Globen eller Hovet?
-
Globen eller Hovet?
Är det bara jag som tycker att Djurgården ska spela sina hemmamatcher på hovet? I och med att det tyvärr kommer så lite folk till matcherna så tror jag att det skulle bli bättre drag på hovet.
Men när det kommer ett lag som drar mycket publik kan man ju spela på Globen. Jag tänkter mest på Leksand. De drar ju alltid mycket folk. Kanske även HV 71, Färjestad, Frölunda.
Är det bara jag som har den tanken?
Men när det kommer ett lag som drar mycket publik kan man ju spela på Globen. Jag tänkter mest på Leksand. De drar ju alltid mycket folk. Kanske även HV 71, Färjestad, Frölunda.
Är det bara jag som har den tanken?
hOvet givetvis !!! enligt vad jag har fattat från Djurgårdens sida så är det lättare att sälja och lättare att arrangera sponsorträffar när man har tillgång till globen. Så mitt förslag är att rusta upp hOvet när det kommer till barer, resturanger och sponsorrum... så får vi det bästa av två världar... låt arenan vara (kanske riktig ståplats)
Säg att vi snittar 6000 pers/match och lirar på globen då är det halv-tomt men skulle samma match gå på hOvet så är det nästan fullt.
Säg att vi snittar 6000 pers/match och lirar på globen då är det halv-tomt men skulle samma match gå på hOvet så är det nästan fullt.
-
hovet....
jo...lätt hovet där blirt mö bättre tryck ifl det nu skulle kunna komma någon djurgårdare te kalcken någn gång...men globen e alltid globen
För klackfolk som säger att man hellre vill vara i Hovet än Globen för att det är lättare att skapa stämning och att Hovet är mer av en klassisk hockeylada så hade man ypperliga tillfällen att visa var man helst ville vara när vi lirade mot FBK, Leksand och Mora.
Nu verkar det förvisso som att vi kommer bli 2000 pers i klacken 5/1, men här handlar det i första hand om att fira BS/JK. Inget fel i det, men vill man verkligen visa DIF ledningen varför fler matcher ska spelas på Hovet får man ta och pallra sig på åtminstone DOM matcherna.
Som det ser ut idag så har jag full förståelse till varför man väljer att lägga majoriteten av matcherna i Globen då man kan få in fler sponsorer som faktiskt kommer på matcherna.
Nu verkar det förvisso som att vi kommer bli 2000 pers i klacken 5/1, men här handlar det i första hand om att fira BS/JK. Inget fel i det, men vill man verkligen visa DIF ledningen varför fler matcher ska spelas på Hovet får man ta och pallra sig på åtminstone DOM matcherna.
Som det ser ut idag så har jag full förståelse till varför man väljer att lägga majoriteten av matcherna i Globen då man kan få in fler sponsorer som faktiskt kommer på matcherna.
Lycka är att vara djurgårdare
Det är inte säkert att alla håller koll på vilka matcher som går på vilka arenor. ( Själv har jag inte denna koll utan tycker mest det känns som att man drunknar i matcher. ) Om alla matcher gick på hovet skulle det ju inte råda någon tveksamhet. Dock det är inte säkert att mer folk skulle dyka upp till hovet, men på den arenan skulle 7000 personer verka som betydligt fler jämfört med samma siffra på globen.
-
ok
Det kostar ungefär lika mycket att hyra globen och hovet iallfall vad jag läste på svenska fans. Och vad väljer Djurgården? att hyra en någorlunda ny arena där de kan få dit fler folk i eller en gammal arena där det går in mindre personer och mindre kommer?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
-
Jag anser att Hovet är en "renodlad hockeyarena". Ungefär som Frölundaborg, en klassisk rink!
Hovet skapar stämning, dock känns det mer exklusivt att spela i globen, dock är det trist när det inte är mycket folk, ser rätt öde ut då.
Men tänk om Järnkaminerna fyllt upp hela kurvan i Globen och sedan fullsatt, då snackar vi stämning! Nästa projekt? =)
Hovet skapar stämning, dock känns det mer exklusivt att spela i globen, dock är det trist när det inte är mycket folk, ser rätt öde ut då.
Men tänk om Järnkaminerna fyllt upp hela kurvan i Globen och sedan fullsatt, då snackar vi stämning! Nästa projekt? =)
Att se på hockey i Hovet är en stor upplevelse om det är fullsatt. Hovet har den mysiga stilen och gör att få en bättre känsla. Även om man inte kan matcha försäljnigställen och viplogar så anser jag att mot mindre lag så bör man självklart lägga matcherna där. Lag som drar mycket publik och kommer med en större klack så ska man naturligtvis lägga dem i Globen eftersom då vill sponsorerna synas mera o.s.v.
Hovet ger en bra känsla men Globen är det stället man bör satsa på i framtiden om man lyckas dra mer publik
Hovet ger en bra känsla men Globen är det stället man bör satsa på i framtiden om man lyckas dra mer publik
Therocket1 får tummen upp. Bra jobbat
-
- Kontakt:
hovet självklart!
om man har allt från 4000 till 6000 i globen så håller jag med hovet självklart,eller matchen sist säger jo allt ett fullt hovet eller halv fullt hovet är lika med ett skit bra drag ovasett...
FORZA DIF