HA 24/25 Djurgårdens IF - Östersund 30/9
Så enkelt, så rättvist.
Och ändå klickar allt inte riktigt. Det var väldigt länge sen jag såg en så ensidig och dominant insats över 60 minuter.
Saknar lite effektivitet, men en dag som denna är det ok ändå.
Och ändå klickar allt inte riktigt. Det var väldigt länge sen jag såg en så ensidig och dominant insats över 60 minuter.
Saknar lite effektivitet, men en dag som denna är det ok ändå.
It's the hope that kills you.
Upplysningsvis. Pun betyder ungefär ordvits, och frasen används för att förtydliga att man inte avsåg att skämta. Non=inte/ingen. Pun=ordvits. Intended=menad/avsedd. Så, jag skämtade inte
Stolt, men aldrig nöjd
Det var rätt mycket hafs och slarv men främst inte i 'fel' lägen och då funkar det att drälla lite. Annars var tålamodet suveränt bra ikväll liksom arbetsinsatsen. I princip alla chippade in. Det är bara kopiera den här insatsen och fila på att spela ihop formationerna så kommer vi kunna mala ner de lite svagare lagen i ligan utan att bryta armar och ben.
Det var många aborterade chanser som föll på något pass som inte var hundra eller avslut som inte var 'där' eller för sent men OM det sätter sig kemiskt i formationerna skulle dylika matcher sluta tvåsiffrigt.
Många 'om' men kan vi sätta den här disciplinen som någon form av lägstanivå och bygga vidare på det kommer poängen ramla in med regelbundenhet.
Du missade nog den lektionen när du läste engelska på Dalkarlså Folkhögskola.
Öik bjöd inte upp på något sätt..
Lite som att jämföra ajk mot löven igår
Positivt att proppen gick ur i tredje, kelleher var het, Eklund fick näta.. och bäst av allt.. Brodin kör och tacklar med två minuter kvar. Bara bra signaler från den här matchen
Lite som att jämföra ajk mot löven igår
Positivt att proppen gick ur i tredje, kelleher var het, Eklund fick näta.. och bäst av allt.. Brodin kör och tacklar med två minuter kvar. Bara bra signaler från den här matchen
8 skott på 60 minuter var länge sen jag såg, otrolig bra backcheck idag. Men för i helvete, Hammarlund orsakade 2 farliga lägen för ÖIK som kunde bjudit in i matchen. Han var synligt besviken i båset efteråt men det håller inte.. Absolut sämst back ikväll, och om han inte kan hantera ÖIK så hur ska han hantera det bästa motståndet? Orosmoment helt klart.
Annars var det en fröjd att se Djurgården ikväll. Lekstuga stundtals. Detta kan nog bli bra, får hoppas att skadorna håller sig få och att effektiviteten ökar. Lill-Fimp leder laget!
Även jävligt synligt på forumet att bra insatser uppmärksammas inte alls i samma utsträckning som dåliga. 11 sidor på en utskåpning och Djurgården Hockeys bästa match på flera säsonger? Kan det gnällas ska det tamefan jublas också
Annars var det en fröjd att se Djurgården ikväll. Lekstuga stundtals. Detta kan nog bli bra, får hoppas att skadorna håller sig få och att effektiviteten ökar. Lill-Fimp leder laget!
Även jävligt synligt på forumet att bra insatser uppmärksammas inte alls i samma utsträckning som dåliga. 11 sidor på en utskåpning och Djurgården Hockeys bästa match på flera säsonger? Kan det gnällas ska det tamefan jublas också
Jag har missat massor. Och allt jag inte missat har jag missat. Oavsett random folkhogskola.se Non pun intended.Olon skrev: ↑2024-09-30 22:05:38Du missade nog den lektionen när du läste engelska på Dalkarlså Folkhögskola.
Stolt, men aldrig nöjd
Väldigt bra att städa av den här matchen, vi behöver några sånna här matcher det var länge sen. Mycket nöjd med att inte behöva sitta sista 5min med jätte puls för att vi har slutat spela och bara försvarar.
Missade denna. Vettetusan om jag måste "råka" missa Vimmerby imorgon också nu då....
Tittat igenom lite grann och jäklar vilken match Kelleher verkar göra. Just det här man kände match efter match när han spelade i Brynäs eller i Hv. Bra!
Dicken. What to say? Han har väl minst sagt bokstavligt talat kört ner alla hånfulla ord i halsen på majoriteten av Hockeysverige. "Du kan inte promenera dig till elitidrottare", "Äta rätt och tappa vikt kan väl alla göra" bla bla bla. Inkompetenta kommentarer från inkompetenta människor runtom i landet. Allas våran Dick trycker er alla i arslet dygnet runt. Somna om!
Nyttigt med en nolla för våra målvakter. Tror knappast att det är en slump dock att det är Hävelid som tar den första. Friläget i andra perioden är till exempel målgaranti på Andrén, då avslutet inte sitter i mitten i maghöjd... Kör nu på Hugo och hoppas att han kan växa av det här.
Smolk naturligtvis det här med vårat eviga skadehelvete. En till två trillar bort mellan omgångarna medan ingen kommer tillbaka. "Vecka till vecka" Mao "vi ses i bästa fall bortåt december. Trött blir man! Krya August.
Tittat igenom lite grann och jäklar vilken match Kelleher verkar göra. Just det här man kände match efter match när han spelade i Brynäs eller i Hv. Bra!
Dicken. What to say? Han har väl minst sagt bokstavligt talat kört ner alla hånfulla ord i halsen på majoriteten av Hockeysverige. "Du kan inte promenera dig till elitidrottare", "Äta rätt och tappa vikt kan väl alla göra" bla bla bla. Inkompetenta kommentarer från inkompetenta människor runtom i landet. Allas våran Dick trycker er alla i arslet dygnet runt. Somna om!
Nyttigt med en nolla för våra målvakter. Tror knappast att det är en slump dock att det är Hävelid som tar den första. Friläget i andra perioden är till exempel målgaranti på Andrén, då avslutet inte sitter i mitten i maghöjd... Kör nu på Hugo och hoppas att han kan växa av det här.
Smolk naturligtvis det här med vårat eviga skadehelvete. En till två trillar bort mellan omgångarna medan ingen kommer tillbaka. "Vecka till vecka" Mao "vi ses i bästa fall bortåt december. Trött blir man! Krya August.
Kan inte komma som en chock att folk skriver mer när de är missnöjda över något än när de är nöjda? Så funkar människan överlag och inget speciellt för det här forumet.
Att matchen var på hemmaplan spelar nog också sin roll i antalet inlägg.
It's easier to be an asshole to words than to people
Var ju aldrig ens orolig och äntligen lossnade det för Kelleher, som jag sa i någon tidigare tråd så tror jag Kelleher kommer sluta #1 i laget med 50p+, killen är fantastisk och hans solo räd igår var ju bara hockey godis (trist det inte blev mål). Nepp, vi har något fint på gång i år, känns som vi äntligen (för första gången på 6-7 säsonger) kan spöa skiten ur just skitlag. No more 4-3 mot bottenlag tack, det ska se ut precis som igår, total överkörning och sätt skräck i toppkonkurrenterna när de ser DIF spela som DIF är född att spela.
Hoppas detta var en riktig moral explosion för killarna, att de äntligen inser att vi är jävligt bra när vi VILL, det är bara att alla ska vilja, hela tiden, varje match.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Mycket skönt Tyler fick sätta några kassar. Såg bättre ut än innan men tycker fortfarande han blandar och ger och slänger iväg lite puckar på chans i alla zoner. Känns som vi hittat en fin förstakedja. Thore ser ju exakt så bra ut som man hade hoppats. Härförare i alla delar av spelet, spelar otroligt resolut. Klass! Kryckan verkar komma mer och mer till sin rätt.Manijock skrev: ↑2024-10-01 07:38:36
Kan delvis hålla med dig ang. Dicken men lite tidigt att ropa hej nu va. Vi får se om kropp och knopp håller en hel säsong. Men kul han ser så taggad ut hittills!
Varför ska han ha högre krav än alla andra? Precis som alla andra så kommer han ha formsvackor. Skillnaden är dock att han kommer få höra det varje gång, då han är så färgstark. Varje gång en passning inte sitter, han tappar pucken, eller hamnar på efterkälken i backcheck liiiite grann så är folk från hela landet(även härinne) jävligt snabba att kasta sig ut i kommentarsfälten och smörja vansinnigt sned felaktig sörja över hela nätet.. Den granskningen har INGEN annan i hela ligan. I hela Hockeysverige.Henkos skrev: ↑2024-10-01 12:26:31Manijock skrev: ↑2024-10-01 07:38:36
Kan delvis hålla med dig ang. Dicken men lite tidigt att ropa hej nu va. Vi får se om kropp och knopp håller en hel säsong. Men kul han ser så taggad ut hittills!
Väldigt många som hånade hans comeback och fjantade sig om hans så kallade "dåliga karaktär" bla bla, helt utan något på fötterna. Tycker det är fantastiskt att han tagit dessa nötters raljerande på rätt sätt och rövkör dem..... Det är min poäng!