Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Djurgårn »

Vikas skrev: 2024-10-16 21:04:53 Man brukar säga att tabellen satt sig och att man kan bedöma lag efter 10 omgångar. Efter kvällens debakel så tänkte jag ta ut min frustration en match tidigt och sätta poäng på laget och spelarna.

Jag behöver göra något med händerna. Sue me.

Forwards:
Thoresen 1, Kruger 3.5, Kelleher 2
Dick 3, Weigel 2, Klasen 1.5
Blomgren 2, Larsson 3, Eklund 3
Brodin 2, Rensfeldt 1.5, Grewe 1.5

Frondell, Costmar etc har spelat för lite för att bedöma även om Frondell har uppenbara problem på den här nivån. Skapar enormt med lägen men har löjligt svårt att göra mål. Obalanserat när det gäller playmakers kontra målskyttar - pucken ska passas in i mål.

Backar:
Sissons 3, Krogdahl 3
Tychonick 2, Ragnarsson 1
Blixt 2.5, Hammarlund 1
Berg 3, Degnell 2

Ser bättre ut rent strukturellt defensivt jämfört med tidigare år. Vissa backar håller helt enkelt inte nivån.

Målvakter:
Andrén 1
Hävelid 1

Behöver inte säga särskilt mycket här. Sämsta målvaktsparet i ligan.

Tränare:
Kimby/Honken 2.5

Spelsystem som helhet ser bättre ut än tidigare år. Speciellt så här tidigt på säsongen. Dock skiner oerfarenheten igenom rejält i vissa situationer som orsakat tappade poäng, exempelvis coachning i overtime eller när vi försvarar en ledning i slutet.
Håller med i det stora hela. Grewe ser jag noll uppsida i. Brodin har börjat komma igång något på slutet och ser bättre nu än han gjorde hela förra säsongen. Hammarlund och Ragnarsson håller inte måttet alls. Målvakterna är bara tragiskt sämst
sirwilliam
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av sirwilliam »

Grewe behöver ju tänka på att inte smälla på, vilket hämmar hans spel enormt. Samt att han får ju inte gruffa heller, endast motspelare får trycka näven i fejjan. Om han gör något åker endast han ut.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Djurgårn »

sirwilliam skrev: 2024-10-16 21:29:55 Grewe behöver ju tänka på att inte smälla på, vilket hämmar hans spel enormt. Samt att han får ju inte gruffa heller, endast motspelare får trycka näven i fejjan. Om han gör något åker endast han ut.
Exakt och utan sitt fysiska spel så är han en tämligen rätt medioker hockeyspelare tyvärr. Han tillför oss absolut ingenting i dagsläget
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

sirwilliam skrev: 2024-10-16 21:29:55 Grewe behöver ju tänka på att inte smälla på, vilket hämmar hans spel enormt. Samt att han får ju inte gruffa heller, endast motspelare får trycka näven i fejjan. Om han gör något åker endast han ut.
Problemet för grewe är att om han skulle åka på en tidig avstängning i år så blir det väldigt många matcher för återfall från förra året.
LG08
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Robert Påläggskalven Kimby är bäst.
Man ser tydligt vad han vill göra och han får spelarna att prestera. Så jäkla bra, och ung !!!! Bara det...
Han förtjänar minst 3 år för att på sikt bygga framgång för vårt unga och oerfarna (?) lag....

Kimby är orörbar. För han är ung och påstått grym tränare därför han har erfarenhet och/eller meriter ..
thelinho
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av thelinho »

LG08 skrev: 2024-10-16 21:43:05 Robert Påläggskalven Kimby är bäst.
Man ser tydligt vad han vill göra och han får spelarna att prestera. Så jäkla bra, och ung !!!! Bara det...
Han förtjänar minst 3 år för att på sikt bygga framgång för vårt unga och oerfarna (?) lag....

Kimby är orörbar. För han är ung och påstått grym tränare därför han har erfarenhet och/eller meriter ..
Skulle säga att målvakterna kostat oss omkring 6 poäng så här långt. Minst. Hade vi haft dom poängen hade vi legat tvåa bakom löven och haft en helt annan känsla i gruppen. Så Kimbys huvud bör inte rulla än.

Däremot borde man spräcka första kedjan för just nu håller det inte.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

thelinho skrev: 2024-10-16 22:01:06 Däremot borde man spräcka första kedjan för just nu håller det inte.
Ja, förstakedjan har varit vår sämsta i många matcher nu. Kelleher känns helt isolerad och det slutar i ett evigt dribblande utan address.

Om Thoresen nu behöver 3 månader för att "komma i form" så ska han göra det längre ner i hierarkin för just nu är han sämst på plan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

På samma sätt som att Anton Blomqvist inte kunde tillskrivas succén i gnihet förra säsongen för att han råkade ha ligans två bästa målvakter bör inte Kimby tillskrivas något fiasko för att han råkar ha ligans två sämsta målvakter.

Vi spelar bra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2024-10-16 22:09:06
thelinho skrev: 2024-10-16 22:01:06 Däremot borde man spräcka första kedjan för just nu håller det inte.
Ja, förstakedjan har varit vår sämsta i många matcher nu. Kelleher känns helt isolerad och det slutar i ett evigt dribblande utan address.

Om Thoresen nu behöver 3 månader för att "komma i form" så ska han göra det längre ner i hierarkin för just nu är han sämst på plan.
Man behöver börja spela spelare efter prestation, inte meriter. Är tufft beslut, men det kommer ej fungera som nu.
Användarvisningsbild
DRC

Silly Season 2024/25

Inlägg av DRC »

Jim Morrison skrev: 2024-10-16 22:11:21 På samma sätt som att Anton Blomqvist inte kunde tillskrivas succén i gnihet förra säsongen för att han råkade ha ligans två bästa målvakter bör inte Kimby tillskrivas något fiasko för att han råkar ha ligans två sämsta målvakter.

Vi spelar bra.
Håller med. Börjar dock bli ett problem att vi gång på gång förlorar trots bra spel. Hur ska det se ut när vi då spelar dåligt?

Ny slips nu. Gärna två.
BigJ

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev: 2024-10-16 22:11:21 På samma sätt som att Anton Blomqvist inte kunde tillskrivas succén i gnihet förra säsongen för att han råkade ha ligans två bästa målvakter bör inte Kimby tillskrivas något fiasko för att han råkar ha ligans två sämsta målvakter.

Vi spelar bra.
Vi driver spelet, ja, men våra attacker är för veka. Idag var även försvarsspelet dåligt så långt ifrån bara målvaktens fel även om hAn inte övertygade.
HCCL

Silly Season 2024/25

Inlägg av HCCL »

Problemet med målvaktsspelet är att om det är darrigt så brukar resten av spelet också bli darrigt, med åtminstone en ny målvakt så tror jag att det kommer att bli bättre framåt också…
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

HCCL skrev: 2024-10-17 08:05:54 Problemet med målvaktsspelet är att om det är darrigt så brukar resten av spelet också bli darrigt, med åtminstone en ny målvakt så tror jag att det kommer att bli bättre framåt också…
Kanske man inte riktigt vågar ta risker framåt längre ifall det blir en omställning med snudd på garanterat mål bakåt? Klart att hela spelet påverkas av detta och ju längre tiden går desto mer är jag rädd att spelet faktiskt blir sämre (mindre självkänsla, trygghet och mod)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rolv

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rolv »

Avdelning Silly season. Diskutera säsongen i tråden som gäller säsongen 24/25 istället.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tycker absolut att vi spelar en klart bättre hockey i höst. Tycker inte vi mött en bättre spelande motståndare en enda match.
Men jag tycker motståndarna vunnit målvaktsmatchen i stort sett varje match.(menar inte % utan förväntade räddningar mer)
Bara där tycker jag vi tappat 6-7 p eller mer.
(Igår tyckte jag inte att det var målvaktens fel, utan mer att vi var ineffektiva.)

Problemet är att vi faktiskt fortsätter tappa viktiga poäng pga av målvaktsspelet och så småningom kommer det påverka spelet och självförtroendet. Och då kommer vi förlora ännu mer.
Vi måste snarast börja få de poäng vi förtjänar utifrån spelet, just nu får vi inte det.

Men hur man inte förstått detta tidigare är en gåta. Värva in en typisk andremålvakt tillsammans med ett oprövat kort till ett lag som ska upp?
Fanns INGENTING som talade till Andrens fördel för att kunna spela i ett topplag innan vi värvade honom.
Vem vet inte hur viktig målvakten är i ishockey?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst