Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Disciplinnämnden »

Flunk skrev: 2024-10-02 11:45:04
Jimmy Peterson skrev: 2024-08-21 07:13:36 Fredrik Forsberg till Rumänien.
Forsberg gjorde sju mål i en 29-0 seger i Rumänien. Låter som att han har kul!
Skrattar säkert hela vägen till banken iaf. För det var ju knappast den "sportsliga utmaningen" som gjorde att han gick dit.
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

Disciplinnämnden skrev: 2024-10-04 17:41:29
Flunk skrev: 2024-10-02 11:45:04

Forsberg gjorde sju mål i en 29-0 seger i Rumänien. Låter som att han har kul!
Skrattar säkert hela vägen till banken iaf. För det var ju knappast den "sportsliga utmaningen" som gjorde att han gick dit.
Tror iof inte att de har de fetaste bugeterna i Rumänien. Kanske bättre än hockeyettan, men han blir nog inte rik på det.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Bosse i TV i "förrädarna" ändå. Fy fan. Man myser i tv-soffan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Saik lär sälja Pontus Johansson om någon bjuder hyfsat.
Grymt slarvig och ovän med pucken senaste matcherna.
Ser ut att överarbeta alla situationer med motsatt effekt.
Inte för att jag tycker vi ska prioritera en back till, men killen borde nog ta en vända till i AS och bygga ihop sitt spel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-01-18 16:48:30 Saik lär sälja Pontus Johansson om någon bjuder hyfsat.
Inte för att jag tycker vi ska prioritera en back till, men killen borde nog ta en vända till i AS och bygga ihop sitt spel.
Haha, polaren sågade han precis, sämsta backen defensivt i shl
Centertank

Inlägg av Centertank »

Men Axel Andersson. Vilket back! Han ser ju ut att vinna guld i år också. Satans att vi inte kunde behålla. Hade varit givet avancemang med i honom i denna DIF- uppsättning…..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev: 2025-01-18 16:49:47
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-01-18 16:48:30 Saik lär sälja Pontus Johansson om någon bjuder hyfsat.
Haha, polaren sågade han precis, sämsta backen defensivt i shl
Mm, jag ska lägga till att jag inte såg hela matchen, varken idag eller förra, men tillräckligt för att bli fundersam över hans spel.

Söderström hade ingen stor dag heller.

Men Brynäs…..de är på riktigt. Guld?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Karlander

Inlägg av Karlander »

Centertank skrev: 2025-01-18 17:44:40 Men Axel Andersson. Vilket back! Han ser ju ut att vinna guld i år också. Satans att vi inte kunde behålla. Hade varit givet avancemang med i honom i denna DIF- uppsättning…..
Absolut, vår bästa tvåvägsback förra året, men man måste nog sätta det i ett kontext också :D Nog är vår backbesättning i år snäppet bättre än vad den var förra året, speciellt defensivt sett. Om det ens hade varit möjligt så hade det nog kostat betydligt mer än vad det hade smakat att vinna ett budkrig mot SHL-lag över Axel. Han är en habil back i ett just nu otroligt välmående Brynäs.

Helt fantastiskt med över 500k i insamlingen redan första dagen. Rena drömmen hade ju varit att få in en stabil SHL-målvakt på lån och en sniper för första linan, då ska det väldigt mycket till för att något lag ska slå oss över 7 matcher.

Om man räknar med en mille brutto borde det ge bra bang for the buck för 3 månader.
Hardy

Inlägg av Hardy »

Odelius överlägset sist i plus/minus i AHL med -30 och noll gjorda mål & 10 assist på 46 matcher.
Vi som sett Djurgårdens matcher föregående säsonger är väl inte direkt förvånade men tråkigt för honom.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hardy skrev: 2025-02-24 12:16:51 Odelius överlägset sist i plus/minus i AHL med -30 och noll gjorda mål & 10 assist på 46 matcher.
Vi som sett Djurgårdens matcher föregående säsonger är väl inte direkt förvånade men tråkigt för honom.
Haha exakt noll förvånad :lol: Vill inte ha in honom ens i HA i framtiden. Hanviken kanske är sugna?
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Manijock skrev: 2025-02-24 12:58:15
Hardy skrev: 2025-02-24 12:16:51 Odelius överlägset sist i plus/minus i AHL med -30 och noll gjorda mål & 10 assist på 46 matcher.
Haha exakt noll förvånad :lol: Vill inte ha in honom ens i HA i framtiden. Hanviken kanske är sugna?
Kommer alltid minnas han klantiga överkörning av Lindbom med obehag

Inlägg av #10 »

Donkels-3.0 skrev: 2025-02-24 13:04:56
Den kostade…
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

#10 skrev: 2025-02-24 13:58:08
Donkels-3.0 skrev: 2025-02-24 13:04:56
Den kostade…
Ja, många miljoner och en plats i finrummet!
Användarvisningsbild
schampo

Inlägg av schampo »

Låt oss snacka hemvändare! Med Djurgården jagande en SHL-plats, vilka NHL-svenskar med DIF-koppling finns där ute? Och vilka av dem skulle kunna tänka sig att komma hem?

1) För att hjälpa DIF tillbaka till SHL – Finns det någon med starkt klubbhjärta som skulle kunna tänka sig att offra ett år för att hjälpa laget upp? (Om vi inte skulle få upp denna säsong)

2) Om vi går upp – vilka skulle vilja göra göra en “Brynäs”? – Alltså komma hem för att satsa på en tung SHL-comeback.

3) Som grädde på moset – Om DIF kunde matcha NHL-löner (ogörbart, men kul att spekulera), vilka tror ni hade kommit hem då?

Släng in era tankar! Vilka djurgårdare i Nordamerika skulle kunna bli aktuella?
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

schampo skrev: 2025-02-24 18:41:41 Låt oss snacka hemvändare! Med Djurgården jagande en SHL-plats, vilka NHL-svenskar med DIF-koppling finns där ute? Och vilka av dem skulle kunna tänka sig att komma hem?

1) För att hjälpa DIF tillbaka till SHL – Finns det någon med starkt klubbhjärta som skulle kunna tänka sig att offra ett år för att hjälpa laget upp? (Om vi inte skulle få upp denna säsong)

2) Om vi går upp – vilka skulle vilja göra göra en “Brynäs”? – Alltså komma hem för att satsa på en tung SHL-comeback.

3) Som grädde på moset – Om DIF kunde matcha NHL-löner (ogörbart, men kul att spekulera), vilka tror ni hade kommit hem då?

Släng in era tankar! Vilka djurgårdare i Nordamerika skulle kunna bli aktuella?
Dags att vi öppnar en tråd för silly 25-26 någon?
Skriv svar