HA 24/25 Almtuna - Djurgårdens IF 18/10
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kimby-show
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongens säkraste kryss?
11-32 i skott, 2-2 på tavlan.
”Vi skapar nog med chanser för att vinna det här. Det lossnar snart”
11-32 i skott, 2-2 på tavlan.
”Vi skapar nog med chanser för att vinna det här. Det lossnar snart”
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
3-3
15-42 i skott.
Fortsatt frustrerat på is och läktare.
15-42 i skott.
Fortsatt frustrerat på is och läktare.
-
Lär bjudas på högspänning iaf.
Enligt Hockeynews lär kedjorna bli:
Blomgren - Krüger - Kelleher
Klasen - Weigel - Eklund
Thoresen - Costmar - Larsson
Grewe - Rensfeldt - Brodin
Eriksson/Frondell
Så tränade man iallafall. Utgår från att Eriksson tar 13e. Frondell har visat noll och ingenting framåt, och ett svagt spel bakåt. Hans tid kommer, men en ordinarie plats har han inte fixat än.
Klasen - Weigel - Eklund
Eriksson/Frondell
Så tränade man iallafall. Utgår från att Eriksson tar 13e. Frondell har visat noll och ingenting framåt, och ett svagt spel bakåt. Hans tid kommer, men en ordinarie plats har han inte fixat än.
Vi skulle behöva göra en riktigt bra match idag, inte bara vinna en jämn match med 3-2 och räkna in 3 poäng. Vi behöver en riktigt bra match för våra självförtroenden kom igen nu förfan visa lite glöd!
Behöver mer fart i spelet. Gnugga och ösa på.
Bra om de ändrat i kedjorna. Klasen och Weigel får leka med Eklund som har lite fart. Blomgren in istället för Thore i 1a så kanske den kedjan får lite mer fart också. Blir även en bra 3e kedja som kan producera och en 4e som ska gnugga och trötta ut motståndarna.
På pappret ett väldigt bra lag. Nu gäller det att visa det också!
Bra om de ändrat i kedjorna. Klasen och Weigel får leka med Eklund som har lite fart. Blomgren in istället för Thore i 1a så kanske den kedjan får lite mer fart också. Blir även en bra 3e kedja som kan producera och en 4e som ska gnugga och trötta ut motståndarna.
På pappret ett väldigt bra lag. Nu gäller det att visa det också!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Jaa vi behöver få lite utdelning framåt och sen en tavelfri match av Andrén/Hävelid. Jag vet vilken av dessa som troligast slår in, men vafan, kan John Guidetti fortfarande göra mål på en fotbollsplan så kan väl våra målvakter rädda enkla skott någon gång?
Förlust idag och helvetet kommer bryta loss. Vi måste vinna! Om vi ens ska ha en realistisk chans på topp 3.
Gillar att vi sprider ut våra yngre spelare, hoppas det kan höja tempot i resten av kedjorna! Lite synd dock att det innebär att vi splittra på Eklund, Larsson och Blomgren kedjan, tycker den såg riktigt bra ut!Manijock skrev: ↑2024-10-18 06:35:45 Enligt Hockeynews lär kedjorna bli:
Klasen - Weigel - Eklund
Eriksson/Frondell
Har känt mig lugn inför varenda match hittills men sen ajk torsken är fick mitt stålpsyke en smäll och nu sitter man med whiskey, öl och diarré i vanlig gammal skön DIF anda inför kvällens möte... Helt sjukt att vara nervös med vårt lag, mot Altuma, but here we are!
Vinn för hela vägen in i helvete, vi måste upp på banan igen och känna att vi är ett bra lag. 12-0 vore kul så vi kan radera ut Blötrövens nya rekord direkt men är nog större chans jag vinner på lotto i helgen (och då ska det tilläggas att jag aldrig spelar på lotto).
Vinn för hela vägen in i helvete, vi måste upp på banan igen och känna att vi är ett bra lag. 12-0 vore kul så vi kan radera ut Blötrövens nya rekord direkt men är nog större chans jag vinner på lotto i helgen (och då ska det tilläggas att jag aldrig spelar på lotto).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
0-0.
Skotten 0-541
Matchen försöker sedan avgöras på straffar utan lyckat resultat.
Handuppräckning får avgöra. En stor bortaklack gör att det blir helt jämt till dess att ismaskinföraren avgör.
Vi tar med oss 1 p och gläds åt att vi fortsatt är svårslagna (förutom i derbyn).
Skotten 0-541
Matchen försöker sedan avgöras på straffar utan lyckat resultat.
Handuppräckning får avgöra. En stor bortaklack gör att det blir helt jämt till dess att ismaskinföraren avgör.
Vi tar med oss 1 p och gläds åt att vi fortsatt är svårslagna (förutom i derbyn).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm