Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02Laget blir skakigt av att han är skakig.
Men visst. Håller med om att det är starkt mentalt.
HA 24/25 Djurgårdens IF - Oskarshamn 15/11
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02Laget blir skakigt av att han är skakig.
Med det sagt har Andrén haft en dålig säsong. Det kommer vi inte ifrån. Men kritiken blir väldigt löjlig ibland.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Exakt, som jag skrev tidigare, hade han fixat 3p till oss var och varannan match hade man sett mellan fingrarna när det blir tveksamma ingripanden, men med historiken med Andren så är drevet redan igång. Men han har inte varit i närheten av nog bra i år, thats it.jsson skrev: ↑2024-11-15 21:40:55Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02Laget blir skakigt av att han är skakig.
Med det sagt har Andrén haft en dålig säsong. Det kommer vi inte ifrån. Men kritiken blir väldigt löjlig ibland.
Moral. Styrka och klass. Att laget fortsätter att vägra ge upp trots denna hopplösa situation det är inget annat än brutalt imponerande. Ta min hatt!
Dick Axelsson. Vi är inte värda! Tänk att showen inte var över. Hans comeback är gudasänd. Tycker Sissons är briljant också. Brodins kedja är bäst ännu en gång. Får inte killen årets järnkamin efter den här fundamentala förvandlingen så river jag mitt medlemskap.
Dick Axelsson. Vi är inte värda! Tänk att showen inte var över. Hans comeback är gudasänd. Tycker Sissons är briljant också. Brodins kedja är bäst ännu en gång. Får inte killen årets järnkamin efter den här fundamentala förvandlingen så river jag mitt medlemskap.
Yep. Egentligen finns det inget att säga om något av de tre målen. Det är sånt som händer. Men med tanke på läget och att det just Andrén och få skott så blir det ju en "Jonah" av det hela. Hockeycommunityt är ju hyggligt vidskepligt och det speglar sig naturligt i supportrarna också.jsson skrev: ↑2024-11-15 21:40:55Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02Laget blir skakigt av att han är skakig.
Alltså det blir ju att man funderat själv och jag är tämligen övertygad om att målvakterna (som generellt är rätt knepiga när det kommer till sånt där) också hamnar i det tänket.
Men just därför är det viktigt att isolera varje läge och titta på det sakligt. Annars är man snabbt där och gör samma misstag som tidigare ledning och sportchefer gjort och som gjort att vi hamnade där vi hamnade.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Killen??? Dick, Sissons eller Brodin (eller hela kedjan)Manijock skrev: ↑2024-11-15 21:53:42 Moral. Styrka och klass. Att laget fortsätter att vägra ge upp trots denna hopplösa situation det är inget annat än brutalt imponerande. Ta min hatt!
Brodda är årets Järnkamin så här långt. Inget snack. Pånyttfödd på ett sätt som får mig att få puls och lite dreggel i mungipan bara av tanken på hur han kan se ut i ett slutspel.Manijock skrev: ↑2024-11-15 21:53:42 Moral. Styrka och klass. Att laget fortsätter att vägra ge upp trots denna hopplösa situation det är inget annat än brutalt imponerande. Ta min hatt!
Men det förutsätter att han fortsätter på den inslagna vägen.
Absolut, men han måste stå på huvudet några ggr oxå, det har han inte gjortPraetori skrev: ↑2024-11-15 21:54:55Yep. Egentligen finns det inget att säga om något av de tre målen. Det är sånt som händer. Men med tanke på läget och att det just Andrén och få skott så blir det ju en "Jonah" av det hela. Hockeycommunityt är ju hyggligt vidskepligt och det speglar sig naturligt i supportrarna också.jsson skrev: ↑2024-11-15 21:40:55Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02Laget blir skakigt av att han är skakig.
Alltså det blir ju att man funderat själv och jag är tämligen övertygad om att målvakterna (som generellt är rätt knepiga när det kommer till sånt där) också hamnar i det tänket.
Men just därför är det viktigt att isolera varje läge och titta på det sakligt. Annars är man snabbt där och gör samma misstag som tidigare ledning och sportchefer gjort och som gjort att vi hamnade där vi hamnade.
Tycker man klipper och går separata håll. Låt killen andas och framförallt låt oss drömma lite. Helt omöjligt att det här samarbetet kan leda någonstans för någon.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:54:55Yep. Egentligen finns det inget att säga om något av de tre målen. Det är sånt som händer. Men med tanke på läget och att det just Andrén och få skott så blir det ju en "Jonah" av det hela. Hockeycommunityt är ju hyggligt vidskepligt och det speglar sig naturligt i supportrarna också.jsson skrev: ↑2024-11-15 21:40:55Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02Laget blir skakigt av att han är skakig.
Sluta försöka bygga pyramider av vatten och gå vidare.
Jag vet inte. Det där är sjukt enkelt att ha åsikter om på sidan av och basera enbart på vad man ser på matcher men ett lagbygge är så mycket mer. Vad som pågår bakom kulisserna är viktigare än vad som går att gissa sig till av att observera vad man kan tycka sig se på isen.Manijock skrev: ↑2024-11-15 21:58:05Tycker man klipper och går separata håll. Låt killen andas och framförallt låt oss drömma lite. Helt omöjligt att det här samarbetet kan leda någonstans för någon.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:54:55Yep. Egentligen finns det inget att säga om något av de tre målen. Det är sånt som händer. Men med tanke på läget och att det just Andrén och få skott så blir det ju en "Jonah" av det hela. Hockeycommunityt är ju hyggligt vidskepligt och det speglar sig naturligt i supportrarna också.jsson skrev: ↑2024-11-15 21:40:55Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02
Laget blir skakigt av att han är skakig.
Sluta försöka bygga pyramider av vatten och gå vidare.
Förtroende och lagkänsla har yttre betraktare väldigt svårt att värdera.
Andrén höjde sig rejält förra årets slutspel, trots att det skar sig med dåvarande målvaktstränare.
Övertygad om att man gjort sig av med honom för länge sedan om man inte tror att han kan höja sig ytterligare till årets slutspel och samma sak med Hävelid.
Helt klart tror nuvarande målvaktstränare samt övrig ledning på bägge och då gör vi allt för att stötta, eller hur?
Övertygad om att man gjort sig av med honom för länge sedan om man inte tror att han kan höja sig ytterligare till årets slutspel och samma sak med Hävelid.
Helt klart tror nuvarande målvaktstränare samt övrig ledning på bägge och då gör vi allt för att stötta, eller hur?
Vi ger dom 3 mål och vinner ändå vi är klart bättre HELA matchen dom får några strö chanser vi skulle ha avgjort mycket tidigare, stabilt spel idag tychonic och blixt hade inte sin bästa match idag men höll i det hyfsat ändå.
Nä, deras sämsta insatser i våran tröja, men förhoppningsvis en tillfällighet
Han var riktigt bra i slutspelet senast i början trots svajig uppbackning. Han är en av få i truppen som vunnit SM-guld (och dessutom med håll-käften-siffror). Han skulle verkligen behövt täppa till käften på oss i de matcher han stått men det har han inte gjort så det är inte alls förvånande att det finns frågetecken.#10 skrev: ↑2024-11-15 21:57:57Absolut, men han måste stå på huvudet några ggr oxå, det har han inte gjortPraetori skrev: ↑2024-11-15 21:54:55Yep. Egentligen finns det inget att säga om något av de tre målen. Det är sånt som händer. Men med tanke på läget och att det just Andrén och få skott så blir det ju en "Jonah" av det hela. Hockeycommunityt är ju hyggligt vidskepligt och det speglar sig naturligt i supportrarna också.jsson skrev: ↑2024-11-15 21:40:55Nybecks mål i förstakryllan tycker jag han ska ha, de andra två är mål som ständigt händer i hockey. Tittar man inga andra matcher än DIF kan man ha en åsikt, tittar man mycket hockey kan man ha en annan.Praetori skrev: ↑2024-11-15 21:39:22Det är inte skakighet som föranleder 1-0 utan ren hybris och slarv. Jag tror folk läser in på tok för mycket. Nu teoretisersr jag men tex om Andrén spikat igen på träning och varit omöjlig och "bäst" av målvakterna på träning så vågar jag påstå att spelarna i det läget är supertrygga och tränarna också. Därmed är det inget "konstigt" ur någon synvinkel att han startar. Sen har forumet och sociala media en helt annan uppfattning. Och det är också helt förståeligt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-15 21:33:02
Laget blir skakigt av att han är skakig.
Men får man inte spela kan man inte stå på huvudet heller. Hävelid känns som att han kan växa till den slips som utnämningen till JVMs främste utmålade honom som. Men vi behöver två bra målvakter och i ett eventuellt slutspel behöver vi minst 1 slips med solid rutin av viktiga slutspelsmatcher. Jag tycker att det glöms bort när det diskuteras kring Andrén.
Hade vi haft nån på gång med mer rutin hade det kanske varit aktuellt att "snacka" men när folk börjar titta på div1 och juniorer så blir man lite mörkrädd över hur folk resonerar.
Det är lätt att sitta vid sidan av med noll personlig risk och föreslå 'whatever' för att få till en förändring som man känner behövs. Men det är ett galet risktagande.
Senast redigerad av Praetori den 2024-11-15 22:20:49, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas verkligen Weigel kan lyfta sig till slut. Inte imponerat alls.
Avskaffa tre mot tre.