Jag tycker inte vi ska ta ut något i förskott här. AB har ju hittat på saker för, nej jag tror på det den dagen de kmr upp på vår hemsida. Men de vore en väldigt bra värvning.
Kall-El skrev:Man kan ju fråga sig hur bra Holmqvist är då VF väljer att släppa honom, som jag förstår det utan ersättning, till en direkt seriekonkurent.
[/list]
Du vet själv hur frölunda är. Alla spelare måste hålla landslagsklass och prestera trots minimal istid.
Frölunda är besvikna eftersom Holmqvist inte presterat som väntat. Men, som sagt, hade han fått lite mer förtroende så hade det säkert gått bättre. I landslaget har det ju tex fungerat helt okej för honom.
Här får han förtroende och speltid, och då kommer poängen.
Kall-El skrev:Man kan ju fråga sig hur bra Holmqvist är då VF väljer att släppa honom, som jag förstår det utan ersättning, till en direkt seriekonkurent.
[/list]
Det har inte med Holmqvist att göra, utan det är klubben V.F och alla dessa ständiga tränarbyten och nu senast med en inkompetent tränare som Melin, man måste vara över 30 år sedan ska man vara som Niklas Andersson för att få speltid i denna klubb. Om det nu stämmer att Holmqvist kommer till DIF så är det en mycket bra värvning, B-Å-G i landslaget har också sett att det finns riktigt med kvalitéer i Holmqvist även LHC är intresserade!
Holmqvist körde en Fernholm 1997 då han gick till Färjestad trots att Putte Carlsson ville ha honom som fjärdecenter, blev istället en panikvärvning av Lasse Hallström från Hammarby som tog den platsen. Två gånger har han efter det tackat nej till Djurgården för att skriva på för seriekonkurrenter:
- 2005 nobbade han Djurgården och skrev på för Linköping. Sedan fick han ett NHL-erbjudande från ingenstans av Chicago så det blev ingen match för Linköping den gången.
- 2007 nobbade han Djurgårdens erbjudande för Frölunda.
Tycker det är falskt att höra honom tala om känslor till klubben nu. Det är OK att ha spelare som inte är djurgårdare i laget, men då de ska de inte komma med någon falsk varudeklaration heller. Holmqvist, hade du verkligen varit en djurgårdare hade du INTE spelat i Frölunda och Färjestad och nästan Linköping när moderklubben samtidigt ville ha dig...
Beslutet att gå till Dif bottnar nog snarare i att han vill till STHLM än till Djurgården. Jag har varit väldigt tveksam till denna värvning, tycker att Holmqvist saknar lojalitet och sätter jaget framför laget. -7 i +/- statistiken imponerar inte!
Men visst, han har kompetens. Hoppas att vi förmår att utnyttja den bättre än Frölunda, där han aldrig fick förtroende.
Kan tänka mig att Holmqvist ville ha en nytändning, det var nog därför han drog på sig FBK tröjan. DIF hade väl förmodligen bättre centrar då, hård konkurrens. Och varför han spelade i Frölunda har han ju, dessutom redan berättat.
Josefsson skrev:Holmqvist körde en Fernholm 1997 då han gick till Färjestad trots att Putte Carlsson ville ha honom som fjärdecenter, blev istället en panikvärvning av Lasse Hallström från Hammarby som tog den platsen. Två gånger har han efter det tackat nej till Djurgården för att skriva på för seriekonkurrenter:
- 2005 nobbade han Djurgården och skrev på för Linköping. Sedan fick han ett NHL-erbjudande från ingenstans av Chicago så det blev ingen match för Linköping den gången.
- 2007 nobbade han Djurgårdens erbjudande för Frölunda.
Tycker det är falskt att höra honom tala om känslor till klubben nu. Det är OK att ha spelare som inte är djurgårdare i laget, men då de ska de inte komma med någon falsk varudeklaration heller. Holmqvist, hade du verkligen varit en djurgårdare hade du INTE spelat i Frölunda och Färjestad och nästan Linköping när moderklubben samtidigt ville ha dig...
Vilket gnäll, 2007 ville han spela med sin broder som då gått till V.F.
Holmqvist säger sedan att han alltid varit Djurgårdare, det tror jag att Sundin också sagt och tackat nej flera gånger. Holmqvist håller som bäst på att spela in sig i VM-laget, han är en bättre hockeyspelare idag och blir det så att han kommer till DIF så är han varmt välkommen.
Mats Sundin kan inte vara Djurgårdare. Han spelade golf med Percy Nilsson 04-05 istället för att spela i Djurgården. Skulle inte förvånat mig om han skulle spelat i till exempel Malmö om de hade gått upp i år.
I övrigt så känns Holmqvist som en mycket stabil värvning. Djurgårdare eller ej, så är han en bra spelare. Hur han sedan presterar återstår att se..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore