Man får ändå ha med sig att Ortio stått i en liga högre upp och dessutom i ett av seriens absolut svagaste lag.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 11:20:28 Svårt. Två semipensionerade målvakter lockar inte jättemycket samtidigt kanske inte utbudet är så stort. Ortios två senaste säsonger är ju väldigt svaga och Rautio har ju knappt stått på ett par säsonger.
Vet inte om jag lockas mer av en August Hedlund som spikat igen totalt i HockeyEttan den här säsongen och är i en starkt uppåtgående trend istället men även det är ju väldigt svårt med nivåskillnaden i spelet.
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-10-19 11:56:58, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Någon som har bra koll på Ortio i närtid om det är något för oss? Klart bättre än andren men är det nog för att gå upp?
Mer sugen på Kiviaho eller cannata men de kanske är orealistiska då? Eller så känner wiken att Ortio är bäst
Mer sugen på Kiviaho eller cannata men de kanske är orealistiska då? Eller så känner wiken att Ortio är bäst
Silly Season 2024/25
Positivt att vi letar målis.
Någon som sett mycket av Ortios matcher i HV förra säsongen?
Som sagt redan säger ju inte statsen allt, bottengäng trots allt.
Save% i Ässät i höst skrämmer ingen heller, de är ändå på övre halvan. Säger ju inte allt dock.
Rautio, nej nej nej tack.
Någon som sett mycket av Ortios matcher i HV förra säsongen?
Som sagt redan säger ju inte statsen allt, bottengäng trots allt.
Save% i Ässät i höst skrämmer ingen heller, de är ändå på övre halvan. Säger ju inte allt dock.
Rautio, nej nej nej tack.
Senast redigerad av Henkos den 2024-10-19 12:53:47, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Ingen koll på Ortio, David Rautio vill jag inte ha. Sen är jag inne på samma spår som dig Kiviaho eller Cannata vore mycket bättre.
-
Silly Season 2024/25
Så måste det ju vara. Varför ska man annars plocka hit Rautio för ngr veckor?
Tror att vi måste försöka bli av med Andren. Nu om ledningen bestämt sig.
Han har ju berättat om hur dåligt han mått. Lär må nu. Den negativa energin behövs ej här.
Hoppas att Andren finner lycka/välmående på ett annat ställe!?
-
Silly Season 2024/25
Hoppas dett verkligen blir genomtänkt. Samt behövs det pengar, så fan be om det Wiken!
Vet ej ngt om Ortio, https://www.eliteprospects.com/player/16050/joni-ortio
Bara det inte är typ: Colby som sagt till Wiken." Snackade med Ortio, han kan komma hit i November" ( spelade ju ihop förra säsongen).
Silly Season 2024/25
Ässät spelar 16:00 svensk tid på tv4play. Ser ut som att Ortio startar för den som vill se.
https://x.com/PorinAssat/status/1847578981802868934
https://x.com/PorinAssat/status/1847578981802868934
-
Silly Season 2024/25
Kiviaho har nog tyvärr spelat för bra för att ens vara aktuell för Hockeyallsvenskan. Tänker kanske annat lag i SHL eller Finland plockar honom.
Jag tycker Cannata känns spännande men det finns också dem som sagt att han är lite ”skön” emellanåt.
Känner inte till Micce tillräckligt för att veta om han är rätt man för jobbet eller inte.
Men han har ju spelat för Kimby och med Weigel så de lär väl ha lite koll också.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Från en med lite större koll än mig. Jag är lite skeptisk till att ta in någon meriterad som varit bra förr. Fan, våga ta en liten risk och ta Ettans bästa målvakt istället om utbudet är skralt ovanifrån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Vem är ettans bästa målvakt?Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 13:27:51 Från en med lite större koll än mig. Jag är lite skeptisk till att ta in någon meriterad som varit bra förr. Fan, våga ta en liten risk och ta Ettans bästa målvakt istället om utbudet är skralt ovanifrån.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Vet faktiskt inte men vi bör försöka scouta och kolla läget där i alla fall. Behöver ju inte vara HockeyEttan heller utan någon från vilken liga som helst som inte nödvändigtvis är en förstaliga.
Min poäng är väl att meriterad behöver inte automatiskt betyda bästa valet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Jo jag förstod hur du menade men tänkte att du kanske hade koll på ettans målvakter för jag har inte följt ettan alls utom kollat lite resultat.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 13:41:03Vet faktiskt inte men vi bör försöka scouta och kolla läget där i alla fall. Behöver ju inte vara HockeyEttan heller utan någon från vilken liga som helst som inte nödvändigtvis är en förstaliga.
-
Silly Season 2024/25
Absolut inte. Då hade vi varit i SHL nu. Apropå meriterade spelare.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 13:41:03Vet faktiskt inte men vi bör försöka scouta och kolla läget där i alla fall. Behöver ju inte vara HockeyEttan heller utan någon från vilken liga som helst som inte nödvändigtvis är en förstaliga.
Eller finska 2 divisionen. Moras Ignatjew kom därifrån.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Vi har ju ett samarbete med Tyresö/Hanviken redan och August Hedlund har ju haft en sinnessjuk start där. Har bra storlek på 192 cm samt har en bra skolning (tyvärr i gnihet). Verkar haft en uppåtgående trend och utveckling de senaste säsongerna och jag tycker en sån målvakt kan vara värd att testa på ett lån.fryppe skrev: ↑2024-10-19 13:45:19Jo jag förstod hur du menade men tänkte att du kanske hade koll på ettans målvakter för jag har inte följt ettan alls utom kollat lite resultat.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 13:41:03Vet faktiskt inte men vi bör försöka scouta och kolla läget där i alla fall. Behöver ju inte vara HockeyEttan heller utan någon från vilken liga som helst som inte nödvändigtvis är en förstaliga.
Speciellt om vi redan söker en korttidslösning redan nu.
Silly Season 2024/25
Jag tycker det är svårt att se hur bra målvakterna är i ettan, om man kollar tex väsby som har spelat 6 matcher och släppt in 5 mål men dom har fördelat speltiden på båda sina målvakter med 3/3, sen att dom har varit totalt överlägsna i sina matcher också gör det väldigt svårt varjefall för mig.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 13:49:14Vi har ju ett samarbete med Tyresö/Hanviken redan och August Hedlund har ju haft en sinnessjuk start där. Har bra storlek på 192 cm samt har en bra skolning (tyvärr i gnihet). Verkar haft en uppåtgående trend och utveckling de senaste säsongerna och jag tycker en sån målvakt kan vara värd att testa på ett lån.fryppe skrev: ↑2024-10-19 13:45:19Jo jag förstod hur du menade men tänkte att du kanske hade koll på ettans målvakter för jag har inte följt ettan alls utom kollat lite resultat.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-19 13:41:03Vet faktiskt inte men vi bör försöka scouta och kolla läget där i alla fall. Behöver ju inte vara HockeyEttan heller utan någon från vilken liga som helst som inte nödvändigtvis är en förstaliga.
Speciellt om vi redan söker en korttidslösning redan nu.