Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Känner en väldig frustration över våra målvakter som de spelade förra säsongen och början på denna. Men man kanske ändå ska ge det några matcher till och se om något händer med nya målistränaren.
Spelarna spelade en väldigt bra match mot ÖIK. Tror egentligen inte Andren är en dålig målvakt, tror han har svårt med pressen av att spela för Djurgården. Den pressen kommer troligen alltid att finnas kvar. Kanske kan pressen minska om det går bra för hela laget under en längre tid. Men sedan gäller det att han spelar bra i slutspel när pressen kommer öka igen. Tyvärr släppte Andren många skitpuckar under förra säsongen.
Jag är ingen expert men tycker man ser en skillnad på hur Carl Lindbom och Andren letar efter pucken. Carl flyttade huvudet hela tiden för att alltid se pucken. Känns inte som Andren gör det i lika stor utsträckning. Någon annan som också tänkt på det?
Spelarna spelade en väldigt bra match mot ÖIK. Tror egentligen inte Andren är en dålig målvakt, tror han har svårt med pressen av att spela för Djurgården. Den pressen kommer troligen alltid att finnas kvar. Kanske kan pressen minska om det går bra för hela laget under en längre tid. Men sedan gäller det att han spelar bra i slutspel när pressen kommer öka igen. Tyvärr släppte Andren många skitpuckar under förra säsongen.
Jag är ingen expert men tycker man ser en skillnad på hur Carl Lindbom och Andren letar efter pucken. Carl flyttade huvudet hela tiden för att alltid se pucken. Känns inte som Andren gör det i lika stor utsträckning. Någon annan som också tänkt på det?
-
Silly Season 2024/25
Jag kan också bli frustrerad men att uttrycka sig så är lågt! Angående expertfrågan så tyckte jag att det lät så!tomten skrev: ↑2024-10-02 12:15:41Klart jag överdriver men det är så jag känner när han släpper in vissa av puckarna han gör. Oerhörd frustration.peter johansson skrev: ↑2024-10-02 12:08:30 Vad är det för ett jävla påhopp på Andrèn???? då kanske du ska stå då som är en sån jävla expert?!?! Att det finns en del att önska när det gäller Andrèn ja visst men det där du kom med är bara ett jävla påhopp!! otroligt låg nivå!!![]()
![]()
Vad får dig att tro att jag är en expert?
-
Silly Season 2024/25
Mycket bra inlägg som även jag skriver under på snyggttomten skrev: ↑2024-10-02 13:43:48 Känner en väldig frustration över våra målvakter som de spelade förra säsongen och början på denna. Men man kanske ändå ska ge det några matcher till och se om något händer med nya målistränaren.

Silly Season 2024/25
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-atta-ar
Mark Owuya gör comback. Med tanke på att man har hittat rätt med spelare som har lagt av och kommit tillbaka.
Mark Owuya gör comback. Med tanke på att man har hittat rätt med spelare som har lagt av och kommit tillbaka.

"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Andrén tycker ju allting är skitjobbigt i DIF. Det är varmt på isen, det är press, det är svårt att ta sig till arenan, skithuspappret är för strävt..... Samma visa i Brynäs. Killen är gjord för att spela i en liten klubb.
Som målvakt är han rent tekniskt en sådan som kryper ihop och försöker va tät, till bekostnad av storleken. Det är ofantlig mängd nät att sikta på. Det är bara att kolla på alla repriser som kablas ut som är från isnivå och jämföra med våran lilla Hävelid. Till och med Hugo täcker av mer. För att den stilen ska funka krävs det 1. Spelförståelse och 2. Reflexer...
Jag tycker egentligen sen dag 1 att Viktor gjorde fel som kom till DIF och vi gjorde fel som tog in honom. Det är en mismatch. Klart det var lockande, han gjorde det ändå bra i Almtuna. Sen hade han sin prime där i slutspelet hos Växjö. Riktigt bra då! Men det är inte samma sak. Hade räckt med ett samtal till Brynäs och kollat referenser. Brynäs som är det närmaste man kan komma att spela i Djurgården.
Tråkigt. Men hoppas vi kör på Hävelid och att vi letar ersättare till Andrén.
Som målvakt är han rent tekniskt en sådan som kryper ihop och försöker va tät, till bekostnad av storleken. Det är ofantlig mängd nät att sikta på. Det är bara att kolla på alla repriser som kablas ut som är från isnivå och jämföra med våran lilla Hävelid. Till och med Hugo täcker av mer. För att den stilen ska funka krävs det 1. Spelförståelse och 2. Reflexer...
Jag tycker egentligen sen dag 1 att Viktor gjorde fel som kom till DIF och vi gjorde fel som tog in honom. Det är en mismatch. Klart det var lockande, han gjorde det ändå bra i Almtuna. Sen hade han sin prime där i slutspelet hos Växjö. Riktigt bra då! Men det är inte samma sak. Hade räckt med ett samtal till Brynäs och kollat referenser. Brynäs som är det närmaste man kan komma att spela i Djurgården.
Tråkigt. Men hoppas vi kör på Hävelid och att vi letar ersättare till Andrén.
Senast redigerad av Manijock den 2024-10-02 15:02:30, redigerad totalt 2 gång.
Silly Season 2024/25
Men för fan, läs tråden åtminstone en sida bak innan du skriverklintan85 skrev: ↑2024-10-02 14:17:02 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-atta-ar
Mark Owuya gör comback. Med tanke på att man har hittat rätt med spelare som har lagt av och kommit tillbaka.![]()

Silly Season 2024/25
Tar det lungt så du inte får en hjärnblödning.Manijock skrev: ↑2024-10-02 14:18:45Men för fan, läs tråden åtminstone en sida bak innan du skriverklintan85 skrev: ↑2024-10-02 14:17:02 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... er-atta-ar
Mark Owuya gör comback. Med tanke på att man har hittat rätt med spelare som har lagt av och kommit tillbaka.![]()
![]()
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Isak Johansson i Bröderna verkar intressant. Man kan väl göra ett rakt byte med bröderna.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Det ska ju helt klart bli intressant att se ifall Wikegård lyckas kittla givarnas kulor tillräckligt för att ge oss en målis som står pall i ett slutspel.
Ingen kan ju idag tro att dagens uppsättning duger för att gå upp till shl.
Ingen kan ju idag tro att dagens uppsättning duger för att gå upp till shl.
-
Silly Season 2024/25
Här fick han lite " målvakts pengar". Ca 1-1,5 mille.
https://www.eliteprospects.com/player/6 ... -alriksson
Silly Season 2024/25
Vegas Lehner kanske hade varit något? Men ormarna får stanna hemma
Senast redigerad av thelinho den 2024-10-02 21:14:33, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Silly Season 2024/25
Här är en målvakt som med största sannolikhet kommer bli ledig inom en hyfsat snar framtid.
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... ri-kiviaho
Silly Season 2024/25
En finsk bjässe! Gjort det helt okej i tjeckiska. All inrobin_dif skrev: ↑2024-10-02 20:42:07 Här är en målvakt som med största sannolikhet kommer bli ledig inom en hyfsat snar framtid.
Sväva i det blå
Silly Season 2024/25
Det är väl heller inte helt otänkbart att man lånar in August Hedlund från Tyresö/Hanviken, likt man gjorde med Lidö i fjol?