Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sportfåne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sportfåne »

haha vi kanske inte är inne på samma match ? :P för skottet kom iaf bakom röda för det skulle bli iceing :P
DIF <3
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vipul skrev:
sportfåne skrev:haha okej men jag vet han gjorde något som jag blev sur på :P blev dessutom välldigt sur på att pucken kan studsa upp på högkant och rulla in mot målet.. pucken hade fan hamnat nere i hörnet
Kanke tacklingen på hv spelaren...han blev ju avstängd 8 matcher :S
Det var ingen tackling!
Det var "Riks-äcklet" Fröken Thörnberg som tog emot några puffar när han låg på isen & spelade död, domaren svalde betet & vips blev det 8 matchers avstängning för Lintner (eftersom han hade DIF-tröja)

En värvning av Lintner känns som en stor risktagning.
Har DIF verkligen råd att ha en kille i truppen som endast ska spela PP.
I 5-5-spel i egen zon vill jag ALDRIG mer se Lintner i en DIF-tröja, (pinsamt svag i markeringspelet)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Sidney Crosby skrev: Det där var Dan Boyle som sjabblade med pucken i egen zon mot Frölunda.
Det var ett av de få misstag Boyle gjorde när han spelade här. Att han dessutom uttalada sig positivt om att återvända är enbart roligt att höra. Såg att han inte spelade så mycket förra säsongen. Skadad eller petad?

Han är enligt mig, en komplett offensiv back.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Remy Lebeau skrev:
Sidney Crosby skrev: Det där var Dan Boyle som sjabblade med pucken i egen zon mot Frölunda.
Det var ett av de få misstag Boyle gjorde när han spelade här. Att han dessutom uttalada sig positivt om att återvända är enbart roligt att höra. Såg att han inte spelade så mycket förra säsongen. Skadad eller petad?

Han är enligt mig, en komplett offensiv back.
Skadad. Han lyckades tappa en nyslipad skridsko på låret. Missade 3/4 av säsongen...
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

När kommer det upp på difhockey.se att Holmqvist ska spela hos oss dom två kommande åren, efter VM?

Lintner, säger jag JA till, vi har så många defensiva backar som kan placeras ihop med honom. Sen antar jag att VM avgör vad Ossi ska ta vägen, gör han ett bra VM (vilket är troligt) så får klubbarna i NHL åter upp ögonen för honom.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vipul skrev:
Kall-El skrev:Med tanke på Lintners svagheter i egen zon hade jag nog föredragit någon av de andra två. Betvivlar dock att det skulle finnas kapital till någon av de tre då jag misstänker att de inte spelar direkt gratis.

Tvärtemot de flesta härinne hade jag gärna sett Hagos i DIF. Bra ålder, lär inte gå över till NHL igen samt en naturlig ersättare till Falken.

Och det är hyfsat löjligt att snacka om Gnagar-kopplingar med tanke på att både Printz och Anger är minsta lika mycket råttor som Hagos.
Hahahaha tror du verkligen att en gnagar jävel ska vara ersättare till F.A.L.K.E.N?! asså jag G.A.R.V.A.R! HAHAHAHA
då skall väl råttorna Printz oh Anger bort också eller?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Remy Lebeau skrev:Skadad eller petad?
Skadad, skrev i februari på ett nytt 6-årskontrakt där han tjänar 40 miljoner kronor per säsong. Mer än vad hela DIFs A-Lag tjänar på ett helt år. :)
Bild
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

haha :P jag tror han vill bryta det och spela med oss ;) :roll:
DIF <3
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Allt kan hända om 6 år, Boyle har uttryck en önskan om att en gång få återvända och spela i DIF.
Bild
Vipul

Inlägg av Vipul »

Kall-El skrev:
Vipul skrev:
Kall-El skrev:Med tanke på Lintners svagheter i egen zon hade jag nog föredragit någon av de andra två. Betvivlar dock att det skulle finnas kapital till någon av de tre då jag misstänker att de inte spelar direkt gratis.

Tvärtemot de flesta härinne hade jag gärna sett Hagos i DIF. Bra ålder, lär inte gå över till NHL igen samt en naturlig ersättare till Falken.

Och det är hyfsat löjligt att snacka om Gnagar-kopplingar med tanke på att både Printz och Anger är minsta lika mycket råttor som Hagos.
Hahahaha tror du verkligen att en gnagar jävel ska vara ersättare till F.A.L.K.E.N?! asså jag G.A.R.V.A.R! HAHAHAHA
ser det ut som att de 2 ersätter djurgårds legender på ngt sätt?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Bäcker klar för två år med Danska Aalborg.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vipul skrev:
Kall-El skrev:
Vipul skrev:

ser det ut som att de 2 ersätter djurgårds legender på ngt sätt?
Råtta som råtta annars är det dubbelmoral.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Skulle också gärna sett Hagos i DIF!

Duktig tvåvägscenter som vore en utmärkt ersättare till Falken!

Surt att vi inte fick Hagos.
mankan

Inlägg av mankan »

Erik Kloth skrev:Skulle också gärna sett Hagos i DIF!

Duktig tvåvägscenter som vore en utmärkt ersättare till Falken!

Surt att vi inte fick Hagos.

Hagos är bra spelare skulle inte ha nåt emot om han spela hos oss men hur man kan kalla och snacka om att han skulle ersätta falken är helt sjukt falk har ett dif hjärta det har inte hagos dels så är han gammal gnagare och jag vill i alla fall inte att en sån ska bli ersättare till falk..
Mankan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Ska bli oerhört intressant att se om Hagos kan bevisa för Elitserien att han inte är en oerhört medioker och överskattad spelare. Hagos var dålig i Mora, stod inte ens ut från mängden.

Han var dock bra i Timrå, men sedan dess har han varit en medioker, dyr spelare. Finns inget hjärta i den killen. Skönt att han inte kom hit. Engqvist är den naturliga ersättaren till Falk.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst