Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
Hade vi haft en matchvinnande målvakt hade vi haft mer 3 poängare... riktigt darrig Andrén nu för tiden... tror också vi ska satsa mer på Hävelid tills vi ev har en ny keeper
Säsongen 2024/25
Det känns så jävla hopplöst ändå.
Anfall och försvar är båda betydligt bättre än förra året. Men det spelar ingen som helst roll när målvaktspositionen är sämst i ligan.
Vi kan inte förvänta oss att utespelarna levererar 5-6 mål i snitt för att väga upp för alla billiga mål bakåt. Det syns att motståndarna bara kastar puckar på måfå mot Andrén då de är 100% medvetna om hur instabil han är.
Det här borde ha lösts innan säsongsstart. Nu sitter vi i skiten återigen där vi måste hoppas på något sorts mirakel att en vettig målvakt dyker upp under säsong som 1) är bra, och 2) är villig att spela i Hockeyallsvenskan.
Fay fan vad deprimerande det här är.
Spela Hävelid mer och hoppas på en mirakulös utveckling. Andrén är totalslut.
Anfall och försvar är båda betydligt bättre än förra året. Men det spelar ingen som helst roll när målvaktspositionen är sämst i ligan.
Vi kan inte förvänta oss att utespelarna levererar 5-6 mål i snitt för att väga upp för alla billiga mål bakåt. Det syns att motståndarna bara kastar puckar på måfå mot Andrén då de är 100% medvetna om hur instabil han är.
Det här borde ha lösts innan säsongsstart. Nu sitter vi i skiten återigen där vi måste hoppas på något sorts mirakel att en vettig målvakt dyker upp under säsong som 1) är bra, och 2) är villig att spela i Hockeyallsvenskan.
Fay fan vad deprimerande det här är.
Spela Hävelid mer och hoppas på en mirakulös utveckling. Andrén är totalslut.
Säsongen 2024/25
Det bär mig emot jag vill gärna inte dissa någon men efter matchen idag.In med hävelid och jaga rätt på en 1 målvakt .Så att ytterspelarna vågar gå till anfall med hela laget
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
Mark in the park skulle väl göra comeback? 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Haha... Chet, rolig att glo på iaf! Älskade när han knyckte klubban från motståndarna så fort det blev gurgel

Säsongen 2024/25
Raggar man upp en ful brud med tandproblem (DIF) kan det vara lockande att skaffa löständer (Kelleher) och dyrt smink (keeper) men när du vaknar på morgonen efter säsongen inser du att du legat med en sminkad gris.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 20:43:17 Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.
Skämt åsido. Det finns massvis med riktigt bra grejer med årets lag men även massvis med små grejer som vi fortsatt behöver skruva på (inkl målvaktsspelet) för att komma framåt. Men att försöka gömma allt som behöver förbättrad bakom enbart 'målvaktsfrågan' är att göra oss själva en jäkla otjänst.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Vad mer kan laget göra defensivt för att hjälpa Andrén än att släppa till lägst antal farliga lägen av alla lag i hela ligan?Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:21:16Raggar man upp en ful brud med tandproblem (DIF) kan det vara lockande att skaffa löständer (Kelleher) och dyrt smink (keeper) men när du vaknar på morgonen efter säsongen inser du att du legat med en sminkad gris.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 20:43:17 Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.
Skämt åsido. Det finns massvis med riktigt bra grejer med årets lag men även massvis med små grejer som vi fortsatt behöver skruva på (inkl målvaktsspelet) för att komma framåt. Men att försöka gömma allt som behöver förbättrad bakom enbart 'målvaktsfrågan' är att göra oss själva en jäkla otjänst.
Du försvarar honom så envist att du är beredd att bygga en gigantisk halmdocka att laget är dåligt när precis allt pekar på tvärtom. Du kan ju till och med sträcka dig så långt till att det vilar en förbannelse på Andrén och att det är det som måste vara problemet.
Du har såklart all rätt att ha din syn på det hela eller till och med vara vidskeplig men jag hoppas Wikegård och resterande ser en knut som måste lösas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Du har helt klart rätt det är andra saker att rätta till också, men jag har en känsla av att spelarna känner en oro när det släpps in så lätta puckar att det blir ingen säkerhet i spelet. Sen är det förmodligen inte hela sanningen att vi åter igen INTE kan behålla en ledning i matchen. Jag gillar vad jag ser med spelet i mittzon farten vi kommer med och speciellt försvaret som tar 100ggr bättre beslut än förra året. Vi får inte samma pressa på oss i våran zon.Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:21:16Raggar man upp en ful brud med tandproblem (DIF) kan det vara lockande att skaffa löständer (Kelleher) och dyrt smink (keeper) men när du vaknar på morgonen efter säsongen inser du att du legat med en sminkad gris.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 20:43:17 Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.
Säsongen 2024/25
Vi har tredje sämst Fenwick och Corsi against av alla lag så det är inte riktigt så rosenskimrande som du säger. Vi släpper till många anfall och skott jämfört med övriga lag och det bör vi förbättra. Hade målvakterna presterat bättre hade det kanske inte märkts eller resulterat i fler vinster, inget snack.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-10 06:33:42Vad mer kan laget göra defensivt för att hjälpa Andrén än att släppa till lägst antal farliga lägen av alla lag i hela ligan?Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:21:16Raggar man upp en ful brud med tandproblem (DIF) kan det vara lockande att skaffa löständer (Kelleher) och dyrt smink (keeper) men när du vaknar på morgonen efter säsongen inser du att du legat med en sminkad gris.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 20:43:17 Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.
Du försvarar honom så envist att du är beredd att bygga en gigantisk halmdocka att laget är dåligt när precis allt pekar på tvärtom. Du kan ju till och med sträcka dig så långt till att det vilar en förbannelse på Andrén och att det är det som måste vara problemet.
Du har såklart all rätt att ha din syn på det hela eller till och med vara vidskeplig men jag hoppas Wikegård och resterande ser en knut som måste lösas.
De enda halmdockor som byggs är av de som förtvivlat vill lägga allt ansvar på våra målvakter och låtsats som att det regnar i övrigt. Ska vi gå upp så finns det massvis med saker att skruva på och målvaktsspelet är en del av det (men inte den enorma fråga som forumet vill göra gällande). Att vi leder utvisningsligan överlägset är tex en sån grej som gör att man inte vinner matcher och det är ganska enkelt att ge fan i att utsatta sig för.
Hellre en toppkeeper in på artiskontrakt framåt våren isf än någon form av förhastad panikvärvning för att sminka grisen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
https://www.hockeyallsvenskan.se/game-s ... t&count=25Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:43:12 Vi har tredje sämst Fenwick och Corsi against av alla lag så det är inte riktigt så rosenskimrande som du säger. Vi släpper till många anfall och skott jämfört med övriga lag och det bör vi förbättra. Hade målvakterna presterat bättre hade det kanske inte märkts eller resulterat i fler vinster, inget snack.
De enda halmdockor som byggs är av de som förtvivlat vill lägga allt ansvar på våra målvakter och låtsats som att det regnar i övrigt. Ska vi gå upp så finns det massvis med saker att skruva på och målvaktsspelet är en del av det (men inte den enorma fråga som forumet vill göra gällande). Att vi leder utvisningsligan överlägset är tex en sån grej som gör att man inte vinner matcher och det är ganska enkelt att ge fan i att utsatta sig för.
Hellre en toppkeeper in på artiskontrakt framåt våren isf än någon form av förhastad panikvärvning för att sminka grisen.
Vi släpper till tredje lägst antal skott av alla lag och lägst antal farliga skott av alla lag. Vet inte vad du pratar om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Nästan allt är bättre än samma period förra säsongen. Vi har ett groteskt mycket bättre lag som totaldominerade SSK i långa stunder och känns mer harmoniskt. Men ja det är ett lagspel. Om någon lagdel svajar under en match så påverkar det övriga också. 2-1 pucken är psykologisk och stör men vi reder ändå ut det tills nånting händer efter våran 3-2 puck. Lugnet och att bara döda av (likt vi gjorde svinbra i slutet på första perioden) finns inte där. Många som fuskar och blir rädda att göra bort sig istället för att köra. Forecheck stannar av och vi blåser liv i SSK.fryppe skrev: ↑2024-10-10 06:40:56Du har helt klart rätt det är andra saker att rätta till också, men jag har en känsla av att spelarna känner en oro när det släpps in så lätta puckar att det blir ingen säkerhet i spelet. Sen är det förmodligen inte hela sanningen att vi åter igen INTE kan behålla en ledning i matchen. Jag gillar vad jag ser med spelet i mittzon farten vi kommer med och speciellt försvaret som tar 100ggr bättre beslut än förra året. Vi får inte samma pressa på oss i våran zon.Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:21:16Raggar man upp en ful brud med tandproblem (DIF) kan det vara lockande att skaffa löständer (Kelleher) och dyrt smink (keeper) men när du vaknar på morgonen efter säsongen inser du att du legat med en sminkad gris.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 20:43:17 Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.
Här i det läget verkar forumkoncensus vara att då skall målvakterna kliva in och rädda oss. Och det vore ju bra, som hängslen till livremmen, det håller jag med om. Men vi gör oss själva en otjänst om vi har det som Plan A. Fyller vi fickorna med tunga utvisningar och fuskar med skärpet så kommer hängslena töjas ut och då står vi där med rumpan bar. Då kan vi inte skylla på hängslena som vi uteslutande gör just nu.
Säsongen 2024/25
Du har helt rätt, my bad. Jag hade en massa data och filter på från förra säsongen och filtrerat på Andrén.Jim Morrison skrev: ↑2024-10-10 06:44:33https://www.hockeyallsvenskan.se/game-s ... t&count=25Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:43:12 Vi har tredje sämst Fenwick och Corsi against av alla lag så det är inte riktigt så rosenskimrande som du säger. Vi släpper till många anfall och skott jämfört med övriga lag och det bör vi förbättra. Hade målvakterna presterat bättre hade det kanske inte märkts eller resulterat i fler vinster, inget snack.
Vi släpper till tredje lägst antal skott av alla lag och lägst antal farliga skott av alla lag. Vet inte vad du pratar om.
Det gav dock en happy-mistake intressant observation på den inlästa datan.
Vi har släppt till fler skott bakåt per minut de matcher Andrén stått vs de matcher Hävelid gjort det. Om det är en underliggande nerv eller att vi spelat Andrén mot tuffare motstånd låter jag vara osagt.
Säsongen 2024/25
Jag är ledsen men vad i hela friden snackar du om?Praetori skrev: ↑2024-10-10 06:21:16Raggar man upp en ful brud med tandproblem (DIF) kan det vara lockande att skaffa löständer (Kelleher) och dyrt smink (keeper) men när du vaknar på morgonen efter säsongen inser du att du legat med en sminkad gris.Mattias_87 skrev: ↑2024-10-09 20:43:17 Om inte Hävelid står de kommande tre matcherna nu (minst) blir jag fan förbannad. Såhär usel målvakt har vi inte haft sedan Stefan Ridderwall. Och jag är nu osäker på vem av dom två som är sämst.