När jag var inne på sportbladet.se för att läsa vad som händer i sportvärlden, ser jag en nyhet som får mig att skratta...
Tony Mårtensson lämnar LHC i 10 månader för det ryska laget "Ak Bars Kazan"
Det var inte heller det enda roliga, Mattias Weinhandl har skrivit på för Dynamo Moskva i 12 månader.
Det här betyder att nästa säsong kommer LHC få klara sig utan sina 2 bästa spelare.
Ska bli kul å se hur dom klarar sig, utan sin "super kjedja!"
sthlm_dif skrev:När jag var inne på sportbladet.se för att läsa vad som händer i sportvärlden, ser jag en nyhet som får mig att skratta...
Tony Mårtensson lämnar LHC i 10 månader för det ryska laget "Ak Bars Kazan"
Det var inte heller det enda roliga, Mattias Weinhandl har skrivit på för Dynamo Moskva i 12 månader.
Det här betyder att nästa säsong kommer LHC få klara sig utan sina 2 bästa spelare.
Ska bli kul å se hur dom klarar sig, utan sin "super kjedja!"
Det Linköping gör är smart. Ett drömupplägg för vilken klubb som helst. De hyr ut Mårtensson och Weinhandl för ca 7 miljoner kronor. Pengar som kan och ska användas till att värva andra spelare. Sannolikt blir inte ersättarna lika bra, men för sådana pengar går det att värva två spelare av absolut toppklass i Elitserien iaf.
Inte nog med det, Linköping förlänger dessutom kontraktet med båda två till 2012.
Spelarna tjänar pengar, klubben tjänar pengar.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Jag var bombsäker på att Andreas Karlsson och Nisse Ekman skulle bli dom som ersatte, men Karlsson är väl klar för VF. Återstår och se hur det blir med Ekman.
DIF_Soldier skrev:Jag var bombsäker på att Andreas Karlsson och Nisse Ekman skulle bli dom som ersatte, men Karlsson är väl klar för VF. Återstår och se hur det blir med Ekman.
Vore så klockrehnt om plastklubben misslyckades med att ersätta Mårtensson och Weinhandl kommande säsong.