Nya spelschemat!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
lilleman

Nya spelschemat!

Inlägg av lilleman »

Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Då blir det säkert storsatsning mot HV71 den 3 januari 2009.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Start av serien 18 september. Vill de ha sämre publiksnitt än vanligt eller är de bara korkade? Det kanske funkar att starta så tidigt i byhålor aom Karlstad och liknande, men inte en susning att detta funkar här.

Tvivlar starkt på några publiksiffror över 5000 före mitten på oktober. Min högst personliga uppfattning är att hockeyn inte borde få börja förrän fotbollen är slut för säsongen.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Christopher J skrev:Då blir det säkert storsatsning mot HV71 den 3 januari 2009.

Hovet, 12/1-09 DIF- Lhc... Här borde storsatsningen ligga.
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Jag anser att det ser ut att bli en svårtippad förstaomgång. Med bla Skellefteå-Rögle, Timrå-Hv och Linköping-Modo.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

carl-bysen skrev:Jag anser att det ser ut att bli en svårtippad förstaomgång. Med bla Skellefteå-Rögle, Timrå-Hv och Linköping-Modo.
Ja speciellt eftersom truppen inte är klar! Hockey ska man aldrig tippa, bara liveoddsa!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Kall-El skrev:Start av serien 18 september. Vill de ha sämre publiksnitt än vanligt eller är de bara korkade? Det kanske funkar att starta så tidigt i byhålor aom Karlstad och liknande, men inte en susning att detta funkar här.

Tvivlar starkt på några publiksiffror över 5000 före mitten på oktober. Min högst personliga uppfattning är att hockeyn inte borde få börja förrän fotbollen är slut för säsongen.
Det beror på att hockey-VM ligger tidigare 2009.

Dessutom så har vi extremt många matcher i sept-okt och få i feb hemma. Så skjuter man hockeyn i foten i Stockholm, vet att DIF-ledningen inte är alltför glad åt det...
Grattis hockeyligan som snart bygger ny NHL-arena åt Edsbyn Icebreakers och skiter på DIF - Huddinge i ettan!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

odburt skrev:
Kall-El skrev:Start av serien 18 september. Vill de ha sämre publiksnitt än vanligt eller är de bara korkade? Det kanske funkar att starta så tidigt i byhålor aom Karlstad och liknande, men inte en susning att detta funkar här.

Det beror på att hockey-VM ligger tidigare 2009.

Dessutom så har vi extremt många matcher i sept-okt och få i feb hemma. Så skjuter man hockeyn i foten i Stockholm, vet att DIF-ledningen inte är alltför glad åt det...
Grattis hockeyligan som snart bygger ny NHL-arena åt Edsbyn Icebreakers och skiter på DIF - Huddinge i ettan!
Om nu hockey-vm ligger tidigt, i sådana fall vilket stolpskott kom fram till detta beslut, får man ta konsekvenserna av detta och antingen korta ner säsongen eller helt enkelt skära bort några av de menlösa landslagsturneringarna. Att lägga många hemmamatcher för DIF i september - oktober är som att råna oss på pengar. Jag skulle inte ens överväga tanken att gå på hockey i september den saken är säker
Steef

Inlägg av Steef »

Visa att ni är Djurgårdare, så länge hockyn och fotbollen inte spelas på samma dag gå på allt. Djurgår´n tills jag dör
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror du kan vara helt lugn på detta område.
Fotbollsallsvenskans hype det senaste 6-7 åren är på kraftigt nedåtgående med sämre publiksnitt & om möjligt ännu uslare spel.
(till sist har man genomskådat bluffen)

Tror att en del kommer vara grymt less på DIF:s korplag i fotboll i september & välja hockeyn istället
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att det är mindre publik än vanligt på fotbollsmatcher just nu beror på att den serien gått i hokeyns fälla, dvs för många matcher för tätt på varandra. Det finns helt enkelt inte intresse / kapital eller tid att gå så ofta som det spelas matcher. Är helt övertygad om att fotbollen kommer få ett rejält uppsving efter EM då antalet matcher sjunker ner till mer normala nivåer igen.
Användarvisningsbild
Royen

Inlägg av Royen »

Vi hadde 6500 på 19. september i serieåpningen for to år siden. Og det var på et tidspunkt der også mange djurgårdare trodde at vi skulle rykke ned.

Overlapping av sesongene mellom fotball og hockey kommer til å fortsette. I begge ender. Det er bare et tidsspøsmål før fotballen begynner tidlig i februar...
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Kojak

Inlägg av Kojak »

Bara av ren nyfikenhet. Är det någon som orkat skumma igenom och kolla om någon match krockar med fotbollen?

Ha det!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Micke Nylander skrev:Bara av ren nyfikenhet. Är det någon som orkat skumma igenom och kolla om någon match krockar med fotbollen?

Ha det!
Lördag 1/11
IFK Göteborg-Djurgården och Djurgården-Frölunda.

Vi kan ju åtminstone trösta oss med att sillarna får samma problem.

Det var den enda jag lyckades hitta.
Användarvisningsbild
dif rules
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Ryktas starkt om att storsatsningen blir den 12:e.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Skriv svar