HA 24/25 Västerås - Djurgårdens IF 27/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Olon skrev: 2024-09-27 14:31:35
Nattuggla_ skrev: 2024-09-27 12:02:31
Jim Morrison skrev: 2024-09-27 10:58:59 Jag förstår vad ni menar med vissa kedjor men jag är faktiskt rätt trött på detta ständiga hattande med nya kedjor varje match som vi haft dessa senaste säsonger.

Tycker det är ett tecken på stress snarare och jag skulle vilja ge alla kedjor mycket mer tid den här gången. Kommer ju aldrig bli synkat annars.
Jag håller faktiskt med, jag blir egentligen glad över att vi ger kedjorna mer tid.
MEN, Klasen-Weigel-Dick känns ju bara helt fel från början?
Vi måste iallafall försöka sprida ut expertisen. Alla tre är ju de bästa vi har på att driva pucken, men ingen av dem är en särskilt stark målskytt. Rätt uppenbart att inte alla ska spela tillsammans.
Samma i PP. Det är faktiskt hål i huvudet att lira båda i samma uppställning. Främst här med tanke på att det är sengångare båda två. Folk klagade på Liss och Ytterell i samma PP. Klasen och Dick är samma sak.

Men visst, överlag gillar jag tanken med mer tid att spela ihop sig och framförallt inte byta mitt i matchen (vilket vi behövt göra nu men det är ju Kimbys fel att inte ha med en extra forward).
Vi kanske inte har någon uppenbar avslutare, men det är inte alltid det blir succé bara för att man parar ihop en målskytt med en passningsläggare. Wayne Gretzky och Brett Hull passade väldigt bra ihop på papperet men inte i verkligheten. Samma sak med Olle Liss och Linus Klasen. Tycker ofta man ser sådana försök där den tilltänkte skytten inte har tillräckligt bra spelsinne eller inte hänger med i liret som framspelarna har, vilket i princip sätter kedjan i numerärt underläge i offensiv zon.

Jag tycker inte att Klasen -Weigel - Dick är så fel ändå. De har inte fått det att funka än, men alla kan tänka hockey på samma sätt och borde kunna få mer uträttat tillsammans än ihop med spelare som inte har samma speluppfattning. Klasen tar dessutom ganska mycket avslut, och både han och Dick har historiskt sett gjort en hel del mål även om man inte ser dem som typiska målskyttar.
"Klasen tar dessutom ganska mycket avslut, och både han och Dick har HISTORISKT sett gjort en hel del mål även om man inte ser dem som typiska målskyttar."

HISTORIKT= då spelade dom inte här.

Visst ska dom få tid. Är ingen tränare heller.

Men "mitt amatöröga". Tror ej just nu på den kedjan eller 3:e backparet. Känns ej 100.
Hillberry blue
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hillberry blue »

Dags för en trea in på poängkontot!
Forza DIF !
Olon

Inlägg av Olon »

Osten östlund skrev: 2024-09-27 15:02:56
Olon skrev: 2024-09-27 14:31:35
Nattuggla_ skrev: 2024-09-27 12:02:31
Jim Morrison skrev: 2024-09-27 10:58:59 Jag förstår vad ni menar med vissa kedjor men jag är faktiskt rätt trött på detta ständiga hattande med nya kedjor varje match som vi haft dessa senaste säsonger.

Tycker det är ett tecken på stress snarare och jag skulle vilja ge alla kedjor mycket mer tid den här gången. Kommer ju aldrig bli synkat annars.
Jag håller faktiskt med, jag blir egentligen glad över att vi ger kedjorna mer tid.
MEN, Klasen-Weigel-Dick känns ju bara helt fel från början?
Vi måste iallafall försöka sprida ut expertisen. Alla tre är ju de bästa vi har på att driva pucken, men ingen av dem är en särskilt stark målskytt. Rätt uppenbart att inte alla ska spela tillsammans.
Samma i PP. Det är faktiskt hål i huvudet att lira båda i samma uppställning. Främst här med tanke på att det är sengångare båda två. Folk klagade på Liss och Ytterell i samma PP. Klasen och Dick är samma sak.

Men visst, överlag gillar jag tanken med mer tid att spela ihop sig och framförallt inte byta mitt i matchen (vilket vi behövt göra nu men det är ju Kimbys fel att inte ha med en extra forward).
Vi kanske inte har någon uppenbar avslutare, men det är inte alltid det blir succé bara för att man parar ihop en målskytt med en passningsläggare. Wayne Gretzky och Brett Hull passade väldigt bra ihop på papperet men inte i verkligheten. Samma sak med Olle Liss och Linus Klasen. Tycker ofta man ser sådana försök där den tilltänkte skytten inte har tillräckligt bra spelsinne eller inte hänger med i liret som framspelarna har, vilket i princip sätter kedjan i numerärt underläge i offensiv zon.

Jag tycker inte att Klasen -Weigel - Dick är så fel ändå. De har inte fått det att funka än, men alla kan tänka hockey på samma sätt och borde kunna få mer uträttat tillsammans än ihop med spelare som inte har samma speluppfattning. Klasen tar dessutom ganska mycket avslut, och både han och Dick har historiskt sett gjort en hel del mål även om man inte ser dem som typiska målskyttar.
"Klasen tar dessutom ganska mycket avslut, och både han och Dick har HISTORISKT sett gjort en hel del mål även om man inte ser dem som typiska målskyttar."

HISTORIKT= då spelade dom inte här.

Visst ska dom få tid. Är ingen tränare heller.

Men "mitt amatöröga". Tror ej just nu på den kedjan eller 3:e backparet. Känns ej 100.
Jaså? Jag trodde att Klasens 19 mål ifjol var flest i vårat lag
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Fredagskväll och Västerås borta borde innebära en bra bortaklack ikväll, hoppas
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

29. Björck, Wilson
24. Rensfeldt, Ludvig
47. Stockselius, Lucas

Fjärdekedja ikväll. Hoppas Rensfeldt är en bra barnvakt.

Fortfarande inga extraspelare. Skam den som lär sig, antar jag.
Benke bus

Inlägg av Benke bus »

Kul och se vad brodin gör utan ludwig
Manijock

Inlägg av Manijock »

Blomgren skadad igen?

Herregud vilken parodi. Varit vår typ bästa spelare hittils så ändå rimligt....Men klart, oerhört märkligt att vi kontrakterade Larsson. Vi har ju en alldeles för bred forwardssida :lol:

Plocka in ett par till....
Senast redigerad av Manijock den 2024-09-27 16:48:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Manijock skrev: 2024-09-27 16:44:18 Blomgren skadad igen?

Herregud vilken parodi. Men klart, oerhört märkligt att vi kontrakterade Larsson. Vi har ju en alldeles för bred forwardssida :lol:

Samma fysteam. Samma skadeproblem. 4 säsonger i rad.

Ingen borde vara förvånad.
Döden

Inlägg av Döden »

Vikas skrev: 2024-09-27 16:48:30

Herregud vilken parodi. Men klart, oerhört märkligt att vi kontrakterade Larsson. Vi har ju en alldeles för bred forwardssida :lol:

Vetifan vad man ska tro… men nåt galet är det, sen kommer dom som hävdar ”alla lag har skador hela tiden” så kan det vara, men inte i vår utsträckning. Var väl samma sak i början på förra säsongen? Vi får ju aldrig den kontinuiteten så många snackar om när man gnäller på formationer.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Döden skrev: 2024-09-27 17:10:27

Vetifan vad man ska tro… men nåt galet är det, sen kommer dom som hävdar ”alla lag har skador hela tiden” så kan det vara, men inte i vår utsträckning. Var väl samma sak i början på förra säsongen? Vi får ju aldrig den kontinuiteten så många snackar om när man gnäller på formationer.
Tyvärr blev det nog värre med Wikegårds intåg gällande fys-biten.
I avsnittet i DIF-podden så gjorde han narr av det nya sättet att träna och sa att generellt börjar ishockeyn gå tillbaka till skivstänger (det här är inte ens sant) för man måste vara stark som hockeyspelare.

Så tyvärr tror jag inte på något förändring där.
Ölvestad lär vara kvar på sin position i många år framöver.

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-27 17:30:42
Döden skrev: 2024-09-27 17:10:27

Tyvärr blev det nog värre med Wikegårds intåg gällande fys-biten.
I avsnittet i DIF-podden så gjorde han narr av det nya sättet att träna och sa att generellt börjar ishockeyn gå tillbaka till skivstänger (det här är inte ens sant) för man måste vara stark som hockeyspelare.

Så tyvärr tror jag inte på något förändring där.
Ölvestad lär vara kvar på sin position i många år framöver.
Skivstänger eller inte, handlar inte om det, utan mer individanpassad träning utifrån vad man behöver träna mer eller mindre.
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

Tre poäng ikväll, vi gör flern ett mål under ordinarie matchtid.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka

Inlägg av #10 »

agne skrev: 2024-09-27 17:46:06 Tre poäng ikväll, vi gör flern ett mål under ordinarie matchtid.
Ja det får vi verkligen hoppas
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Herregud vilken parodi. Varit vår typ bästa spelare hittils så ändå rimligt....Men klart, oerhört märkligt att vi kontrakterade Larsson. Vi har ju en alldeles för bred forwardssida :lol:

Men för helvete, nu räcker det... Nu kan vi inte prata om tillfälligheter längre! Sandar dom isen på Hovet under träningarna och såpar in hantlarna på gymmet?

Inlägg av #10 »

Gradin hattrick ikväll mest troligt
Skriv svar