Det är ett lagspel. Det är lika mycket utvisningar, bjudningar, missade lägen, försvarsspel och målvaktsspel.
Skruva på varje bit och höj ett par procent så kommer poängen.
Det är ett lagspel. Det är lika mycket utvisningar, bjudningar, missade lägen, försvarsspel och målvaktsspel.
Praetori skrev: ↑2024-10-11 22:13:42Fingertopp. Tror du på allvar att de 'sjärnor' som underpresterade, med 20ish års erfarenhet, är nöjda med insatsen och att de låtsats som det regnar i omklädningsrummet, på spelarmöten eller träningarna? Tror du spelarna ifråga och laget skulle bli bättre av en bänkning? Eller tror du att det är viktigare med tro på varandra och kontinuitet i formationer och träningsupplägg?Robbex skrev: ↑2024-10-11 22:00:48Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-10-11 21:52:50 Sorligt att man ska låtsas vara nöjd efter 2p hemma mot fucking Kalmar
Zzzznark-Gården
Väck mig i mars månad
Håller med, man skäms fan över endast 2 pinnar mot Kalmars. Detta är en solklar 3p match, men kimby har lyckats för oss till ett trött gäng.
Nä, dags att ställa krav och bänka ”stjärnorna” när dom inte presterar. Förra året slängde vi bort en jävla massa poäng då vi hade en coach som inte vågade något. Ska vi ha en likadan säsong igen?
Eller är det viktigaste att skicka signaler till fansen genom att bänka en veteran för att visa att man menar allvar?
Det är inget raljerande utan en seriöst nyfiken fråga. Jag vill gärna veta hur folk resonerar.
Mycket underliggande tyder på att vi är på rätt väg.
Om vi haft junisar som konsekvent överglänst stjärnorna hade de kanske fått extra byten men nu är så inte fallet.Robbex skrev: ↑2024-10-11 22:37:33Praetori skrev: ↑2024-10-11 22:13:42Fingertopp. Tror du på allvar att de 'sjärnor' som underpresterade, med 20ish års erfarenhet, är nöjda med insatsen och att de låtsats som det regnar i omklädningsrummet, på spelarmöten eller träningarna? Tror du spelarna ifråga och laget skulle bli bättre av en bänkning? Eller tror du att det är viktigare med tro på varandra och kontinuitet i formationer och träningsupplägg?Robbex skrev: ↑2024-10-11 22:00:48Lee Harvey Oswald skrev: ↑2024-10-11 21:52:50 Sorligt att man ska låtsas vara nöjd efter 2p hemma mot fucking Kalmar
Zzzznark-Gården
Väck mig i mars månad
Håller med, man skäms fan över endast 2 pinnar mot Kalmars. Detta är en solklar 3p match, men kimby har lyckats för oss till ett trött gäng.
Nä, dags att ställa krav och bänka ”stjärnorna” när dom inte presterar. Förra året slängde vi bort en jävla massa poäng då vi hade en coach som inte vågade något. Ska vi ha en likadan säsong igen?
Eller är det viktigaste att skicka signaler till fansen genom att bänka en veteran för att visa att man menar allvar?
Det är inget raljerande utan en seriöst nyfiken fråga. Jag vill gärna veta hur folk resonerar.
Jag har vunnit SM-guld i innebandy på juniornivå och vet vad man behöver för att bli ett starkt lag. Det behövs en tränare som kan få varje spelare att prestera max match efter match, annars får man sitta till förmån för en spelare som presterar och gör sitt jobb. Våra stjärnor blev tex bänkade till förmån för dom som presterade. Tycker du att Thore, Brodin,Klasen, Kruger, Dick och kelleher ska gå före våra junisar som presterar bara för att dom har ett ”namn” och är äldre?
Nä, Kimby måste sätta sig i respekt och våga visa vem som bestämmer. Presterar man inte för dagen ska man sitta till förmån för någon som gör sitt jobb och presterar.
Dom spelarna som presterar ska spela mest, sen om spelaren heter Thoresen och Kruger eller Frondell och Björck spelar mindre roll.
Obalanserad och onykter analys nedan, men skulle ändå kalla den kortfattad. Värdigt inlägg 1 700 här, så här klockan 03:30-något. Puss på er.
Åååååååkej…. Det var underhållande… någon annan?Janzoo skrev: ↑2024-10-12 02:32:55Obalanserad och onykter analys nedan, men skulle ändå kalla den kortfattad. Värdigt inlägg 1 700 här, så här klockan 03:30-något. Puss på er.
Hävelid släpper mål han borde ta, Hävelid suger. Hävelid släpper mål han nog inte borde ta för att någon annan suger, Hävelid suger och den andra suger inte. DIF gör mål, Hävelid suger. Det är periodpaus, Hävelid suger.
Hammarlund suger, men Hammarlund är på NHL-nivå. Hammarlund suger igen, men Hammarlund är återigen på NHL-nivå.
Kortfattat så är det Andréns fel att Mora vann mot Västerås ikväll och därför borde Kimby få sparken. Dessutom kan det nog vara Hävelids fel att Oskarshamn bara tog två pinnar mot Nybro.
Finns ju matchsammandrag här. Nyktrare analys är nog svår att få mitt i natten. Kortfattat kanske topp tre sämsta matcherna vi gjort denna säsong, ännu värre att det är hemma. Vi på forumet är oense om vem som sög mest. Skönt att kryckan fick avgöra.Döden skrev: ↑2024-10-12 02:41:47Åååååååkej…. Det var underhållande… någon annan?Janzoo skrev: ↑2024-10-12 02:32:55Obalanserad och onykter analys nedan, men skulle ändå kalla den kortfattad. Värdigt inlägg 1 700 här, så här klockan 03:30-något. Puss på er.
Hävelid släpper mål han borde ta, Hävelid suger. Hävelid släpper mål han nog inte borde ta för att någon annan suger, Hävelid suger och den andra suger inte. DIF gör mål, Hävelid suger. Det är periodpaus, Hävelid suger.
Hammarlund suger, men Hammarlund är på NHL-nivå. Hammarlund suger igen, men Hammarlund är återigen på NHL-nivå.
Kortfattat så är det Andréns fel att Mora vann mot Västerås ikväll och därför borde Kimby få sparken. Dessutom kan det nog vara Hävelids fel att Oskarshamn bara tog två pinnar mot Nybro.
Avvaktande start där Kalmar börjar lite bättre. Slarv i mittzon ger dem friläge till 0-1.
Ojojoj! Ja det var ju verkligen en nyanserad förklaring! Hammarn är just nu sämsta back odiskutabelt och du ......du behöver inte swisha mig....Praetori skrev: ↑2024-10-11 21:55:53Om du swishar mig för tiden det tar kan jag sätta ihop en pekbok med bilder åt dig. Fan jag kan slänga in blindskrift på köpet.peter johansson skrev: ↑2024-10-11 21:23:10Vad exakt gör Hammarn bra???Praetori skrev: ↑2024-10-11 20:51:28Hammarn gör väldigt mycket bra. Inte 'Hulta'-uppsida i offensiven men å andra sidan är.han inte samma labilitet som Hulta var vid samma ålder heller (jisses, Hulta gav mig fler gråa hår än ungarna kombinerat lyckats med när han kom in).daaviid skrev: ↑2024-10-11 20:43:12 Idag tappar vi poäng på ett dåligt passningsspel kombinerat med en oerhörd oförmåga att få in puckjävlen i mål.
Hävelid är med råge mer stabil i målet än Andrén trots tre insläppta. Hammarn fortsätter att göra sina misstag, skrev innan säsongen började att han kommer vara orsaken till minst åtta mål bakåt men jag tror bannemig att han klår den siffran med ett par snäpp.
Fila bort slarvet, ge Hävelid mer självförtroende genom att spela honom i flertalet matcher framöver samt sätt pucken i nät så kommer det bli mycket bättre resultat.
Ser dock ut som att vi får ta den jobbiga vägen till final ännu ett år, men dom har ju vanan inne.
Är helt övertygad om att Hammarn kan växa ut till en riktig klassback om han blir lite elakare och med mer erfarenhet. Mem framförallt måste han utnyttja sin storlek till att börja mosa folk på riktigt.
Jag kan även lista de saker han gör mindre bra men vad skulle du kunna ta med dig rent konstruktivt av det?
Matchen? Matcherna skulle jag säga. Jag är ingen som dömer någon efter en kass match. Hur många jag sett på plats är det bara jag som vet, eller besitter du nån magisk kraft ala ett orakel Personligen tycker jag att det inte är så svårt att se om nån ser ut att vara uppgiven, arg eller ledsenPraetori skrev: ↑2024-10-11 21:23:56
Du menar att du var på plats och stod och glodde på Andrén så pass mycket av matchen? Jag är verkligen inte hans största kritiker men inte ens jag står och detaljstirrar på någon båset i sån utsträckning, ens i spelavbrotten för att våga bilda mig en ens begränsad uppfattning av det lilla som det möjligen kan ge. Det är fasiken svårt att läsa folk på plats i båset om man inte råkar sitta hyggligt nära bredvid dem på bänken och surrar. Men såg du något specifikt på plats får du gärna skriva det och utveckla det för det är givetvis intressanta observationer isf.
Kommissarie Späck analyserar?
Absolut men var är anmälan på Harlestam när vi mötte Beirut? Tingsryd-tjommen som fuskade mot Grewe?