Femmorna säsongen 2008/2009
- carl-bysen
- reservjesus
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller definitivt med. Dessutom tycker jag att Falken ska lira med någon av junisara - att ha Ölve och Engqvist som stöttepelare är en sämre kombination än med Falk.reservjesus skrev:Tycker att första linen ska se ut som sådan
Bremberg-Holmqvist-Danielsson. De kan bli en klockren femma
Bremberg-Holmqvist-Danielsson
Anger-Otto-Dick/Ny
Eklund-Engqvist-Eriksson
Ölvestad-Falk-Calle G
Erikssons teknik mixat med Fimpens slit kommer resultera i att Engqvist kan utveckla sitt offensiva spel. Kan även få spela med Bremberg ett par matcher.
Säg den glädje som varar
Tycker att många verkar placera Tim Eriksson i 3:e eller 4:e femman. Verkar inte som det är särskilt många som har förtroende för honom, vilket är väldigt synd då jag lätt kan se honom bredvid Ottosson och Anger om inte Dick utvecklas särskilt mycket eller drar vidare.
Dock håller jag hårt med om första kedjan! Tror det blir ett fruktat vapen!
Holmqvist kommer att passa perfekt med Linkan. Bengan har liksom inte levererat som han brukar på Linkans drömpassningar vilket Holmqvist säkert kommer att göra!
Dock håller jag hårt med om första kedjan! Tror det blir ett fruktat vapen!
Holmqvist kommer att passa perfekt med Linkan. Bengan har liksom inte levererat som han brukar på Linkans drömpassningar vilket Holmqvist säkert kommer att göra!
- reservjesus
Tror dem femmorna skulle bli perfekt. Enqvist behöver får mer förtroende än att kämpa i 4e femman. Sen tror jag mycket på Eriksson. Och Eklund i den femman bryter av med sin tuffa spelstil och slit, så kan Enqvist som sagt fokusera på sin offensiv.DIF_Soldier skrev:Håller definitivt med. Dessutom tycker jag att Falken ska lira med någon av junisara - att ha Ölve och Engqvist som stöttepelare är en sämre kombination än med Falk.reservjesus skrev:Tycker att första linen ska se ut som sådan
Bremberg-Holmqvist-Danielsson. De kan bli en klockren femma
Bremberg-Holmqvist-Danielsson
Anger-Otto-Dick/Ny
Eklund-Engqvist-Eriksson
Ölvestad-Falk-Calle G
Erikssons teknik mixat med Fimpens slit kommer resultera i att Engqvist kan utveckla sitt offensiva spel. Kan även få spela med Bremberg ett par matcher.
Vad sägs om:
Fredrik Bremberg Michael Holmqvist Nicklas Danielsson
Ossi Väänänen Richard Lintner
Nicklas Anger Kristoffer Ottosson Dick Axelsson
Marcus Ragnarsson Timmy Pettersson
Tim Eriksson Andreas Engqvist Christian Eklund
David Printz Ronnie Pettersson
Jimmie Ölvestad Nicklas Falk Carl Gustavsson
Edwin Fryhlén Alexander Deilert
Fritiof skrev:Vad sägs om:
Så Niklas Andersson som Djurgårn köpt in ska lånas ut på en gång? Verkar vara en smart idè...
Sätter hellre in Oscar Eklund än Deilert. Men det är så jag tycker.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Diffe89 skrev:Kan väl vara värt ett försök nu.
Linkan - Holmqvist - Danielsson
Ossi/Tjärna - Ragnarsson
Anger - Ottosson - Ölvestad
T. Pettersson - Andersson
Fimpen - Falk - Eriksson
Printz - R. Pettersson
Gustafsson/Eriksson - Engqvist - Axelsson
Frylén - Eklund/Deilert
Ossi/Tjärna - Ragnarsson
Dick - Ottosson - Tim
Fimpen - Falk - Ölvestad
Printz - R. Pettersson
Gustafsson/Eriksson - Engqvist - Anger
Eklund - Deilert
Kan inte se någonstans i min text att jag tycker att Edvin ska få plats, men det kanske du gör?sportfåne skrev:asså så även om ossi och lintner kommer så tycker du att edvin ska få plats :S ?!?!?!?!?! och sen ser jag gärna eriksson hellre än Calle.G men det kanske bara e jag ?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Diffe89 skrev:Kan väl vara värt ett försök nu.
Ossi/Tjärna - Ragnarsson
Anger - Ottosson - Ölvestad
Fimpen - Falk - Eriksson
Printz - R. Pettersson
Gustafsson/Eriksson - Engqvist - Axelsson
Frylén - Eklund/Deilert
Håller med i stort, men ser hellre Dick eller Tim tillsammans med Otto och Anger.
Diffe89 skrev:Om vi ska lira Anger i en checking-line kan vi lika gärna sparka honom. Dessutom (jag har upprepat det tusentals gånger) så är det ett stort misstag att sära på honom och Otto, framför allt eftersom de trivs oerhört mycket med att spela tillsammans.
Checking-line är; Fimpen-Falk-Ölvestad.
Trivs och trivs, Anger var inte speciellt bra efter jul, han passar enligt mig ihop med juniorerna, annars så kan dom sparka honom, inte mig emot.
Dom kanske trivs vid sidan av planen för som sagt efter jul var Anger nästintill bedrövlig.