SirDIFalot skrev: ↑2024-11-25 07:38:04
Så jävla känsligt läge. Vi är helt klart desperata, eller är vi? Vi har en bra forwardssida och en bra backsida. Vi har ett välfungerande försvarspel, bra PP och tillräckligt mycket offensiv skicklighet för att över tid leverera bra i 5v5 också. MEN vi behöver givetvis en ny målvakt. Hela vår 1-årssatsning med Dick, Thore, Kelleher osv hänger på detta. Men vi har bara EN chans. Vi är en hungrig jägare ute i vildmarken som bara har en patron, vi måste vara säkra på den vi plockar in, men förr eller senare måste vi chansa.
Det absolut bästa är ju att försöka ta in en toppmålvakt här och utnyttja en insamling.
Då pratar vi den hyllan du nämnt innan från Nordamerika, som är redo att testa Europa.
En sådan som Michael Hutchinson valde faktiskt att gå till Finland och Liiga, han florerade på en lista vi hade på forumet för ett tag sedan, och jag tror även att du nämnde honom i podden: https://www.eliteprospects.com/player/1 ... hutchinson
Så det är ju inte omöjligt.
Men sen kanske 2 sådana målvakter redan tackat nej, det vet vi ju inte. Inget läcker ju, på gott och ont, för man vill veta hur tankarna går och om vi vill agera.
nån som vet om det brukar finnas inskrivet i kontrakt att man som ex Klasen ska spela en av ordinarie PP-upställningarna eller att Andrén ska stå visst antal matcher på en säsongen?
lyssnade på nån pod här om veckan och då var tydligen "det nya" att man gör upp en målisplan. man står ex 2 matcher och sen vilar 2 matcher. följer ett schema alltså inte att man spelar den som är het och bäst form. Fördelen är väl att båda är "igång" och ingen rostar ihop å är helt matchotränad men känns som man kan vaska lite poäng på det sätttet...
Djurgården kommer på tal (altså deras egna tankar om det hade varit något, inget rykte).
Sanny är osäker, han tror inte ens Djurgården är intresserade av den typen utan istället bygger backsidan efter typer som Berg och Krogdahl.
Men de båda instämmer på att om han går till Hockeyallsvenskan så kommer han stärka det lagets chanser att gå upp iallafall.
Djurgården kommer på tal (altså deras egna tankar om det hade varit något, inget rykte).
Sanny är osäker, han tror inte ens Djurgården är intresserade av den typen utan istället bygger backsidan efter typer som Berg och Krogdahl.
Men de båda instämmer på att om han går till Hockeyallsvenskan så kommer han stärka det lagets chanser att gå upp iallafall.
Går förmodligen till Modo.
Tränar med Modo idag så den kan vi räkna bort. Inte vad Djurgården behöver oavsett
Så jävla känsligt läge. Vi är helt klart desperata, eller är vi? Vi har en bra forwardssida och en bra backsida. Vi har ett välfungerande försvarspel, bra PP och tillräckligt mycket offensiv skicklighet för att över tid leverera bra i 5v5 också. MEN vi behöver givetvis en ny målvakt. Hela vår 1-årssatsning med Dick, Thore, Kelleher osv hänger på detta. Men vi har bara EN chans. Vi är en hungrig jägare ute i vildmarken som bara har en patron, vi måste vara säkra på den vi plockar in, men förr eller senare måste vi chansa.
Har vi verkligen bara en chans? Jag håller med om problembeskrivningen men jag tycker det är värt att ta in en nu och ändå försöka ta in en till (om en riktigt bra skulle dyka upp) i februari.
Det blir såklart på bekostnad av en annan tänkt spets inför slutspelet.
Har vi verkligen bara en chans? Jag håller med om problembeskrivningen men jag tycker det är värt att ta in en nu och ändå försöka ta in en till (om en riktigt bra skulle dyka upp) i februari.
Det lär bli en ny insamling likt i vintras.
Instämmer. Plockar hellre in en kontraktslös på ett månadskontrakt för att testa och typ i och med det låna ut Andrén under tiden(eller bryta helt).
Flyger inte ersättaren får man hitta försöka hitta något annat med insamling. SÅ knaper är inte marknaden.
Ju längre tiden går, desto mer demoraliserande för truppen som det är nu.
Kan Victor Östman vara något att låna? Signad med Seattle men de hade nog förhoppningen att han skulle spela i AHL och så även han förmodligen. Just nu delar han på spaden i ECHL och konkurrenten där som blivit uppkallad till AHL när de behövt en backup. Kan vara tufft att grinda i ECHL. Kanske kan det vara något för honom att komma hem till trygghet i Stockholm och bygga självförtroende?
Håller med dig, MEN försvarspelet går utför mer och mer om det beror på att vi inte litar något på andren eller om vi kastar runt för mycket i kedjorna låter jag vara osagt, jag tycker det är kris vi behöver en ny målvakt snarast
Eller i alla fall sluta med 2 matcher och sen byta målvakt. Börja med att ge Hävelid mer speltid så han får bättre självförtoende och kommer in i säsongen mera. Jag tycker det är indiotiskt att ha två målvakter som spelar lika mycket, särskillt när en av dem inte presterar för fem öre. Även fast Hävelid gör en bra match och är inne i stimmet så får han vila ändå. Det har varit tydligt under en längre tid att Hävelid ska vara första målvakt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Det lär bli en ny insamling likt i vintras.
Instämmer. Plockar hellre in en kontraktslös på ett månadskontrakt för att testa och typ i och med det låna ut Andrén under tiden(eller bryta helt).
Flyger inte ersättaren får man hitta försöka hitta något annat med insamling. SÅ knaper är inte marknaden.
Ju längre tiden går, desto mer demoraliserande för truppen som det är nu.
Håller med. Blev lyckat med Max K att ta in.
Andren/Hävelid vet om vilkoren. Antingen ger man upp, eller så motbevisar man. Höjer sig.
Hålla på med "elefanten i rummet". Funkar inte på elit nivå!
"Spaning på en potentiell trejd, som tre klubbar skulle må bra av.
Viktor Andrén > Almtuna
Oskar Blomgren > Malmö
Daniel Marmenlind > Djurgården
Almtuna får en stabil etta, Malmö har redan Blomgren på avtal, Djurgården får sin toppmålvakt i HA och kan erbjuda SHL-lösning 25/26."
Viktor Andrén > Almtuna
Oskar Blomgren > Malmö
Almtuna får en stabil etta, Malmö har redan Blomgren på avtal, Djurgården får sin toppmålvakt i HA och kan erbjuda SHL-lösning 25/26."
Genialt! Jag är för! Marmenlind har en bra uppsida.
Viktor Andrén > Almtuna
Oskar Blomgren > Malmö
Genialt! Jag är för! Marmenlind har en bra uppsida.
Man blir alltid spänd när MrMadhawk skriver sånt här tycker jag. Tänker typ om han hört något litet och sedan spinner vidare på det. Känns inte helt taget ur luften, ändå. Och han har bra koll på Malmö.