Djurgården Hockey - i ny Europaliga?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Helvete heller!

Det här är bara ett steg för att härma NHL. Skulle DIF delta i det så kommer jag aldrig kunna gå på hockey med samma passion som jag gör nu!

Att möta hatlag som Färjestad, Leksand, Linköping osv är ett jävla måste. Att möta något lag från Tyskland? Vilka känslor bringar det? Och vad får vi för passion då?

Jag vill mycket hellre se DIF bli SVENSKA Mästare och inte Europamästare!

Återigen blir jag i chocktillstånd, men här håller jag med stålmannen! Blir detta verklighet blir det sista spiken i kistan!
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Vem vet, kanske blir DIF en del av KHL, men jag gissar att det skulle bli en massa praktiska problem med det utöver allt det sportsliga och historiska. Det kanske dyker upp andra alternativ. På sikt så blir det nog nån form av europaliga(ligor), stängd serie med draft och allt sånt.
Kagen

Re: Djurgården Hockey - i ny Europaliga?

Inlägg av Kagen »

Höken skrev:Frågan är nu hur detta ska kunna att genomföras rent praktiskt? Kommer klubbarna att lämna Elitserien helt, för att bygga arena någonstans i Europa? För resorna lär inte vara att leka med...
Det där var nog det roligaste jag någonsin läst på detta forum. Kan se framför mig hur trettio hockeyklubbar tar sitt pick och pack och flyttar till någon begisk håla där de ska bygga en jättearena och sen får fansen från respektive länder åka dit och titta. :lol:

Att flyga Sthlm - Berlin Sthlm - London eller Sthlm - Luleå kvittar nog.

I ett första steg kommer Champions Hockey League att spela en viktigare roll än sin föregångare. 100 miljoner i prispotten inger respekt. För segerchecken kan ju 12,5% av Djurgårdens IF köpas..

Fotbollen har de största och starkaste klubbarna i världen oavsett sport. De ligger dessutom i Europa, någorlunda koncentrerat, Italien, Tyskland, Spanien, Frankrike och England. Men trots det så spelar de inte i en o samma liga utan de spelar framförallt i sina inhemska ligor.

Djurgården vs AIK känns på alla sätt hetare än Djurgården vs Hamburg när det gäller hockey.

NHL och KHL är trots allt i huvudsak en amerikansk respektive rysk angelägenhet. USA och Ryssland. Svenskar kan inte ens prata finska medan alla NHL-lag och deras fans står på samma språkliga bas. Sådant är jätteviktigt.

Nej, jag tror att Elitserien som inhemsk serie kommer att bestå. Förändringen kommer iform av cuper. Alltså som inom fotbollen.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag skulle nog sluta att gå på hockey om det skulle bli verklighet. Plastigt skulle bara vara förnamnet.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

haha, ja, Kagen...Vet faktiskt själv inte vad jag tänkte när jag skrev det! Tror jag återkommer imorrn för ett nytt försök och för att bygga på lite mer hjärnceller :lol:

Men ställer mig skeptisk till idén. Tyska klubbar känns inte särskilt lockande. Antar att detta bara är spekulationer. Men viss oro verkar råda. Linköping verkar smått rädda för att inte hinna att rusta inför detta. Vad nu detta kan betyda?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Hatmatcherna mot Färjestad, Frölunda, Linköping, HV71 och andra lag som väcker känslor vill jag inte byta bort.

Däremot kan jag gärna byta ut Luleå, Skellefteå, Timrå, Mora och andra skitlag mot utländska toppklubbar.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Vilka lag som väcker känslor eller inte byts ut ganska snabbt. DIF - Linköping var knappast hetare än DIF - Brynäs för fem år sedan.

Med rätt marknadsföring kan nog Eisbären Berlin väcka samma, ja, samma vadå som Linköping nu väcker hos dig.

Samma sak med DIF - Kärpät t.ex
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kagen skrev:Vilka lag som väcker känslor eller inte byts ut ganska snabbt. DIF - Linköping var knappast hetare än DIF - Brynäs för fem år sedan.

Med rätt marknadsföring kan nog Eisbären Berlin väcka samma, ja, samma vadå som Linköping nu väcker hos dig.

Samma sak med DIF - Kärpät t.ex
Där har du nog ganska fel. För mig är det betydligt lättare att "hata" ett svenskt lag som jag vet något om än om något jävla hockeylag från Berlin. Vi lär ju knappast förstå om de skulle vara köpelag, bönder etc.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Vissa känslor går inte att beskriva, men jag får väl göra ett gott försök..

Det handlar om kärlek och hat. Jag skiter blanka fan i om DIF blir bäst i Europa, bara de blir bäst i Sverige! Det är det Svenska guldet som betyder något för mig.

Just för att vi är 12 (kanske fler) svenska klubbar idag som slåss om guldet. 11 av dessa hatar jag mer eller mindre och vill bara håna dom när vi vinner...
djurgårdarn3

Inlägg av djurgårdarn3 »

jag är mest rädd över att Färjestad, Frölunda och HV71 försvinner om något sådant skulle inträffa och vad sulle ES vara utan dom?
Om Djurgården skulle gå så har dom nog Globen som arena och om ni tänker efter så ligger dom bästa lagen i Ryssland, Finland och Sverige så jag tror inte det blir så "jätte"långa resor ändå.

men tycker det är bättre med ett championsleauge.

eller en serie med 3 lag från varje land och de som vinner serien får kvala till den stora ligan. men hur kul är det som sagt när Frölunda, fbk och hv är borta?
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Nej fyfan detta vore ju en mardröm vore inte alls samma sak att gå till underbara Globen/Hovet en mörk höstkväll och möta nåt jävla tysktlag eller dylikt... Hoppas helvete inte detta inträffar. Dock så ser jag ljust till att införa en CL som i fotbollen och behålla våran kära ES!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

En europaliga skulle medföra en hel del matcher mot dom inblandade inhemska lagen och flertalet roadtrips på bortamatcherna. T.ex. 3 veckor med "hemmamatcher" och 2 veckor på en roadtrip till Tyskland/Schweiz.
Jag skulle inte ha något emot Lugano, Berlin, Manchester eller Dukla Trenzin.
Vi som är uppvuxna med Aherne cup som gick i mellandagarna gick man ur huse för att se dom bästa europeiska lagen som var med.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ja detta ser ju ut att vara ett realistiskt alternativ. Denna gång kommer det bli succe igen. Vilka minns inte publikfesterna i den förra europaligan?
Elitserielagen bara ökar sina intäkter för varje år, nu är det dags att bilda en europaliga så hockeyn bara ska fortsätta öka.

Detta är vad alla som gillar hockey har väntat på......eller?

Märkligt att någon tror på detta, ännu märkligare varför jag orkar tycka till i denna meningslösa tråd.

Kanske ska kolla om det blivit nå mer gnällande i "Krig i familjen" tråden när jag ändå är inne på detta forum.
Skriv svar