagets totala mentala kapacitet som tryter. DIF är bara mesiga och bekväma ikväll
Senast redigerad av Harmageddon den 2024-12-08 18:07:38, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Ja, det är rätt tydligtDisciplinnämnden skrev: ↑2024-12-08 17:58:51 Jävla putt och dutt! Vi är inte påkopplade alls och tror nog att vi bara kan ställa ut skrillorna mot "sämre lag". Vi har ett stort attitydproblem och gör inte jobbet!
Nästa säsong i HA får vi börja bygga mer långsiktigt.
Bygg två toppkedjor. Bygg på med junis och up and coming från div 1.
Det är tyvärr tydligt för mig att vårt spel 5v5 inte är tillräckligt för att ta oss till SHL. Jämför med de andra lagen i toppen. De har alla ett rörligt anfallsspel där man kraschar in med två- tre spelare på kassen.
Vi rör oss i hörnen och skapar därför få lägen i slottet.
Bygg två toppkedjor. Bygg på med junis och up and coming från div 1.
Det är tyvärr tydligt för mig att vårt spel 5v5 inte är tillräckligt för att ta oss till SHL. Jämför med de andra lagen i toppen. De har alla ett rörligt anfallsspel där man kraschar in med två- tre spelare på kassen.
Vi rör oss i hörnen och skapar därför få lägen i slottet.