Kaptener

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Vem ska få ett "A" på tröjan?

Kristofer Ottosson
18
23%
Nichlas Falk
20
26%
Fredrik Bremberg
5
6%
Marcus Ragnarsson
24
31%
Ronnie Pettersson
2
3%
Timmy Pettersson
1
1%
Niklas Anger
3
4%
Annan
4
5%

Antal röster: 77

Användarvisningsbild
blocco

Kaptener

Inlägg av blocco »

Jag tror att alla tycker att Ölve ska få behålla sitt "C" och Fimpen sitt "A".

Men nu när Thomas Johansson har lagt av behöver vi en ny assisterande kapten. Vem tycker ni förtjänar det bäst?
blyrr3
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Tycker att Linkan har gjort sig förtjänat av det eller så är det Falken som ska ha det för att han är lugn och kan prata med domarna om saker så nån av trotjänarna !
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag tycker att Ragge ska ha det. Trots att han är ett nyförvärv. Anledningen? Jo, han har rutin som få har, han utgör ett lugn på isen och jag tror att han kommer att vara en grym förebild för de unga backarna i laget så som Deilert, Eklund och även Niklas Andersson. Ölve ska ha kvar C:et och Fimpen A:et.
100% DJURGÅRDSJ***L
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kristofer Ottosson : Han röstade jag på, men jag vet inte om han bör ha det. Han kanske skulle tänka mer på sitt eget spel, än enbart laget. För då är han en bättre Ishockey spelare.
Nichlas Falk : Är ju en av de hetaste kandidaterna, mycket ledaregenskaper.
Fredrik Bremberg : Linkan i högform, visar vägen genom producera i mängder. Jag tycker inte han har det som krävs, för att ha ett "A" på tröjan. Misstro mig inte, Linkan är en fantastisk ishockey spelare.
Marcus Ragnarsson : Såklart har han mängder med rutin, men det känns på något sätt inte rätt då det var drygt, 10-15 år sen han spelade för oss senast?
Ronnie Pettersson : Går in och gör sitt jobb, inte mycket mer.
Timmy Pettersson : Timmy är en av våra bästa backar, inget snack om det. Men "A" på tröjan, är lite 50/50 om det.
Niklas Anger : Attityden är skitgrym, men är tveksam till det.

Alla alternativ är bra, så det är grymt svårt att välja. Men om jag skulle göra en lista skulle det se ut så här.

1. Kristofer Ottosson
2. Nichlas Falk
3. Timmy Pettersson
4. Marcus Ragnarsson
5. Ronnie Pettersson
6. Niklas Anger
7. Fredrik Bremberg
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Känns ju som att det kvittar om Ragnarsson eller Falk har ett "A" på tröjan eller inte.. dessa killar lär nog uppträda på samma sätt vilket som. Däremot finns det kanske spelare som skulle lyfta sig och kliva fram mer under detta ansvar, som vi borde dela ut "A:et" till...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

*Knirre skrev:Känns ju som att det kvittar om Ragnarsson eller Falk har ett "A" på tröjan eller inte.. dessa killar lär nog uppträda på samma sätt vilket som. Däremot finns det kanske spelare som skulle lyfta sig och kliva fram mer under detta ansvar, som vi borde dela ut "A:et" till...
Håller med till 100%! Vem av dessa herrar gör det tro?
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

C = Fimpen

A1 = Jimmie

A2 = Ragge/Falken/Otto/Anger

Rent ledarskapsmässigt är det nog jämnt skägg mellan Jimpa och Fimpen, men det faktum att Fimpen är mer produktiv och är en bättre spelare gör att jag anser att han skall bära C:et.

Jag är ganska säker på att Jimmie kommer bära det, vilket han gör bra. Men det skulle som sagt inte skada att ha en kapten som visar framfötterna både genom hårt jobb och genom att vara produktiv.
Madferit

Inlägg av Madferit »

Emil svelander skrev:C = Fimpen

A1 = Jimmie

Rent ledarskapsmässigt är det nog jämnt skägg mellan Jimpa och Fimpen, men det faktum att Fimpen är mer produktiv och är en bättre spelare gör att jag anser att han skall bära C:et.

Jag är ganska säker på att Jimmie kommer bära det, vilket han gör bra. Men det skulle som sagt inte skada att ha en kapten som visar framfötterna både genom hårt jobb och genom att vara produktiv.
+ att det skulle vara skönt med en kapten som inte fyller sitt utvisningskonto med FULLSTÄNDIGT onödiga utvisningar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Madferit skrev:

A1 = Jimmie

+ att det skulle vara skönt med en kapten som inte fyller sitt utvisningskonto med FULLSTÄNDIGT onödiga utvisningar
Korrekt. Nu tror jag i och för sig att Jimmies utvisningskonto kommer att minskas rejält till kommande säsong i och med att han förhoppningsvis får vara hel och frisk, men som sagt, hans utvisningar är under all kritik.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag röstade på Ragge iaf. Falken eller Ragnarsson ska ha det.
Enok svulunder

Inlägg av Enok svulunder »

A1 = Jimmie

Klockrent! Kunde inte sagt det bättre själv.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Anger är ju en riktig stämningsupphöjare. tycker absolut att han ska få A2 :)
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
carl-bysen

Inlägg av carl-bysen »

Röstade på Falken! Solklart att han ska ha det.
hamous

Inlägg av hamous »

carl-bysen skrev:Röstade på Falken! Solklart att han ska ha det.
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Falken känns rätt självskriven för en A-kaptens roll.
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar