Helt rätt jaget ska aldrig komma före laget i lagsport. Men det finns många i DIF som inte gör jobbet fullt ut och underkastar sig uppgiften.Osten östlund skrev: ↑2024-10-22 17:51:00Hoppas han exploderar.
Men som du säger, tar han det på nått annat sätt. Så kan han dra!
Lär bli samma för Dick, tryckte ju snabbmat . I senaste youtube avsnittet!
Dom 2 gubbarna har max 6 månader kvar i DIF, gör det bästa av det!
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2024/25
Detta har vi ropat efter flera säsonger nu, dvs våga bänka stjärnspelare. Mycket starkt av Kimby och resten. Skickar ett budskap att ingen är skyddad eller helig på grund av namnet på ryggen.
Säsongen 2024/25
Lär väl vara Wiken som tagit upp det. Aldrig att Kimby vågat ta det beslutet själv.
Jag tycker det är rätt att ge de yngre speltid.
De behöver sluta tro att någon gammal veteran ska lösa situationen.
Sätt standarden nu så ALLA kämpar för en startplats i laget.
Jag tycker det är rätt att ge de yngre speltid.
De behöver sluta tro att någon gammal veteran ska lösa situationen.
Sätt standarden nu så ALLA kämpar för en startplats i laget.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Varför skulle inte Kimby ha tagit det beslutet själv?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Harmageddon
Säsongen 2024/25
Intressant beslut men är man professionell och har ambitioner att vilja ta upp kära DIF till SHL, då ska man bara anta utmaningen. Om man ska hänga läpp, varför ens spela för DIF när det handlar om laget DIF.
Samtidigt hoppas jag att övriga tar för sig i hans frånvaro på ett positivt sätt så man inte blir beroende av framtida skador och liknande. Att spelet inte haltar därefter kort o gott.
Samtidigt hoppas jag att övriga tar för sig i hans frånvaro på ett positivt sätt så man inte blir beroende av framtida skador och liknande. Att spelet inte haltar därefter kort o gott.
Senast redigerad av Harmageddon den 2024-10-22 20:13:30, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
-
Säsongen 2024/25
Dom har pratat igenom tillsammans, garanterat.
Kommunicerar även "det bra" ut till media/fans. Är enbart positivt, upp till Klasen nu!
-
Säsongen 2024/25
Det låter lite mer komplicerat än att han tagit beslutet skälv:
”-För det första är det ett gemensamt beslut. Med ledare i laget och i föreningen, säger huvudtränaren Robert Kimby.”
Att Kimby tar hjälp av ledare i laget är en sak. Men jag hoppas inte Wikegård varit där och petat för det kan bli problematiskt om han ska lägga sig i.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-10-22 19:16:36, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Jaa varför har man inte med honom som nr 13 för? Vårat PP kommer tappa enormt utan playmaker helt nu när både Dick och Klasen saknas.
Gillar signalen, men han bidrar fan så mycket mer än Frondell i nuläget. Som jag antar kommer ta hans plats som 13.
Gillar signalen, men han bidrar fan så mycket mer än Frondell i nuläget. Som jag antar kommer ta hans plats som 13.
-
Säsongen 2024/25
Han lyckas med sina grejer i PP 9 av 10 gånger nu sedan Dick försvann.
Det är mest lojt spel och liknar 23/24.
Tror det kan bli bra, för jag tror helt ärligt att spelare i laget är de som är mest trötta på hans spel.
Finns tillräckligt med spelare som är skickliga nog att lira PP.
Säsongen 2024/25
Om han lyckas 9/10 gånger är det väl jättebra eller? Vettefan om jag tycker att det är rätt läge att bänka Klasen för att sända en signal redan nu, speciellt med tanke på att PP är bättre än på väldigt många år. Jag tror att han har någon skavank.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-10-22 19:19:21Han lyckas med sina grejer i PP 9 av 10 gånger nu sedan Dick försvann.
Det är mest lojt spel och liknar 23/24.
Tror det kan bli bra, för jag tror helt ärligt att spelare i laget är de som är mest trötta på hans spel.
Finns tillräckligt med spelare som är skickliga nog att lira PP.
Säsongen 2024/25
Man kan ju fråga sig hur mycket kondition man kan träna upp på 1-2 veckor.dr111DIF skrev: ↑2024-10-22 17:31:49Alltså jag håller helt med om att han bör ha en nivå tryck till i jobbet, börja agera i lite mer tempo och fart. Man ska dock komma ihåg att det kan skita sig om gör sånt här. I synnerhet när vi egentligen spelat bra som lag och powerplay levererat både chanser och mål i överflöd.benganfs skrev: ↑2024-10-22 16:32:16Fast det är rätt tydligt att han drar ner på tempot hela tiden. Jag tycker de är bra signal till hela laget att de inte duger att inte gå in 150%. Riktigt bra!dr111DIF skrev: ↑2024-10-22 16:28:43Hoppas verkligen inte han tar det fel. Visst är det på ett sätt bra att man vågar peta när han fuskat lite med jobbet ibland. Hade dock hellre sett att man drog ner hans istid i 5v5 när vi har så bra 13e. Han bidrar ju ändå i PP.DIF_dif skrev: ↑2024-10-22 16:17:09 https://hockeynews.se/nyheter/dif-petar ... s-beslutet
Klasen bänkas mot Mora och Löven för att träna skridskor och konditionen...
Kan han bli snabbare, åka mer skridskor och behålla övrig skill blir detta nog bra. Hoppas han tar det på rätt sätt bara.
Jag hoppas ledarna har känt in detta och har koll på vad de gör. Konditionsförklaringen känns lite illavarslande märklig.
-
Säsongen 2024/25
Tycker dom gör rätt. Dock handlar det om "mer än så".DIF-DIF skrev: ↑2024-10-22 19:37:50Man kan ju fråga sig hur mycket kondition man kan träna upp på 1-2 veckor.dr111DIF skrev: ↑2024-10-22 17:31:49Alltså jag håller helt med om att han bör ha en nivå tryck till i jobbet, börja agera i lite mer tempo och fart. Man ska dock komma ihåg att det kan skita sig om gör sånt här. I synnerhet när vi egentligen spelat bra som lag och powerplay levererat både chanser och mål i överflöd.benganfs skrev: ↑2024-10-22 16:32:16Fast det är rätt tydligt att han drar ner på tempot hela tiden. Jag tycker de är bra signal till hela laget att de inte duger att inte gå in 150%. Riktigt bra!dr111DIF skrev: ↑2024-10-22 16:28:43Hoppas verkligen inte han tar det fel. Visst är det på ett sätt bra att man vågar peta när han fuskat lite med jobbet ibland. Hade dock hellre sett att man drog ner hans istid i 5v5 när vi har så bra 13e. Han bidrar ju ändå i PP.DIF_dif skrev: ↑2024-10-22 16:17:09 https://hockeynews.se/nyheter/dif-petar ... s-beslutet
Klasen bänkas mot Mora och Löven för att träna skridskor och konditionen...
Kan han bli snabbare, åka mer skridskor och behålla övrig skill blir detta nog bra. Hoppas han tar det på rätt sätt bara.
Jag hoppas ledarna har känt in detta och har koll på vad de gör. Konditionsförklaringen känns lite illavarslande märklig.![]()
Ifall Ölvestad och co gjort sitt jobb. Så kan inte Klasens "fysiska status vara något nytt"!
Säsongen 2024/25
Helt rätt. Är det dålig fysisk på spelaren så måste ju ölvestad lämna för då har han inte gjort sitt jobb. Och väldigt oprofessionellt att låta en spelare få vara med om det är så. De gör väl tester hela tiden så de kan se att de är i fitt.Osten östlund skrev: ↑2024-10-22 19:47:48Tycker dom gör rätt. Dock handlar det om "mer än så".DIF-DIF skrev: ↑2024-10-22 19:37:50Man kan ju fråga sig hur mycket kondition man kan träna upp på 1-2 veckor.dr111DIF skrev: ↑2024-10-22 17:31:49Alltså jag håller helt med om att han bör ha en nivå tryck till i jobbet, börja agera i lite mer tempo och fart. Man ska dock komma ihåg att det kan skita sig om gör sånt här. I synnerhet när vi egentligen spelat bra som lag och powerplay levererat både chanser och mål i överflöd.
Jag hoppas ledarna har känt in detta och har koll på vad de gör. Konditionsförklaringen känns lite illavarslande märklig.![]()
Ifall Ölvestad och co gjort sitt jobb. Så kan inte Klasens "fysiska status vara något nytt"!
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 2024/25
Nu har det börjat hända lite sådant som man var orolig för innan säsongen. Dick är skadad, Klasen spelar lika nonchalant som vanligt och Thoresen har inte kvalitén längre efter alla år i Norge. Det syns att han inte är van med detta tempo längre.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Förr eller senare så är Thoresen slut också. Men det är MÅNGA säsonger i hans karriär där han varit väldigt segstartad för att sedan växla upp enormt efter jul och mot slutspelet. Inte minst hans senaste säsong här.
Expert.