Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
-
Senast redigerad av thelinho den 2024-10-24 16:36:16, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Andrén såg oväntat pigg ut igår, bättre kroppsspråk och i ”zonen” hela matchen. Känns som en nytändning, bara hoppas det håller i sig. Om vi tar in en keeper kommer han troligtvis vara kvar som tvåa, så oerhört viktigt att få upp självförtroendet framöver.
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Jag är inget fan av Andren eller Hävelid, men att byta till en målis som hade sin peak för 5-10 år sen känns bara korkat. Ska man ta in en ny så skall det vara nån som man verkligen tror kommer göra skillnad mot det man idag har. Mina fem cent, Ortio eller Rautio Tack men nej tack, testa hellre Munther
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Wikegård angående Klasen:
"Han är avplockad för att han ska bli bättre tränad och är utanför laget på obestämd tid. Hur lång tid det tar är upp till honom. Det finns ingen tidsram, det får ta den tid det tar. Han har en lång väg kvar."
Låter inte som att han bara blir borta under fredagens match.
Sen att han får träna ensam på is när resten av laget är klara känns ju...sådär.
"Han är avplockad för att han ska bli bättre tränad och är utanför laget på obestämd tid. Hur lång tid det tar är upp till honom. Det finns ingen tidsram, det får ta den tid det tar. Han har en lång väg kvar."
Sen att han får träna ensam på is när resten av laget är klara känns ju...sådär.
Säsongen 2024/25
Han måste ju ha horribla fysvärden, vet att Bulan var ute och sprang med Omark när han var i Luleå, han hade inte jättebra konditionVikas skrev: ↑2024-10-24 16:10:13 Wikegård angående Klasen:
-
Säsongen 2024/25
#10 skrev: ↑2024-10-24 16:41:36Han måste ju ha horribla fysvärden, vet att Bulan var ute och sprang med Omark när han var i Luleå, han hade inte jättebra konditionVikas skrev: ↑2024-10-24 16:10:13 Wikegård angående Klasen:
Hans fysisk är inte någon överraskning, för Djurgården. Gör ju tester konstant.
Gissar på att det är för dåligt helt enkelt.
Man har satt en "ny" kravbild! Funkar inte att vara skön och dricka Wiskey!
Säsongen 2024/25
bra att de ÄNTLIGEN petar Klasen. Det är inte OK att fisglida i backcheckingen, då kör man 110%
Tar han det här på rätt sätt och fystränar utav bara fan så kan han bli bra i slutspelet. Går han bara och väntar på pension så kommer han inte att vara med i slutspelet, om inte Wikegård och Kimby viker sig. Hursom, bra beslut som jag hoppas de står fast vid.
Tar han det här på rätt sätt och fystränar utav bara fan så kan han bli bra i slutspelet. Går han bara och väntar på pension så kommer han inte att vara med i slutspelet, om inte Wikegård och Kimby viker sig. Hursom, bra beslut som jag hoppas de står fast vid.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Säsongen 2024/25
Fixar Klaséns ego detta?
Säsongen 2024/25
Tror det är det sista vi sett av klasen i Dif tyvärr, svårt att se att han orkar åka skridskor själv sista säsongen han lirar
Man såg hur bra vi lirade utan både klasen och Dick när det gick rakt och snabbt nerifrån egen zoon
Dick tror jag kan lira så men klasen drar mest ner tempot, kan inte bara vara med när det är pp
Man såg hur bra vi lirade utan både klasen och Dick när det gick rakt och snabbt nerifrån egen zoon
Dick tror jag kan lira så men klasen drar mest ner tempot, kan inte bara vara med när det är pp
Säsongen 2024/25
Linus Klasen har snittat en poäng per match i Djurgården under de första tio matcherna.
Men nu har han blivit åsidosatt för ett ”conditioning break” på obestämd tid och tränar överhuvudtaget inte med laget på is – idag fick han köra helt ensam på isen när lagkamraterna var klar för dagen.
– Jag lägger locket på. Jag har inga kommentarer, säger Klasen till Hockeynews.
Många hundar begravda här.... kan väl knappast handla enbart om kondition (10p trots väl känd status) och taskig backcheck.
Men nu har han blivit åsidosatt för ett ”conditioning break” på obestämd tid och tränar överhuvudtaget inte med laget på is – idag fick han köra helt ensam på isen när lagkamraterna var klar för dagen.
Många hundar begravda här.... kan väl knappast handla enbart om kondition (10p trots väl känd status) och taskig backcheck.
Säsongen 2024/25
Som någon annan skrev... luktar lite Videllgate om det här, det ligger nog någon hund begraven i Hovets katakomber.bbjs skrev: ↑2024-10-24 18:32:21 Linus Klasen har snittat en poäng per match i Djurgården under de första tio matcherna.
Säsongen 2024/25
Om det bara är konditionen. Borde dessutom det inte fångats upp under försäsongen och innan eventuell seriestart?bbjs skrev: ↑2024-10-24 18:32:21 Linus Klasen har snittat en poäng per match i Djurgården under de första tio matcherna.
Känns märkligt att man 10 matcher in på serien upptäcker "Hoppsan vad dåligt flås du har, det måste vi jobba på"..
Jag kan tycka det är en adekvat fråga, varför detta upptäcks just nu och man inte vidtagit åtgärder / insatser tidigare.
Säsongen 2024/25
Och Dick är skadad?
Foliehatt på.
Dick och Klasen förpestar stämningen med gubbsnack och anti-träning inställning.
Sättet att få bort Klasen är att få honom att ledsna och byta klubb. OMG jag har det.
Foliehatt på.
Dick och Klasen förpestar stämningen med gubbsnack och anti-träning inställning.
Sättet att få bort Klasen är att få honom att ledsna och byta klubb. OMG jag har det.
Säsongen 2024/25
Dicken har väl nästan varit överraskande stark i hemjobbet? 
Träningen vettefan såklart, men tycker han skött sig vääääl inom acceptabla gränser på isen.

Träningen vettefan såklart, men tycker han skött sig vääääl inom acceptabla gränser på isen.
Säsongen 2024/25
Blir förvånad om vi ser något mer av Klasen. Finns ju inte en chans att man lyckas stöpa om honom som hockeyspelare på några veckor. Man får ta det onda med det goda eller låta bli.
Stinker värre om det hela tyvärr. Om det nu är konditionen så kan det som sagt knappast vara någon nyhet man upptäckt nu? Varför inte ställa dessa krav på han i maj?
Stinker värre om det hela tyvärr. Om det nu är konditionen så kan det som sagt knappast vara någon nyhet man upptäckt nu? Varför inte ställa dessa krav på han i maj?