Det tror jag också. Men det är inte Riddarn jag tvivlar på, det är Mark. Om Riddarn skulle vara dålig ett par matcher är Mark definitivt inte redo att hoppa in. Frågan är om han någonsin kommer att vara det.Emil svelander skrev:Jag tror sportkommitén kommer att satsa på Riddarn som förstemålvakt. Tror inte det finns stålar för en till två klasspelare och en förstemålvakt till.
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag kan hålla med Östögten till viss del. Förhoppningsvis (utan vår vetskap) har dock Danne gett ledningen info om att det EVENTUELLT kunde bli Detroit varpå ledningen redan har kunnat reka lite på marknaden.tdk skrev:Vad då svagt?Östgöten skrev:Är inte förvånad över att Larsson sticker. Tycker dock att det är svagt av Larsson att meddela sitt beslut så pass sent.
Tror du att det är något beslut som man tar på en eftermiddag?
Jag hoppas bara att vi hittar en värdig ersättare.
Gage har väl kommit på tal förut? Han är väl perfekt som back-up till Riddarn och kan också ta över förstaspaden om så skulle behövas.
Blue Brigade Sthlm
Kul för Danne, mindre kul för oss
Hoppas han ger NHL en rejäl chans och kan ta lite motgångar. Speciellt svårt är det ju kanske i Detroit som har en stark målvaktstradition, man kan inte bara gå rakt in i a-laget. Som de flesta målvakter (förutom Lundqvist) krävs det något/några år i farmaligan. Hoppas han inser det och inte ger upp lika lätt som Liv gjorde.
Ersättare......tja

Hoppas han ger NHL en rejäl chans och kan ta lite motgångar. Speciellt svårt är det ju kanske i Detroit som har en stark målvaktstradition, man kan inte bara gå rakt in i a-laget. Som de flesta målvakter (förutom Lundqvist) krävs det något/några år i farmaligan. Hoppas han inser det och inte ger upp lika lätt som Liv gjorde.
Ersättare......tja

- Ritterwand
Hoppas han lyckas där borta och inte ger upp efter nån säsong i AHL som många andra (dvs som en viss annan svensk fd. Detroit-draftad målvakt).
Då är det bara att hålla tummarna för att Järlefelt och gubbarna kan hitta en riktigt vass ersättare, eller åtminstone en kompetent och erfaren andramålvakt som kan stötta Ridderwall..
Då är det bara att hålla tummarna för att Järlefelt och gubbarna kan hitta en riktigt vass ersättare, eller åtminstone en kompetent och erfaren andramålvakt som kan stötta Ridderwall..
Exakt!Ritterwand skrev:Hoppas han lyckas där borta och inte ger upp efter nån säsong i AHL som många andra (dvs som en viss annan svensk fd. Detroit-draftad målvakt).
Undra nu bara vad som händer med backförstärkningen nu när vi helt plötsligt får börja jaga en målvakt istället?
There is no I in TEAM!!!!
- Remy Lebeau
Re: Dåligt
Förstår inte hur man kan säga att det är dåligt? Klart han tar chansen när han har möjlighet att spela in sig som 2:e målvakt. Det visar att Detroit tror oerhört mycket på honom, förmodligen mer än vad Daniel själv trodde, därav det muntliga avtalet.
Skulle gärna kunna tänka mig Gage bakom Riddarn. Men det ska bli spännande att följa.
Skulle gärna kunna tänka mig Gage bakom Riddarn. Men det ska bli spännande att följa.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Re: Dåligt
Jag är väl gammaldags men har man ett avtal så skall det följas.Remy Lebeau skrev:Förstår inte hur man kan säga att det är dåligt? Klart han tar chansen när han har möjlighet att spela in sig som 2:e målvakt. Det visar att Detroit tror oerhört mycket på honom, förmodligen mer än vad Daniel själv trodde, därav det muntliga avtalet.
Kvalitetsmässigt är det nog inte så stor skillnad på Riddarn och Larsson. Den stora skillnaden ligger nog snarast i graden av mognad samt jämnhet. Har väldigt svårt att se Riddarn orka med att stå det antal matcher Larsson gjorde förra sässongen t ex.
Detta betyder att föreningen hamnar i ett svårt läge. Riddarn bör nog stå en majoritet av matcherna nästa sässong detta talar både vår ekonomi och spelarens talang för, men hur löser man problemet med att hitta rätt komplement?
Tror precis som de flesta andra härinne att Mark O, inte är redo för denna uppgift ännu och då blir man allså tvungna att försöka hitta en målvakt som håller viss klass samtidigt som han skall vara beredd på att kanske inte få så mer än 20-35% av matcherna. Denna ekvation lär inte bli enkel att lösa och än svårare torde det bli med tanke på att han helst inte skall kosta för mycket heller.
För att få bort för mycket oreda och oro hoppas jag dock att man nu talat om för Riddarn att han är förstavalet samt att man letar efter komplement åt honom. Att i detta läge stirra till det för "vår enda" mlvakt i truppen vore inte direkt smart.
Måste säga att Larssons flytt kommer som en överraskning för min del. Trodde han skulel krita på för Detroit, men älja att bli utlnad en sässong till oss innan han tog klivet över. Utgår från att han har fått vissa indikationer på att han är tänkt som andremålis "overthere". Ett scenarario som kanske inte är direkt otänkbart med tanke på att Detroits målisar väl är ganska gamla.
Oavsett vilket tror jag att han gör ett misstag som sticker redan nu. Lundqvist valde att vänta 3-4 år innan han stack vilket jag tror var väldigt nyttigt för honom...
Värst av allt med detta besked är dock att slagstyrkan på vårat lag gick ner med minst ett snäpp direkt. Larsson var vår bästa spelare förra säsongen och det kommer märkas att han försvinner var så säkra...
Ytterligare en negativ aspekt av detta beslut är att DIF antagligen tvingas lägga ut en del extra pengar för hitta detta komplement vilklen i sin tur kan föra med sig att det kanske inte går att signa den back som vi skriker efter. Usch detta beslut skapar väldigt många frågetecken, bara att hoppas att några av dessa rätas ut till utropstecken inom kort...
Detta betyder att föreningen hamnar i ett svårt läge. Riddarn bör nog stå en majoritet av matcherna nästa sässong detta talar både vår ekonomi och spelarens talang för, men hur löser man problemet med att hitta rätt komplement?
Tror precis som de flesta andra härinne att Mark O, inte är redo för denna uppgift ännu och då blir man allså tvungna att försöka hitta en målvakt som håller viss klass samtidigt som han skall vara beredd på att kanske inte få så mer än 20-35% av matcherna. Denna ekvation lär inte bli enkel att lösa och än svårare torde det bli med tanke på att han helst inte skall kosta för mycket heller.
För att få bort för mycket oreda och oro hoppas jag dock att man nu talat om för Riddarn att han är förstavalet samt att man letar efter komplement åt honom. Att i detta läge stirra till det för "vår enda" mlvakt i truppen vore inte direkt smart.
Måste säga att Larssons flytt kommer som en överraskning för min del. Trodde han skulel krita på för Detroit, men älja att bli utlnad en sässong till oss innan han tog klivet över. Utgår från att han har fått vissa indikationer på att han är tänkt som andremålis "overthere". Ett scenarario som kanske inte är direkt otänkbart med tanke på att Detroits målisar väl är ganska gamla.
Oavsett vilket tror jag att han gör ett misstag som sticker redan nu. Lundqvist valde att vänta 3-4 år innan han stack vilket jag tror var väldigt nyttigt för honom...
Värst av allt med detta besked är dock att slagstyrkan på vårat lag gick ner med minst ett snäpp direkt. Larsson var vår bästa spelare förra säsongen och det kommer märkas att han försvinner var så säkra...
Ytterligare en negativ aspekt av detta beslut är att DIF antagligen tvingas lägga ut en del extra pengar för hitta detta komplement vilklen i sin tur kan föra med sig att det kanske inte går att signa den back som vi skriker efter. Usch detta beslut skapar väldigt många frågetecken, bara att hoppas att några av dessa rätas ut till utropstecken inom kort...
Läste precis på svt text
"Daniel Larsson spelar hellre i farmalaget, än i Djurgården nästa säsong"
Hoppas verkligen det är journalist skit,
Jag önskar Danne all lycka i Detroit, Tror han kommer få ta andra spaden efter Osgood, då Hasek kommer troligen lägga av och Howard inte har samma standard dom danne!
Vill passa på och tacka Daniel för allt han gjort för oss, då många tvekade på honom inför denna säsong, så var bland annat jag och många till posetiva!
Vilket visade sig vara enligt mitt tycke top 5 bland DIF målvakter genom historien!
Tack Danne å lycka till!
"Daniel Larsson spelar hellre i farmalaget, än i Djurgården nästa säsong"
Hoppas verkligen det är journalist skit,
Jag önskar Danne all lycka i Detroit, Tror han kommer få ta andra spaden efter Osgood, då Hasek kommer troligen lägga av och Howard inte har samma standard dom danne!
Vill passa på och tacka Daniel för allt han gjort för oss, då många tvekade på honom inför denna säsong, så var bland annat jag och många till posetiva!
Vilket visade sig vara enligt mitt tycke top 5 bland DIF målvakter genom historien!
Tack Danne å lycka till!
Alltid, Oavsett
Det enda namn jag kan komma på just nu skulle vara Eddie Läck ( obs stavningen kan vara fel ) som förra säsongen lirade ett antal matcher i Leksand. Han gjorde detta bra ända tills han blev ersatt av det dyrare namnet Belfour. Läck har en rätt intressant ålder samtidigt som han "bara" spelar i Allsvenskan vilket borde göra honom sugen på att ta klivet upp till elitserien. Dessutm har jag för mig att han som junis lirade i DIF vilket bör ses som en viss merit i sammanhanget.Micke Nylander skrev:Det där var inte bra nyheter, om Larsson. Även om jag är jävligt övertygad om att Stefan kan göra en bra säsong som förste målvakt, om han skulle få det förtroendet, så tror jag ändå det är mycket valpighet kvar där.
Fan! Jag kan inte tänka mig vem som skulle kunna hoppa in som första målvakt...
Förslag, någon?