Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Ritterwand
Tror knappast att Larsson tar andraspaden i Detroit. Detroit har Jimmy Howard som anses som en mycket stor talang (större än Larsson) som redan gjort flera säsonger i AHL. Han spelade dessutom ett par matcher i Red Wings den här säsongen och gjorde det bra. Så ska Larsson ha någon chans så måste han vara bättre än Howard. Sen så finns det ju ingen garanti för att Detroit inte byter till sig en ny förstamålvakt nu när Hasek lägger av. De brukar ju se till så att de har ordentlig kompetens på alla positioner.. Larsson bör nog vara inställd på att få spela MINST en säsong i AHL.
- reservjesus
Budgetmässigt kan du stryka Hento. Betvivlar att han ligger inom rätt löneram för vår del.hamous skrev:Tellqvist, Hento, Gage. Det finns en hel del dugliga alternativ men vi behöver backar.
Skall man satsa på utlänningar bör dessa tillföra spets. Detta gör inte gage vilket diskar bort honom också...
Off topic:Ritterwand skrev:Tror knappast att Larsson tar andraspaden i Detroit. Detroit har Jimmy Howard som anses som en mycket stor talang (större än Larsson) som redan gjort flera säsonger i AHL. Han spelade dessutom ett par matcher i Red Wings den här säsongen och gjorde det bra. Så ska Larsson ha någon chans så måste han vara bättre än Howard. Sen så finns det ju ingen garanti för att Detroit inte byter till sig en ny förstamålvakt nu när Hasek lägger av. De brukar ju se till så att de har ordentlig kompetens på alla positioner.. Larsson bör nog vara inställd på att få spela MINST en säsong i AHL.
Detroit har en förstamålis? Osgood är grymt underskattad. Killen var spelade ju t.o.m All-starmatchen från start.
Blir Howard som back-up och Danne som första-keeper i farmarlaget.
Hmm ja vem kan vara bra ? Tellqvist är ju den målvakten som är riktigt bra kan inte se någon annan än Tellan i laget nästa säsong, om det inte blir han vem blir det då ? Finns ju ingen jätte bra här i europa direkt
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Hade inte alls varit dumt, tror dock inte att Leksand är sugna på att släppa honom nu när Belfour försvinner.Kall-El skrev:Det enda namn jag kan komma på just nu skulle vara Eddie Läck ( obs stavningen kan vara fel ) som förra säsongen lirade ett antal matcher i Leksand. Han gjorde detta bra ända tills han blev ersatt av det dyrare namnet Belfour. Läck har en rätt intressant ålder samtidigt som han "bara" spelar i Allsvenskan vilket borde göra honom sugen på att ta klivet upp till elitserien. Dessutm har jag för mig att han som junis lirade i DIF vilket bör ses som en viss merit i sammanhanget.Micke Nylander skrev:Det där var inte bra nyheter, om Larsson. Även om jag är jävligt övertygad om att Stefan kan göra en bra säsong som förste målvakt, om han skulle få det förtroendet, så tror jag ändå det är mycket valpighet kvar där.
Fan! Jag kan inte tänka mig vem som skulle kunna hoppa in som första målvakt...
Förslag, någon?
Annars så ser jag Eddie Läck som en målvakt som hade kunnat vara med och slåss om förstamålvaktspositionen.
-
Håller med, Eddie Läck är väl det som ligger närmast till hands, han har spelat riktigt bra denna säsong för Leksand de matcher han har fått spela. En spelare som nog är jämnbra med Riddarn och redo att kliva in och spela en hel del.
Frågan är bara om han vill gå tillbaka till DIF och sedan kanske få vara andrekeeper, han kanske hellre satsar på att stanna i Leksand som förstemålis där.
Synd som fan att Danne drar, trodde fan inte han skulle göra de, trodde han skulle göra en Bengan och bli utlånad, men tänk så fel man kan ha.
Aja jag önskar dig Stort lycka till Daniel och du är alltid välkommen tillbaka!
Frågan är bara om han vill gå tillbaka till DIF och sedan kanske få vara andrekeeper, han kanske hellre satsar på att stanna i Leksand som förstemålis där.
Synd som fan att Danne drar, trodde fan inte han skulle göra de, trodde han skulle göra en Bengan och bli utlånad, men tänk så fel man kan ha.
Aja jag önskar dig Stort lycka till Daniel och du är alltid välkommen tillbaka!
Rätt fantastiskt att en säsong där vi haft en av de mer överlägsna mästarlagen under 2000-talet så tappar de, HV71 alltså, 0 spelare till NHL medan seriesjuan Djurgården som pryglades enkelt i kvarten tappar minst 2 spelare till NHL, 3 om även Dicken bestämmer sig för att dra över...
Bara konstatera att Djurgården spelar i en helt egen division i Europa när det gäller förädlande av spelare.
Senast Djurgården vann SM-guld försvann:
2000: Espen Knutsen, Mikael Håkanson
2001: Mikael Tellqvist, Francois Bouchard, Daniel Tjärnqvist, Marcus Kristoffersson, Jimmie Ölvestad, Andreas Salomonsson, Vladimir Orszagh.
Har fortsatt stå NHL-kontrakt som spön i backen efter det:
2002: Nisse Ekman.
2003: Niklas Kronwall, Mathias Tjärnqvist.
2005: Daniel Fernholm, Staffan Kronwall, Robert Nilsson.
2006: Patrick Thoresen.
2008: Daniel Larsson, Patric Hörnqvist, Dick Axelsson?.
Så, finns det någon ny målvakt som är sugen på att hoppa på framgångståget?
Bara konstatera att Djurgården spelar i en helt egen division i Europa när det gäller förädlande av spelare.
Senast Djurgården vann SM-guld försvann:
2000: Espen Knutsen, Mikael Håkanson
2001: Mikael Tellqvist, Francois Bouchard, Daniel Tjärnqvist, Marcus Kristoffersson, Jimmie Ölvestad, Andreas Salomonsson, Vladimir Orszagh.
Har fortsatt stå NHL-kontrakt som spön i backen efter det:
2002: Nisse Ekman.
2003: Niklas Kronwall, Mathias Tjärnqvist.
2005: Daniel Fernholm, Staffan Kronwall, Robert Nilsson.
2006: Patrick Thoresen.
2008: Daniel Larsson, Patric Hörnqvist, Dick Axelsson?.
Så, finns det någon ny målvakt som är sugen på att hoppa på framgångståget?
Oerhört stort avbräck.
Hade vi fått beskedet tidigare hade vi kunnat signa ntingen Bjurling eller Heino, vilket hade varit goda ersättare. Nu tvingas vi att välja andrasortering. Tycker att det är svagt av Larsson att vara så otydlig i sin kommunikation.
Att jämföra Ridderwall med Larsson, är fel. Larsson är klasser bättre. Stefan håller aldrig som uttalad förstemålvakt.
Att jämföra Ridderwall med Larsson, är fel. Larsson är klasser bättre. Stefan håller aldrig som uttalad förstemålvakt.
Någon som har koll på den här spelaren?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
Kontraktslös och gjorde en del poäng förra säsongen.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4285
Kontraktslös och gjorde en del poäng förra säsongen.