Behöver nog inte ha varit allt för dyr. För att vara en spelare som ska leverera poäng har det varit riktigt klen produktion två år i rad, senast i österrikiska ligan. Han är 35 bast och inte spelat en enda match i år (och nästan halva säsongen spelad redan), med skadeproblem (med mera) de två senaste säsongerna. Det vore i alla fall Inte konstigt om många lag tvekar på hans nivå idag...
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Hoppas du har rätt!Karlander skrev: ↑2024-11-29 19:08:24Behöver nog inte ha varit allt för dyr. För att vara en spelare som ska leverera poäng har det varit riktigt klen produktion två år i rad, senast i österrikiska ligan. Han är 35 bast och inte spelat en enda match i år (och nästan halva säsongen spelad redan), med skadeproblem (med mera) de två senaste säsongerna. Det vore i alla fall Inte konstigt om många lag tvekar på hans nivå idag...
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Silly Season 2024/25
Låter som ett perfekt nyförvärv till en redan stark trupp. Har en enorm uppsida utan att riskera något.schampo skrev: ↑2024-11-29 19:33:50Hoppas du har rätt!Karlander skrev: ↑2024-11-29 19:08:24Behöver nog inte ha varit allt för dyr. För att vara en spelare som ska leverera poäng har det varit riktigt klen produktion två år i rad, senast i österrikiska ligan. Han är 35 bast och inte spelat en enda match i år (och nästan halva säsongen spelad redan), med skadeproblem (med mera) de två senaste säsongerna. Det vore i alla fall Inte konstigt om många lag tvekar på hans nivå idag...
Hade varit värre om han hade blivit värvad för å bära laget, då måste han verkligen lyckas.
Nu får de ännu mer spets, eller om fet inte faller väl ut, så kommer det att vara ungefär som det är nu.
-
Silly Season 2024/25
Om jag var Löven-supporter skulle jag vara lite orolig för hur dom bygger laget. Viksten är spetsig men ganska rund i sitt spel i övrigt. Vem i det laget står för karaktär och tar tag i det om det går dåligt? Jag väljer hellre en trupp med Thoresen, Kruger etc alla dagar i veckan. Speciellt i slutspel när det ska avgöras.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Löven är även denna säsong ett lag med målskyttar som enkelt kan lirka upp puckar i krysset. Inte så mycket mer än så.Art Vandelay skrev: ↑2024-11-30 14:04:43 Om jag var Löven-supporter skulle jag vara lite orolig för hur dom bygger laget. Viksten är spetsig men ganska rund i sitt spel i övrigt. Vem i det laget står för karaktär och tar tag i det om det går dåligt? Jag väljer hellre en trupp med Thoresen, Kruger etc alla dagar i veckan. Speciellt i slutspel när det ska avgöras.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Med hemmaplansfördel mot Löven har vi nog hyfsad chans. Men vi riskerar bortaplansavgörande. Och senast vi spände musklerna mot Löven borta torska vi med 6-1.
Segern igår var bra, räds inte ssk, tycker vi varit klart bättre totalt sett över våra båda möten.
Klart omvänt mot Löven.
Mycket hockey kvar dock, som tur är.
Men viktigt att Wiken hittar rätt med kommande målvakt och back om vi ska lyckas få hemmaplansfördel genom hela slutspelet.
Segern igår var bra, räds inte ssk, tycker vi varit klart bättre totalt sett över våra båda möten.
Klart omvänt mot Löven.
Mycket hockey kvar dock, som tur är.
Men viktigt att Wiken hittar rätt med kommande målvakt och back om vi ska lyckas få hemmaplansfördel genom hela slutspelet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Silly Season 2024/25
Inte säkert. Vissa spelare behöver mycket speltid och ansvar för att leverera. Inte omöjligt heller att hans självbild inte överensstämmer med verkligheten och missnöje börjar gro. Eller hos andra vars roll minskar med hans inträde.Rolv skrev: ↑2024-11-30 09:05:04Låter som ett perfekt nyförvärv till en redan stark trupp. Har en enorm uppsida utan att riskera något.schampo skrev: ↑2024-11-29 19:33:50Hoppas du har rätt!Karlander skrev: ↑2024-11-29 19:08:24Behöver nog inte ha varit allt för dyr. För att vara en spelare som ska leverera poäng har det varit riktigt klen produktion två år i rad, senast i österrikiska ligan. Han är 35 bast och inte spelat en enda match i år (och nästan halva säsongen spelad redan), med skadeproblem (med mera) de två senaste säsongerna. Det vore i alla fall Inte konstigt om många lag tvekar på hans nivå idag...
Hade varit värre om han hade blivit värvad för å bära laget, då måste han verkligen lyckas.
Nu får de ännu mer spets, eller om fet inte faller väl ut, så kommer det att vara ungefär som det är nu.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2024/25
Känns som att det är 5 lag som kan ta shl platsen:
Karlskoga
Björklöven
Oskarshamn
Södertälje
Och så DIF så klart.
I nuläget är Karlskoga det mest kompletta laget. Följt av Björklöven.
Vi behöver en målis och en riktigt bra back enligt mig.
Sen kan vi vara med och kriga med iFB och Bik.
Karlskoga
Björklöven
Oskarshamn
Södertälje
Och så DIF så klart.
-
Silly Season 2024/25
Tror ssk lyckas, "strula till det själva" ( med ny ledning ).EspenK skrev: ↑2024-12-01 11:05:59 Känns som att det är 5 lag som kan ta shl platsen:
Karlskoga
Björklöven
Oskarshamn
Södertälje
Och så DIF så klart.
Dröm om vi lyckas pricka rätt med slips/back!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Silly Season 2024/25
Emil Georgsson lämnar Södertälje.
Här skulle jag försöka hugga om jag var Wiken.
Emil vill kunna bo kvar i Västervik, och han har visat att han gör det jäkligt bra ändå.
Wikegård är alltid på plats i Stockholm, så därav kan man låta Emil jobba mer på distans. Jacob kan fortsatt gå och lära sig på sidan. Köra sina uppgifter med scouting/ass sportchef.
Emil vill kunna bo kvar i Västervik, och han har visat att han gör det jäkligt bra ändå.
Wikegård är alltid på plats i Stockholm, så därav kan man låta Emil jobba mer på distans. Jacob kan fortsatt gå och lära sig på sidan. Köra sina uppgifter med scouting/ass sportchef.
Silly Season 2024/25
Är vi verkligen i en position där vi kan ha en "sportsligt ansvarig", en sportchef och en ass.sportchef?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-02 07:57:02 Emil Georgsson lämnar Södertälje.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Kortsiktigt är det väl dyrt, men över tid borde det löna sig kan jag tycka.DIFLuWi skrev: ↑2024-12-02 09:16:16Är vi verkligen i en position där vi kan ha en "sportsligt ansvarig", en sportchef och en ass.sportchef?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-02 07:57:02 Emil Georgsson lämnar Södertälje.
Silly Season 2024/25
Tror Georgsson hamnar Hv eller annan SHL-klubb.
-
Silly Season 2024/25
Är ju fr om nästa år isåfall. Wikegård är 62 då. Kan vara med i bakgrunden och skrika när det behövs.Ohddan skrev: ↑2024-12-02 09:31:32Kortsiktigt är det väl dyrt, men över tid borde det löna sig kan jag tycka.DIFLuWi skrev: ↑2024-12-02 09:16:16Är vi verkligen i en position där vi kan ha en "sportsligt ansvarig", en sportchef och en ass.sportchef?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-02 07:57:02 Emil Georgsson lämnar Södertälje.
Kan man få in Emil i organisationen, så är det bra!