HA 22/23: Karlskoga - Djurgårdens IF 6/12
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Viktig match att vinna för att ha en chans på serieledningen.
Avskaffa tre mot tre.
Ångest när man vaknade idag. Vet inte om det handlade om att gå upp och jobba eller matchen. Hoppas att Dick är med kan va avgörande för Djurgårdens hela existens. Hörs.
-
Karlskoga har på allvar gett sig in i striden om en SHL-plats, det såg man redan i våras mot Brynäs.
Tror det blir smisk här, hur mycket beror på vem vi ställer i kassen (tyvärr, sorry).
Med Hävelid kan vi nog sno en poäng.
3-2 efter straffar säger jag.
Tror det blir smisk här, hur mycket beror på vem vi ställer i kassen (tyvärr, sorry).
Med Hävelid kan vi nog sno en poäng.
3-2 efter straffar säger jag.
- Lee Harvey Oswald
Ok, håller i er, här kommer årets ”Glaset halvfullt” från mig
Topp 4-lagen har alla under någon match här och där sett oslagbara ut, för att sedan skifta till.....Not so much.
Känns som att det är BIK som strax är på väg in en mer poänggles fas, kanske redan ikväll
Sedan har ju tom jag konstaterat att DIF:s lägstanivå är klart högre än föregående 2 säsonger i HA.
Så en vinst i sudden känns rimligt
Topp 4-lagen har alla under någon match här och där sett oslagbara ut, för att sedan skifta till.....Not so much.
Känns som att det är BIK som strax är på väg in en mer poänggles fas, kanske redan ikväll
Sedan har ju tom jag konstaterat att DIF:s lägstanivå är klart högre än föregående 2 säsonger i HA.
Så en vinst i sudden känns rimligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Jim Morrison
BIK borta, svåraste matchen i ligan den här säsongen. Upp till bevis!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Missar matchen, vänner på besök så ska sitta och käka middag istället!
Hoppas det för tur med sig att man inte kan se något, oavsett så får inte bikbok ta 3p, vi måste minst kämpa oss till sudden, har ej råd att tappa "6p" mot toppen idag.
Hoppas det för tur med sig att man inte kan se något, oavsett så får inte bikbok ta 3p, vi måste minst kämpa oss till sudden, har ej råd att tappa "6p" mot toppen idag.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
"Livet är hårt, mot dom hårda"!
Även om Dick eller Thoresen inte kan spela idag.OBS vet ej något.Så vet jag att alla junisar har sett att dom har chansen att synas inför nhl agenterna. Hoppas att dom spelar, för vi kan inte vara beroende av 2 spelare även om Dick har varit fantastisk.tror på goda chanser oavsett vilka som spelar.Mitt glas är oftast fullt.
Hur fan kan bikbok vara bra? De har väl budget som en näve mynt. En grym tränare i all ära, men hur fasen får de ihop en så pass bra grupp är efter år.
Kan vi inte sno tränaren?
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Hockey handlar till största delen om kamp och lojalitet till arbetet. Där är Karlskoga alltid i toppen!
Imponerande år efter år. De är väldigt noggranna i rekryteringen av spelare och ledare, det är tydligt.
Vi får problem när motståndarlagen bara kör järnet och stressar sönder våra backar. Och inget lag symboliserar den sortens spelstil som Bikbok.
Här blir det åka åv.
Här blir det åka åv.
Idag gäller det att vi är på tårna enkla urspel från egen zon, annars kommer vi bli straffade hårt.