Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Danlas

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Danlas »

Snälla Wikegård. Två saker hitta två nya målvakter. Men det viktigaste! Byt ut Kimby. Han är inte en tränare som passar DIF!
Hans coachning under match är inte rolig att beskåda.
Jag vet att du är gammal kompis med Kimby men här måste det ske något. Hoppa ner i båset själv!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Sjöwall »

Danlas skrev: 2024-11-22 21:58:52 Men det viktigaste! Byt ut Kimby. Han är inte en tränare som passar DIF!
xd
Praljak
Medlem: Ja, vanlig medlem

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Praljak »

Danlas skrev: 2024-11-22 21:58:52 Snälla Wikegård. Två saker hitta två nya målvakter. Men det viktigaste! Byt ut Kimby. Han är inte en tränare som passar DIF!
Jag vet att du är gammal kompis med Kimby men här måste det ske något. Hoppa ner i båset själv!
Tror du på allvar att det skulle bli till det bättre att Wikegård sparkar Kimby nu ikväll eller är det frustration ??

Under våra 3 år här nere så har vi inte börjat såhär bra någonsin, jag tycker absolut det måste bli bättre för att ha nån chans att gå upp och en av sakerna är att investera i en bra första keeper och minst en back till som klara av att spela hockey under lite press.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av SirDIFalot »

Danlas skrev: 2024-11-22 21:58:52 Snälla Wikegård. Två saker hitta två nya målvakter. Men det viktigaste! Byt ut Kimby. Han är inte en tränare som passar DIF!
Vad tycker du går fel i coachingen?
Expert.
Användarvisningsbild
sauron

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av sauron »

Måste säga att (frånsett att ställa Andrén) så tycker jag att Kimby gjort ett gediget jobb. Vi spelar bättre som lag än vi gjort på flera år.

Sen har vi mstchcoachandet... Igen, hans coachningsstil är inte att strula runt med formationer i tid och otid, det kan man naturligtvis ha synpunkter på, men det är inte "fel".

Det enda jag kan klaga på just nu är, som tidigare nämnts, hur i helvete någon kan starta Andrén. Plocka hem Munther tillsvidare och låt Hävelid ha första slipsen tills vi hittar något bättre.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
klintan85

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker Kimby och Wikegård har gjort ett bra jobb hittills. Även fast man har bytt ut mycket både i lag och ledning så är man bra med i toppen, man ligger också i toppen i många statistiker som man inte har gjort tidigare säsonger. Det som saknas är en Målvakt istället för Andrén och en till bra back utöver Berg. Och börjar inte Kelleher prestera så måste man hitta en ny målgörare, för Dick och Ekklund kan inte göra allt. Sen skulle jag gärna se att Linus Eriksson, Blomgren och Costmar kommer upp i samma nivå som förra säsongen, annars ska man ge fler chanser till Eric Nilsson, Frondell och kanske Stockselius.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av EspenK »

Ska man prata spelare så:

Vart är Kruger? Han åker runt och ser sur ut men vart är han?

Vad gör Klasen i 5 mot 5? Vinner inte en närkamp eller lös puck. Gör oss sämre än vi var utan honom(med undantag för pp).

Blir uppenbart att vi har för dåliga backar.
Blixt faller igenom helt mot sånt här motstånd.
Scissons gör en usel insats igår.
Tychonic ser ut som en junior
Hammarn är 50% i sina insatser. Hälften rätt, hälften fel.
Ragnarsson har tappat sitt DNA hos oss. En helt annan spelare i Almtuna.
Kvar är Krogdahl som gör ungefär vad som förväntas.

Vi behöver en monstermålvakt för att klara det här. Realistiskt sett spelar inte såna i HA.
Användarvisningsbild
Exile

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Exile »

Ja, vi har återigen ingen huvudtränare som faktiskt kan coacha under matchen. Som lövens tränare agerade igår med en tidigt time-out som förändrade matchbilden totalt...När hände det senast i denna förening?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av SirDIFalot »

Exile skrev: 2024-11-23 07:52:53 Ja, vi har återigen ingen huvudtränare som faktiskt kan coacha under matchen. Som lövens tränare agerade igår med en tidigt time-out som förändrade matchbilden totalt...När hände det senast i denna förening?
Att Löven spelar ju inte bättre hockey än oss typ någonsin. SSK och BIK imponerar mer än Löven hittills.

Vi har ett extremt stabilt grundspel för första gången på flera på säsonger. Att "matchcoacha" handlar inte bara om att du ser en resultatmässig förändring efter en timeout.
Expert.
DagUggla

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av DagUggla »

Jag vet inte när jag såg ett så gediget grundspel i dif senast.

Gårdagen faller på helt sjuk skottprocent från Löven, Klasens oförmåga att jobba klart defensiva situationer och att laget litar 0% på Andrén.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Harmageddon »

SirDIFalot skrev: 2024-11-23 08:39:32
Exile skrev: 2024-11-23 07:52:53 Ja, vi har återigen ingen huvudtränare som faktiskt kan coacha under matchen. Som lövens tränare agerade igår med en tidigt time-out som förändrade matchbilden totalt...När hände det senast i denna förening?
Vi har ett extremt stabilt grundspel för första gången på flera på säsonger. Att "matchcoacha" handlar inte bara om att du ser en resultatmässig förändring efter en timeout.
När man ska ta en timeout handlar det enkom inte om resultat och siffrorna i sig. Det handlar om att stoppa momentum, blödningen, när man ser att man inte gör det man kommit överens om. Det förekommer i de flesta sporter som handboll, volleyboll, basket, etc. Här gäller det att använda sin timeout väl och det kommer aldrig vara en garanti på att det blir lyckat.

Då det förekommer power breaks så tror jag många tränare använder dessa tillfällen för att snacka ihop sig ist för att ta timeout.

Edit. Annars brukar dem flesta spara sin timeout så man kan utnyttja det i slutskedet av sista perioden om man ligger under med 1-3 måls marginal. Men i vissa fall kan det redan vara försent men det är på förhand ganska svårt att veta
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Flawless

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Flawless »

Jag tycker Kimby verkar göra ett okej jobb bortsett från att Andren får starta hela jävla tiden.
Hävelid verkar ok som backup keeper så jag vore nöjd med en ny etta. Fram tills dess vill jag hellre testa alla juniormålvakter och lån, eller spela 6 utespelare hela matchen!!

Alla mål som går in är inte hans Andrens fel men han räddar oss aldrig heller. Hans målvaktsstil är att sjunka ner vilket gör att allt går in över axelhöjd. En bättre grund positionering och hållning skulle rädda mer, men det är väl en gammal hund som inte vill lära om.

Vår målvaktstränare kan ifrågasättas också.
Wikegårds rapporter och transparens… ja det är väl för känsligt att ta upp vårt värdelösa målvaktsspel men som supporter och känslomänniska så vore det skönt med ett erkännande att det är underkänt och att de har någon plan för att få till en ändring.
Mash

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Mash »

2 förluster efter ordinarie tid, gnaget och Lövet.
Med det spelarmaterialet vi har är det mer än godkänt.
Användarvisningsbild
Buford

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av Buford »

Flawless skrev: 2024-11-23 12:51:05 Jag tycker Kimby verkar göra ett okej jobb bortsett från att Andren får starta hela jävla tiden.
Hävelid verkar ok som backup keeper så jag vore nöjd med en ny etta. Fram tills dess vill jag hellre testa alla juniormålvakter och lån, eller spela 6 utespelare hela matchen!!

Alla mål som går in är inte hans Andrens fel men han räddar oss aldrig heller. Hans målvaktsstil är att sjunka ner vilket gör att allt går in över axelhöjd. En bättre grund positionering och hållning skulle rädda mer, men det är väl en gammal hund som inte vill lära om.

Wikegårds rapporter och transparens… ja det är väl för känsligt att ta upp vårt värdelösa målvaktsspel men som supporter och känslomänniska så vore det skönt med ett erkännande att det är underkänt och att de har någon plan för att få till en ändring.
Bra inlägg, håller med!
Användarvisningsbild
supreme

Mitt DIF HJÄRTA BRISTER

Inlägg av supreme »

Flawless skrev: 2024-11-23 12:51:05 Jag tycker Kimby verkar göra ett okej jobb bortsett från att Andren får starta hela jävla tiden.

Det enda erkännandet vi kan få är värvandet av en ny etta. Han kommer aldrig, och ska givetvis aldrig, kasta spelare under bussen. Behåll värdigheten utåt men ställ höga krav innanför väggarna.
Skriv svar