Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tim i en tredjekedja ned Engqvist och Danielsson vore intressant. Mindre kul om han är köpt för att bli lekkamrat med Linkan i förstakedjan.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

jensa öhling skrev:Tim i en tredjekedja ned Engqvist och Danielsson vore intressant. Mindre kul om han är köpt för att bli lekkamrat med Linkan i förstakedjan.
Skulle nog funka bra det..
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Med Danielsson borde få större förtroende - vilket jag även tror att han får. En plats i förstakedjan brevid Linkan skulle inte vara särskilt uppseendeväckande.

Det jag saknar och hoppas att Djurgården verkligen jobbar på är en riktigt bra klasscenter. En center som skulle tillhöra eliten i Sverige. Tillsammans med Linkan skulle det bli rena rama lekstugan.

Även en duktig PP-back borde införskaffas. För Djurgården måste skjuta minst i Elitserien från blå i PP. Avsaknaden av denna spelform är uppenbar. En Åkerman, Petrasek eller Puistola skulle sitta fint. För Marcus Ragnarsson kommer inte att fylla detta syfte. Hans prioritering nummer ett är det defensiva arbetet.

Det smärtar mig att säga detta, men Ossi passar nog inte in i lagbygget till nästa säsong. Det känns som att ännu en defensiv back i truppen borde innebära vissa problem. Jag skulle hellre se en riktigt duktig offensiv back - som inte behöver ta så enorm mycket ansvar i det defensiva.

Men det är svårt att veta hur mycket pengar Djurgården har att röra sig med till spelarköpen. En klasscenter och en duktig offensiv back är knappast billiga spelare. Bland det dyraste man kan finna på marknaden.
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Ragge gjorde 29 poäng i Allsvenskan för Almtuna, 5 mål och 24 assists. Av dessa kom 4 mål och 15 assists = 19 poäng i PP.

Han kanske inte kommer vara Elitseriens bästa PP-back, men nog finns det en potential där att bidra rejält i Djurgårdens PP.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Ragge kan bli värdefull som spelfördelare i den 2:a PP-linan. Det måste helt enkelt värvas en offensivt skicklig back..

Varför inte Lintner?

Dålig defensivt men väldigt duktig offensivt.. Hans dåliga defensiv drar ner priset på han.. Måste ses som en smart värvning.
Senast redigerad av Highwind den 2008-04-19 11:21:00, redigerad totalt 1 gånger.
Rix

Inlägg av Rix »

Välkommen Tim Eriksson till DIF!
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Ja, Lintner vore klockren där tycker jag. Dock vet jag inte hur han trivs i Stockholm och vad han har för relation till DIF efter hans säsong här men, sportsligt en perfekt värvning. Printz - Lintner, eller varför inte Ronnie - Lintner låter som ett bra backpar.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag kan iaf. berätta att Lintner gillade Stockholm. Kan även berätta att Lintner själv hörde av sig till DIF och frågade om det fanns plats åt han säsongen 05/06, tyvärr lyckades inte parterna komma överens om lönen då DIF var i en DJUP ekonomisk svacka.
Bild
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Tror faktiskt Lintner skulle funka bra, för om man kollar hans statistik så gjorde han sin bästa säsong i Elitserien när han spelade i DIF. SÅ han tillsammans med en defensiv vore nog ett bra backpar. Ossi hoppas jag stannar, men troligtvis sticker han till NHL pga att han är så pass bra helt enkelt. Annars kanske dom två tillsammans vore något?
Dif_Julle

Inlägg av Dif_Julle »

Gillar Tim Eriksson skarpt. Välkommen och lycka till i "Sveriges stolthet".
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Fast dom tre jag helst går till DIF är:

Daniel Tjärnqvist
Nils Ekman
Mika Hannula

Sen att Ossi stannar:D
al bundy

Inlägg av al bundy »

Tim Eriksson i den eller den kedjan med den eller den snubben. Men lägg ner sånt!
Hur killen presterar beror på vilket förtroende han får från tränarna och vilken KEMI som det blir i formationerna.
Det var väl inga höga odds på att Tim skulle återvända till staden.
Hur stora odds är det på Mika Hannula?
Gissningsvis mindre än Nisse iaf... :twisted:
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Välkommen Tim!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Har ni tänkt på att Tim kan vara tänkt som ersättare till Dick?
Bättre än Bäcker, men inte bra nog. Sämre än Hörnqvist och Dick.

Jag gillar inte den här värvningen.
Säg den glädje som varar
rikkard

Inlägg av rikkard »

Anledningen till att Tim inte fått förtroende i LHC beror enbart på att Janne Karlsson inte tycker om honom (och då menar jag inte hans spelkompetens). Jag tycker att Tim var topp 5 i LHC under slutspelet och är enligt mitt tycke klart bättre än spelare som Bäcker och Axelsson.

En bra värvning. Hoppas bara inte att han är tänkt som förstecenter.
Låst