Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

Osten östlund skrev: 2024-10-24 21:04:08
SirDIFalot skrev: 2024-10-24 20:58:05
Osten östlund skrev: 2024-10-24 20:42:04 Tror Clara hamnar hos oss. Är ett såll i SHL!
Vill man ens ha honom? Testades ju aldrig ifjol. Fick typ 12-14 skott per match.

Sett honom för lite. Men dom tjatar om att han är en stor talang. Samt lyckades med uppgiften förra säsongen!
Ikvällens match fick han Andren att framstå som en NHL målvakt….nä för hellvete om vi värvar Clara, blää
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Osten östlund skrev: 2024-10-24 20:42:04 Tror Clara hamnar hos oss. Är ett såll i SHL!
Vill man ens ha honom? Testades ju aldrig ifjol. Fick typ 12-14 skott per match.
Här skulle jag säga hellre Rautio om jag tvingades välja.
Clara enormt överskattad.
kevinha
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av kevinha »

#10 skrev: 2024-10-24 21:18:30

Sett honom för lite. Men dom tjatar om att han är en stor talang. Samt lyckades med uppgiften förra säsongen!
Ikvällens match fick han Andren att framstå som en NHL målvakt….nä för hellvete om vi värvar Clara, blää
Jag tror inte det blir Clara. Sen vad gäller Klasen så kommer han inte försvinna.. Han kommer absolut vara kvar, Det finns en plan för honom över tid för att han ska klara andra halvan av säsongen.. Han klarade fystesterna i somras när alla var på plats men inte när säsongen drog igång.. Han gjorde inte jobbet själv så därför tar man det här beslutet nu.. mitt tycke är att det är helt rätt, det sätter en helt ny ton i laget att ingen står över kraven och laget. Han kommer vara tillbaka om några veckor och vara bättre..
dr111DIF

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Stukat självförtroende och orutin är väl kombon vi ska akta os rejält för. Nej jag tror inte Wiken går i den fällan.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

kevinha skrev: 2024-10-25 09:23:45
#10 skrev: 2024-10-24 21:18:30

Jag tror inte det blir Clara. Sen vad gäller Klasen så kommer han inte försvinna.. Han kommer absolut vara kvar, Det finns en plan för honom över tid för att han ska klara andra halvan av säsongen.. Han klarade fystesterna i somras när alla var på plats men inte när säsongen drog igång.. Han gjorde inte jobbet själv så därför tar man det här beslutet nu.. mitt tycke är att det är helt rätt, det sätter en helt ny ton i laget att ingen står över kraven och laget. Han kommer vara tillbaka om några veckor och vara bättre..
Håller helt med! Enda lilla orosmolnet som finns är att han själv anser att det är fel, surar ihop och sprider negativ stämning till laget. Hoppas han är så proffsig och ser det som en utmaning och blir bättre. Som någon expert sa i början, ”bättre Dicken bara spelar 35 matcher och är 100% i slutspelet”.
Bengan08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Bengan08 »

Gällande Klasen hörde jag ett rykte om att det gällde hans ljumskar som spökade, hade förklarat varför han vilar/tränar på eget håll. Men som sagt ett rykte jag hörde nere i Tälje
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Bengan08 skrev: 2024-10-25 10:34:40 Gällande Klasen hörde jag ett rykte om att det gällde hans ljumskar som spökade, hade förklarat varför han vilar/tränar på eget håll. Men som sagt ett rykte jag hörde nere i Tälje
Lite förvånande att man inte går ut med det i så fall?! Det hade ju alla köpt rakt av utan att det blir surr.
Användarvisningsbild
jsson

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Nypovich skrev: 2024-10-25 10:59:02
Bengan08 skrev: 2024-10-25 10:34:40 Gällande Klasen hörde jag ett rykte om att det gällde hans ljumskar som spökade, hade förklarat varför han vilar/tränar på eget håll. Men som sagt ett rykte jag hörde nere i Tälje
Lite förvånande att man inte går ut med det i så fall?! Det hade ju alla köpt rakt av utan att det blir surr.
Klubbens agerande handlar väl mer om välmående för spelare och rena försäkringsfrågor. Bryr sig väl mindre om vilka som springer runt som Krösa-Maja och sprider rykten. Sitter man på sanningen så spelar det väl ingen roll vad random folk på stan tror.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Hockeymorgon-podden. Lite intressanta takes, mycket spekulationer.
Heino-Lindberg, halvt citerat "Katastrof.. tränarstaben, det är deras jobb att få honom matchtränad, de har haft hela sommaren på sig.. vad har de för fystränare?"

De tycker att man ska hålla det internt. Tycker att Wikegård kastar spelare under bussen.
Heino tycker inte Wikegård ska lägga sig i coachens jobb, jag håller med här.

I det stora hela är det dock en jävla massa spekulationer och man drar till och med in Dick här.
Det här med att hålla saker internt fungerar ju dock inte längre, även om vi skulle vilja. Vi har media på träningarna, de snappar direkt upp att Klasen kör själv med Ölvestad efter ordinarie träning, sen hade spekulationerna varit igång ändå.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-25 11:46:21 Hockeymorgon-podden. Lite intressanta takes.
Heino-Lindberg, halvt citerat "Katastrof.. tränarstaben, det är deras jobb att få honom matchtränad, de har haft hela sommaren på sig.. vad har de för fystränare?"

De tycker att man ska hålla det internt. Tycker att Wikegård kastar spelare under bussen.

I det stora hela är det dock en jävla massa spekulationer och man drar till och med in Dick här.
Det här med att hålla saker internt fungerar ju dock inte längre, även om vi skulle vilja. Vi har media på träningarna, de snappar direkt upp att Klasen kör själv med Ölvestad efter ordinarie träning, sen hade spekulationerna varit igång ändå.
Spelar ingen roll hur man hade gjort. Blir spekulationer/ snack ändå!

Wiken kör med "öppna kort"! Är precis som han säger. Hade det varit skada, så säger man underkroppskada!

Jag litar på Wiken, gillar det han gör!

Vad "pekka heino" övriga tycker. Kan man lägga i samma låda, som katten går i!
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Osten östlund skrev: 2024-10-25 11:56:47
DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-25 11:46:21 Hockeymorgon-podden. Lite intressanta takes.

Spelar ingen roll hur man hade gjort. Blir spekulationer/ snack ändå!

Wiken kör med "öppna kort"! Är precis som han säger. Hade det varit skada, så säger man underkroppskada!

Jag litar på Wiken, gillar det han gör.

Vad "pekka heino" övriga tycker. Kan man lägga i samma låda. Som katten går i!
Så är det. Det hade inte gått att hålla det helt internt.

Ja, de flesta supportrar gillar nog hans öppenhet. Men det är inte säkert att alla gör det.
Det kan ju få negativa konsekvenser hos tränare också. Får hoppas Kimby trivs med att ha Wiken så nära inpå.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-25 11:46:21 Hockeymorgon-podden. Lite intressanta takes, mycket spekulationer.

Det är 2st gnagare som sitter och ordbajsar i den där podden jag skulle inte lita ett ord på vad dom säger
luddelii

Silly Season 2024/25

Inlägg av luddelii »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-24 21:53:24
Det är ju viktigt att poängtera att Clara har ett rookie kontrakt och har en lön på 30K i månaden. Det vill säga om Wiken löser Clara får vi en bra målvakt med en enorm utvecklingspotential till en väldigt liten peng. Detta frigör ju pengar till att lägga på en toppback och alternativ förstärkning längre fram. Finns ju ett ekonomiskt perspektiv och en stor fördel med Clara kontra Exempelvis Ortio som är pissdyr.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av #10 »

luddelii skrev: 2024-10-25 12:14:30
DjurgårdareiNorrland skrev: 2024-10-24 21:53:24
Det är ju viktigt att poängtera att Clara har ett rookie kontrakt och har en lön på 30K i månaden. Det vill säga om Wiken löser Clara får vi en bra målvakt med en enorm utvecklingspotential till en väldigt liten peng. Detta frigör ju pengar till att lägga på en toppback och alternativ förstärkning längre fram. Finns ju ett ekonomiskt perspektiv och en stor fördel med Clara kontra Exempelvis Ortio som är pissdyr.
Skulle säga att en stor fördel vid värvning av en målvakt är att dom stoppar puckar från nätet, och hjälper laget att vinna matcher, inte vad dom kostar och har för utvecklingspotential.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Clara var hockeyallsvenskan bästa målvakt förra säsongen och är ung och lovande. Shl är ju en mycket bättre liga så det är inte så konstigt att det går sämre där. Titta på Ortio förra säsongen när han var SHLs sämsta målvakt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst