Dax att ta fram den isåfall. Bakom örat gör den ingen nytta!Praetori skrev: ↑2024-11-03 15:29:25Kimby har en helt annan räv bakom örat när det kommer till fingertopp än våra övriga HCs.Difsky skrev: ↑2024-11-03 15:28:08Vi har inte lärt oss det på snart 3 år så varför lära oss det nu…Praetori skrev: ↑2024-11-03 15:26:33Att inte få vila mentalt är en lärpeng som kan vara nog så viktig inför fortsättningen. Men jo visst vore det skönt om vi kunde lirat på som i första istället för att bli överkreativa världsmästare som försöker ta det till 'next level'.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-03 15:21:41 Mora gör klart jobbet, inget kladd
Vinsterna DIF knåpar ihop är med uddamålet.
Moralstärkande kan tyckas, men otroligt kraftödande att aldrig få vila mentalt i matcher
För att vara ett tilltänkt topplag har vi sjukligt svårt med effektiviteten
Att släppa till 14 skott på en period mot ett random korplag är en stor skämsfaktor
Men #82 är bra på att kladda iaf
Sen kan jag förstå det mentala i att vilja bjuda hemmapubliken på något och hålla i pucken men där kan jag tycka att ledningen borde läsa vågorna lite och matcha 4e något byte extra för att få grejerna dit man vill.
HA 24/25 Djurgårdens IF - Vimmerby 3/11
-
-
Jag vill så gärna hålla med dig. Och jag gör nog det egentligen. Men lets face it. Det SKA inte behövas hemma mot Vimmerby.Praetori skrev: ↑2024-11-03 15:29:25Kimby har en helt annan räv bakom örat när det kommer till fingertopp än våra övriga HCs.Difsky skrev: ↑2024-11-03 15:28:08Vi har inte lärt oss det på snart 3 år så varför lära oss det nu…Praetori skrev: ↑2024-11-03 15:26:33Att inte få vila mentalt är en lärpeng som kan vara nog så viktig inför fortsättningen. Men jo visst vore det skönt om vi kunde lirat på som i första istället för att bli överkreativa världsmästare som försöker ta det till 'next level'.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-03 15:21:41 Mora gör klart jobbet, inget kladd
Moralstärkande kan tyckas, men otroligt kraftödande att aldrig få vila mentalt i matcher
Att släppa till 14 skott på en period mot ett random korplag är en stor skämsfaktor
Sen kan jag förstå det mentala i att vilja bjuda hemmapubliken på något och hålla i pucken men där kan jag tycka att ledningen borde läsa vågorna lite och matcha 4e något byte extra för att få grejerna dit man vill.
Trots våra spelare borta så är det tillräcklig skillnad i spelarkvalitet, att tränare spelare ingen roll. Han skulle kunna sitta hemma och lämna jobbet till Honken.
Vi gör ju inte jobbet. Därav får vi problem. Det är vi som är dåliga inte Vimmerby som är bra.
Scenariot nu. En krampaktig tredje period. Vimmerby tar ut målvakten med minuten kvar o kvitterar med 35 sek kvar. Vinner sen på OT. Motbevisa detta nu DIF!!!
Det kan jag hålla med om. Men kvalitetsdippen kom rätt tätt inpå vårat PP och sen kom ett BP och störde vilket inte gör det enkelt för spelarna att mentalt fatta det själva och inte helt solklart enkelt för tränarna att matcha kedjor (baserat på vilo/energiläge).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-03 15:32:06Jag vill så gärna hålla med dig. Och jag gör nog det egentligen. Men lets face it. Det SKA inte behövas hemma mot Vimmerby.Praetori skrev: ↑2024-11-03 15:29:25Kimby har en helt annan räv bakom örat när det kommer till fingertopp än våra övriga HCs.Difsky skrev: ↑2024-11-03 15:28:08Vi har inte lärt oss det på snart 3 år så varför lära oss det nu…Praetori skrev: ↑2024-11-03 15:26:33Att inte få vila mentalt är en lärpeng som kan vara nog så viktig inför fortsättningen. Men jo visst vore det skönt om vi kunde lirat på som i första istället för att bli överkreativa världsmästare som försöker ta det till 'next level'.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-11-03 15:21:41 Mora gör klart jobbet, inget kladd
Senast redigerad av Praetori den 2024-11-03 15:36:30, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grym första, värdelös andra, tror vi kommer ut som en j-a racerbil i tredje och kör över dem, 5-1 slutresultat!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Racerbil eller räserbajs. Snart vet vi.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker passningsspelet är knackigt. Vi slår ju bort pucken i varje uppspel och har vi tur blir det en dump ner till jagande fw. Att ingen spelare bara driver in pucken med fart förbryllar mig.
Senast redigerad av thelinho den 2024-11-03 15:42:37, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Men herregud, vad är det här
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Klockren analys.
Oroande, någonstans trodde jag att Wiken, Thore och Kimby skulle få ordning på attityden.
Vi liksom fortsätter vägra vilja bli ett topplag. Säsong efter säsong.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Saknar dicken och klasen i pp, så sjukt dåligt
Det här med att vi hade ett bra pp....
Räknas det som ett pp mål? Välbehövligt.
It's the hope that kills you.
Bra Greve. ( men )
Utan Klasen är vårat PP kattastrof
Utan Klasen är vårat PP kattastrof
The DIF ONE
Bra Krogdahl in och veva och väck.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz