Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Pinsamma förslag på målvakter och Lidö , Isak mm
Hanviken vilka jävla skämt klubbar ?

Den dag vi bestämmer oss för ny målis så krävs att välja uppåt i herakin en beprövad under stress typ Linus Söderström

Våra målvakter har förutsättningar för topp målvakter
Men har hamnat i någon psykisk strässrelaterad bubbla
Andren skulle behöva 5-6 kanon matcher med följd av rubriker och support hyllningar osv mm mm ( själförtroende )
The DIF ONE
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Tycker man kan testa Niklas Svedberg. Beprövat bra under press. Rutinerad och troligtvis billig. Ett snabbt sätt att jacka upp målvaktsspelet snabbt.

Absolut inte högsta hylla, men realistisk. Stora minuset är ju skadehistoriken.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Jag tycker jag såg en bra Målvkt igår, som dessutom är ganska rutinerad och som jag tror kan växa i en mer proffessionel miljö. Han stod i Vimmerbys mål.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2024-10-03 11:09:30 Jag tycker jag såg en bra Målvkt igår, som dessutom är ganska rutinerad och som jag tror kan växa i en mer proffessionel miljö. Han stod i Vimmerbys mål.
Han va riktigt bra. Nästan så att man nästan glömt bort hur bra målvakter ser ut. Vi har ju haft turen att möta riktigt dåliga innan igår också. Västerås och Oskarshamns framförallt. Men även Karlskogas släppte ett billigt mål och tre av fyra straffar. Bara Östersunds första som spelade bra.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Henkos »

Manijock skrev: 2024-10-03 10:26:40 Tycker man kan testa Niklas Svedberg. Beprövat bra under press. Rutinerad och troligtvis billig. Ett snabbt sätt att jacka upp målvaktsspelet snabbt.

Nej tack, han var inte ett dugg bättre än våra nuvarande när vi mötte löven förra säsongen. Knappast bättre nu ett år senare.

Ska vi ha in en målis ska det vara klass. Inte någon avdankad med prime för 10 år sen eller någon oprövad från div 1.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Henkos skrev: 2024-10-03 14:23:09
Manijock skrev: 2024-10-03 10:26:40 Tycker man kan testa Niklas Svedberg. Beprövat bra under press. Rutinerad och troligtvis billig. Ett snabbt sätt att jacka upp målvaktsspelet snabbt.

Nej tack, han var inte ett dugg bättre än våra nuvarande när vi mötte löven förra säsongen. Knappast bättre nu ett år senare.

Ska vi ha in en målis ska det vara klass. Inte någon avdankad med prime för 10 år sen eller någon oprövad från div 1.
Tycker han var stabil i Löven. Inga tavlor, och trygg. Inte bäst i serien, absolut inte.
Glory1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Hade lite hopp att Kopacka inte riktigt skulle räcka till i SHL och gå att plocka in under säsongen för att bilda duo med Kelleher igen, men det är nog bara att glömma efter hans säsongsinledning :(
Jaja, vi är ju i större behov av att förstärka målvaktssidan och backsidan ändå.
BigJ

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

Ngn ville ha in Armalis, han är ju just nu klart sämre än Andrén...
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Glory1 skrev: 2024-10-03 18:45:34 Hade lite hopp att Kopacka inte riktigt skulle räcka till i SHL och gå att plocka in under säsongen för att bilda duo med Kelleher igen, men det är nog bara att glömma efter hans säsongsinledning :(
Jaja, vi är ju i större behov av att förstärka målvaktssidan och backsidan ändå.
Brynäs har varit otroliga. Gällande nyförvärv. Dom har väll lyckats med i stort sett allt sen förra säsongen.

Kopacka och lånade Clara
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Jag har tänkt att andren kan vara tillräckligt bra för att gå upp. Men just är målvakterna vår svaga länk. Vi behöver rekrytera på den positionen. Men inte fan finns målvakten vi behöver i Vimmerby, Mora eller någon annan allsvensk klubb. Vi behöver något bättre annars kan vi behålla det vi har.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Kan kan ju "trösta" sig med att det inte bara är hockeysektionen som har målvaktsproblem.
Difsky

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Kasimir är på try-out i AHL https://www.eliteprospects.com/player/4 ... r-kaskisuo

Kanske kan rycka i han, fanns rykte förut och tror han med sin storlek kan vara topp i HA
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

BigJ skrev: 2024-10-03 19:42:00 Ngn ville ha in Armalis, han är ju just nu klart sämre än Andrén...
Går inte att jämföra mellan nivåerna. Men kan lova dig med typ all säkerhet som finns på denna gjord att Mantas inte är sämre än Andrén....

Förstå att se Viktor stå i SHL numera... Det hade varit något det för Tomasek och grabbarna att jobba med :lol: Målrekord hade satts.
BigJ

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2024-10-04 06:38:41
BigJ skrev: 2024-10-03 19:42:00 Ngn ville ha in Armalis, han är ju just nu klart sämre än Andrén...
Går inte att jämföra mellan nivåerna. Men kan lova dig med typ all säkerhet som finns på denna gjord att Mantas inte är sämre än Andrén....

Förstå att se Viktor stå i SHL numera... Det hade varit något det för Tomasek och grabbarna att jobba med :lol: Målrekord hade satts.
Armalis var totalt värdelös igår, 6 mål släppte han in....
Nu är det enda matchen jag sett men Leksand har ju släppt in massor med mål så försvarsmässigt vete tusan vad de håller på med.

Andrén har gjort det bra under ordinarie men för många på straffar i de senaste matcherna som gått till straffläggning. Om han skulle vara bättre eller sämre än Armalis i SHL blir en spekulation men just nu är jag övertygad att Andrén skulle göra det bättre.
Pettsson
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Pettsson »

BigJ skrev: 2024-10-04 07:30:34
Manijock skrev: 2024-10-04 06:38:41

Armalis var totalt värdelös igår, 6 mål släppte han in....
Nu är det enda matchen jag sett men Leksand har ju släppt in massor med mål så försvarsmässigt vete tusan vad de håller på med.

Andrén har gjort det bra under ordinarie men för många på straffar i de senaste matcherna som gått till straffläggning. Om han skulle vara bättre eller sämre än Armalis i SHL blir en spekulation men just nu är jag övertygad att Andrén skulle göra det bättre.
Vet inte om man kan säga att andren gjort det bra under ordinarie tid dock. Plats nummer 8 i räddningsprocent inom ligan. Lägg sedan på ett antal ordentligt svaga ingripanden som har visat sig vara matchavgörande ( 1-0 målet mot Karlsskoga + 1-1 målet senast mot vimmerby) Straffprocenten är bara mer lök på laxen.

Vi måste ha högre krav på en förstamålvakt
Låst