fryppe skrev: ↑2024-10-06 15:18:02
Jag undrar om 1 månadskontrakt har med och göra att man fortfarande väntar på svar från någon back från högsta hyllan?
Förmodligen som ett "try out kontrakt ". Är han bättre än dom vi har. Så blir han kvar. Tror isåfall att den som är sämst, Hammarlund (just nu) ryker.
captcash skrev: ↑2024-10-06 17:07:57
Hur ska de göra sig av med Hammaren som precis signat nytt kontrakt? Vem vill ta över hans lön efter hans säsongsinledning? :/
Ge norrbaggen 1 månad. Men jag törs nästan lova dig. Att är han bättre än Ragge, Blixt eller Hammarlund?
Så blir han kvar säsongen ut.
Sen återstår det att se vad Wikegård gör med han som hamnar på läktaren!?
Hur ska de göra sig av med Hammaren som precis signat nytt kontrakt? Vem vill ta över hans lön efter hans säsongsinledning? :/
Ge norrbaggen 1 månad. Men jag törs nästan lova dig. Att är han bättre än Ragge, Blixt eller Hammarlund?
Sen att sätta Hammarn som sjundeback gör nog saken ännu värre. Kör han i tredje så är han ju åtminstone inne i det. Kan se framför mig hur en kall Hammarlund famlar på offensiv blå eller dribblar som sista man…
Tycker att Sisson, Tychonick, Ragnarsson och August Berg har sett bra ut hittills. Men skulle gärna ha in två backar till. Bobby Nardella och en till i den klassen skulle vara mumma men troligtvis omöjligt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Tror också det blir så, Max är säkert en top4 back i vårt lag och tar gärna honom. Det jag menade var mest att vart ska vi skeppa hammaren som nog har en hyffsad lön och kontrakt nu hos oss.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
klintan85 skrev: ↑2024-10-07 02:59:52
Tycker att Sisson, Tychonick, Ragnarsson och August Berg har sett bra ut hittills. Men skulle gärna ha in två backar till. Bobby Nardella och en till i den klassen skulle vara mumma men troligtvis omöjligt.
Tror också vi får nöja oss med en till.
Där skulle jag gärna se Nardella.
Vi saknar en riktig 1:a. Någon som är vass i PP och även dominant i spelet.
Med Nardella in i laget skulle Sisson hamna som en riktigt vass 2:a och balansen i laget skulle bli klart bättre.
Sisson är bra, men är ingen självklar toppback i mina ögon.
Nardella - Berg
Sisson - Tychonick
Ragge - Blixt
Där har vi 6 namn som tillsammans är av högsta Allsvenska klass.
Sedan får de andra hoppa in vid skador eller helt enkelt konkurrera ut någon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm