Jepp han va för dyr för FBK.blocco skrev:Någon som har koll på den här spelaren?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
Kontraktslös och gjorde en del poäng förra säsongen.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Jaha, det var han.robin_dif skrev:Jepp han va för dyr för FBK.blocco skrev:Någon som har koll på den här spelaren?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
Kontraktslös och gjorde en del poäng förra säsongen.
My bad.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- DarkDingus
Skulle säga att det är större chans att han drar till Tampa Bay. Lightning har behövt en förstemålvakt sen Khabibulin stack till Blackhawks. Rämö/Smith är inte svaret än.Kalle skrev:Jag skulle precis skriva detsamma. Jag e lite säker på om Lill-Riddarn håller som första-keeper. Sen tycker jag att Ridderwall/Läck känns för orutinerat. Jag vert inte vad Kölzig begär för summor, men det skulle helt klart vara coolt att få hit honom.
- reservjesus
Att riddarn och läck är orutinerade!?Kalle skrev:Jag skulle precis skriva detsamma. Jag e lite säker på om Lill-Riddarn håller som första-keeper. Sen tycker jag att Ridderwall/Läck känns för orutinerat. Jag vert inte vad Kölzig begär för summor, men det skulle helt klart vara coolt att få hit honom.
Precis samma sak skrevs om Larsson inför förra säsongen, när Lassila stack!
Vad hände! Jo vi fick en klass målvakt !
Alltid, Oavsett
Exakt! Samma gjorde färjestad. de sålde hento o hade heino-lindberg som första målvakt! han blev ändå jävligt grym tillslutStanowski skrev:Att riddarn och läck är orutinerade!?Kalle skrev:Jag skulle precis skriva detsamma. Jag e lite säker på om Lill-Riddarn håller som första-keeper. Sen tycker jag att Ridderwall/Läck känns för orutinerat. Jag vert inte vad Kölzig begär för summor, men det skulle helt klart vara coolt att få hit honom.
Precis samma sak skrevs om Larsson inför förra säsongen, när Lassila stack!
Vad hände! Jo vi fick en klass målvakt !
Jo, men samtidigt kan man inte säga att bara för att funkade grymt bra med ett ungt målvaktspar ifjol så behöver det göra det igen.
Min uppfattning är att Ridderwall inte riktigt är redo att axla ansvaret som förstakeeper än, i alla fall inte utan en mer rutinerad back-up.
Jag skulle dock sova bäst om vi hade en mer erfaren målvakt (jag vet också om att Kölzig är lite önsketänkande).
För om nu inte Riddarn funkar (för utan tvekan skulle målvaktsparet Ridderwall/Läck vara något av en chansning) så är det ju inte lika lätt att hitta en ersättare av klass under säsongen som innan.
Men givetvis kan jag ha fel och Riddarn kanske överbevisar mig (jag hoppas det)
Min uppfattning är att Ridderwall inte riktigt är redo att axla ansvaret som förstakeeper än, i alla fall inte utan en mer rutinerad back-up.
Jag skulle dock sova bäst om vi hade en mer erfaren målvakt (jag vet också om att Kölzig är lite önsketänkande).
För om nu inte Riddarn funkar (för utan tvekan skulle målvaktsparet Ridderwall/Läck vara något av en chansning) så är det ju inte lika lätt att hitta en ersättare av klass under säsongen som innan.
Men givetvis kan jag ha fel och Riddarn kanske överbevisar mig (jag hoppas det)
Hmm... Det här med Danne L fick mig till en början att bli väldigt orolig inför kommande säsong. När jag har hunnit smälta detta faktum ett par timmar har oron börjat lägga sig. Detta är ett kalastillfälle att plocka upp Ridderwall som förstemålvakt. Det som gör mig orolig är däremot, som många andra antytt, att Mark inte håller som andremålis. Det gör han inte. Jag tycker absolut att vi ska satsa stenhårt på Stefan men för guds skull, vi måste ha en backup! Enligt klubben så ska väl laget förstärkas av ännu en back, om jag förstått det rätt. Om vi då får in en stabil back (läs Ossi) är jag övertygad om att "målvaktsproblemet" inte kommer vara ett problem. Forwardssidan har dessutom blivit starkare... även defensivt.
jag tycker ridderwall är en mycket bra målvakt men mark håller inte som andra målis. nu gäller det att hitta en målvakt som är bra men inte kräver för mycke speltid för om ridderwall inte får chansen som första målvakt nu när larsson har dragit så tycker jag det är riktigt taskigt mot killen. han har värkligen framtiden framför sig tror han kommer bli en stor målvakt om vi behandlar han rätt !
ÄLSKAR DJURGÅDEN !!!!

DIF <3