Djurgården Hockey - i ny Europaliga?
Djurgården Hockey - i ny Europaliga?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2387308.ab
En sanning som man inte kan blunda för. Om Djurgården kommer att vara involverade är säkerligen svårt att förutse. Men att toppklubbarna, rent ekonomiskt och spelarmässigt, kommer att söka sig ner i Europa känns som en verklighet.
Frågan är nu hur detta ska kunna att genomföras rent praktiskt? Kommer klubbarna att lämna Elitserien helt, för att bygga arena någonstans i Europa? För resorna lär inte vara att leka med...
En sanning som man inte kan blunda för. Om Djurgården kommer att vara involverade är säkerligen svårt att förutse. Men att toppklubbarna, rent ekonomiskt och spelarmässigt, kommer att söka sig ner i Europa känns som en verklighet.
Frågan är nu hur detta ska kunna att genomföras rent praktiskt? Kommer klubbarna att lämna Elitserien helt, för att bygga arena någonstans i Europa? För resorna lär inte vara att leka med...
Senast redigerad av Höken den 2008-05-02 11:41:00, redigerad totalt 2 gång.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Personligen tycker jag att det vore väldigt tråkigt om de blev någon slags Europaliga!
Men om det nödvändigtvis någon gång i framtiden blir ett måste, så känns det ju betydligt mer intressant med en liga med Svenska,finska,tjeckiska,tyska, och Schweiziska lag. Än att gå till någon rysk motsvarighet till NHL!
Men om det nödvändigtvis någon gång i framtiden blir ett måste, så känns det ju betydligt mer intressant med en liga med Svenska,finska,tjeckiska,tyska, och Schweiziska lag. Än att gå till någon rysk motsvarighet till NHL!
Re: Djurgården Hockey - till Europa?
Blir detta verklighet kommer jag att sluta och se på hockey.Höken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2387308.ab
En sanning som man inte kan blunda för. Om Djurgården kommer att vara involverade är säkerligen svårt att förutse. Men att toppklubbarna, rent ekonomiskt och spelarmässigt, kommer att söka sig till Europa känns som en verklighet.
Det känns oroväckande att Djurgården måste göra så långa resor. Skulle antagligen bli en arena nere i Europa så att resorna skulle bli kortare.
En sanning som jag skulle gråta över varje dag. Att aldrig återse sitt kära Djurgården. Att var tvungen att resa långt för att återse sin klubb i hjärtat...
En sanning som jag skulle gråta över varje dag. Att aldrig återse sitt kära Djurgården. Att var tvungen att resa långt för att återse sin klubb i hjärtat...
Senast redigerad av Höken den 2008-05-02 11:41:36, redigerad totalt 1 gånger.
Känns som säsongerna skulle bli rejält utdragna om resorna skulle gå till mitten av Europa.
Men man skulle antagligen längta oerhört till hemmamatcherna. Även ganska självklart att ingen skulle gå på Djurgårdens "hemmamatcher", men sett ur ett praktiskt perspektiv måste man säga att en arena i Europa mycket väl skulle kunna bli verklighet.
Men jag antar att så inte blir fallet...
Men man skulle antagligen längta oerhört till hemmamatcherna. Även ganska självklart att ingen skulle gå på Djurgårdens "hemmamatcher", men sett ur ett praktiskt perspektiv måste man säga att en arena i Europa mycket väl skulle kunna bli verklighet.
Men jag antar att så inte blir fallet...
Re: Djurgården Hockey - till Europa?
Vet inte om du missat det, men Sverige ligger alltså i Europa. Blir det en Europaliga så kommer väl Djurgården att spela hemmamatcherna i Stockholm precis som vanligt.Höken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2387308.ab
En sanning som man inte kan blunda för. Om Djurgården kommer att vara involverade är säkerligen svårt att förutse. Men att toppklubbarna, rent ekonomiskt och spelarmässigt, kommer att söka sig till Europa känns som en verklighet.
hehe, jag vet att Sverige ligger i Europa...
Men det jag syftar på är alla dessa långa resor. Men det kanske inte är ett problem i sig.
Hur som helst. Intressant att se hur detta utvecklar sig. Vet däremot inte riktigt hur man rent ekonomiskt ska kunna vinna på detta. Någon som kan reda ut detta?

Men det jag syftar på är alla dessa långa resor. Men det kanske inte är ett problem i sig.
Hur som helst. Intressant att se hur detta utvecklar sig. Vet däremot inte riktigt hur man rent ekonomiskt ska kunna vinna på detta. Någon som kan reda ut detta?
Vore sjukt tråkigt om dom startar en Europaliga eftersom vi fans inte kan följa med laget som vi gör nu! Då ser jag hellre att DIF stannar och alla andra lag kan dra!
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
-
Skulle man välja att ta detta kliv, vilket för övrigt känns som ett uselt april-skämt, har man med största säkerhet slagit sista spiken i hockeyns kista. Har ofantligt svårt att se hur man skall kunna locka publik med lag som Berlin, Lugano, Sparta Prag osv. Möjligen att de finska lagen kan locka lite, men jag tvivlar rätt starkt på detta också. De enda lagen som skulle vara småkul att se är de Ryska, men dessa lär väl knappast vara aktuella i alla fall.
Möjligen kan en europaliga ge mer pengar från sponosorer, men det skulle förvåna mig mycket om man inte tappar detta överskott och mer därtill i publikintäkter.
Möjligen kan en europaliga ge mer pengar från sponosorer, men det skulle förvåna mig mycket om man inte tappar detta överskott och mer därtill i publikintäkter.