Men Kimby är också kritisk till andra delar.
– Prestationen som helhet har vi för mycket unforced errors där vi själva spelar fast oss och tar för lång tid på oss med pucken. Vi behöver helt klart sätta ett hårdare tryck på kassen i anfallszonen och få puckarna snabbare till mål.
– Det är något speciellt att kunna få avsluta här och hjälpa Djurgården att ta sig upp. Det är en lång väg dit. Ni såg matchen ni också. Vi har mycket att jobba med. Det är mycket misstag. Vi spelar inte direkt utan det är för mycket med dåliga passningar. Vi måste spela mer direkt. Då kan det bli bra. Men just nu är vi inget uppflyttningslag, säger Thoresen efter 2–1-förlusten på straffar mot BIK Karlskoga.
Känns skönt att höra det från flera i laget, vi är alldeles för omständiga i anfallszonen. Vet inte hur ofta jag hörde "skjuuuut" på läktaren där jag satt igår.. inklusive jag själv
Ganska skönt tycker jag att han säger "just nu är vi inget uppflyttningslag".
Visst, det avgörs inte nu, vi är 2 matcher in. Men rak och tydlig.
Jim Morrison skrev: ↑2024-09-25 07:31:34
Jag hade spelat Degnell före Hammarlund redan nästa match.
Tycker Ragnarsson ska vara först ut. Klart svagast hittils!
Tycker Ragge gjort mycket bra i egen zon. Vågar va fysisk och bra på att sätta stopp. Föste-back i BP i min bok.
Tycker han varit direkt svag hittils på två matcher. Ser ut som Hammarlund ifjol. Spelet med puck ska vi inte prata om. Han har ju ingen aning om vad han gör.... Delar inte din uppfattning om att slå stopp. Det gör däremot Blixt och Berg. Även Sissons!
Jim Morrison skrev: ↑2024-09-25 07:31:34
Jag hade spelat Degnell före Hammarlund redan nästa match.
Tycker Ragnarsson ska vara först ut. Klart svagast hittils!
Tycker Ragge gjort mycket bra i egen zon. Vågar va fysisk och bra på att sätta stopp. Föste-back i BP i min bok.
Tycker han varit direkt svag hittils på två matcher. Ser ut som Hammarlund ifjol. Spelet med puck ska vi inte prata om. Han har ju ingen aning om vad han gör.... Delar inte din uppfattning om att slå stopp. Det gör däremot Blixt och Berg. Även Sissons!
Jag håller med dig om Berg och Blixt, jag tycker att dom börjat tävlingssäsongen inspirerat och Blixt tror jag kan blomma ännu mer om han slipper spela med Hammarn. Jag tycker Hammarn är aldelles för slö och orörlig fortfarande och att tendenserna från tidigare säsonger där jag tycker att han har problem med tempot håller i sig. Helt klart är väl att problemen i egen zon både med och utan puck håller i sig från tidigare säsonger.
Manijock skrev: ↑2024-09-25 08:48:19
Dick anmäld för felaktigt halkskydd igår.... Är det böter eller avstängning i potten?
Förstår vad du ville skriva. Men "halkskydd" vilken jävla humor. Med tanke på att halva laget halkade runt och ramlade
Jaa det kanske vore något. Snudd på parodi att vi ska hantera våran egen is sämst varje gång. Klasen såg ut som Bambi flertalet gånger.
Tyckte även Kelleher m.fl drog i backen några gånger. VI ser kantiga och osmidiga ut och tycker inte vi har flow i skridskoåkningen. Om det beror på snittålder eller fysträningen låter jag vara osagt.
Jim Morrison skrev: ↑2024-09-25 09:27:20
Jag är väldigt mycket mer nöjd att defensiven sitter bra i början än att offensiven är bra och vi läcker farliga målchanser bakåt istället.
Offensiven kommer, grunden sitter.
Enig. Dock oerhört tveksam på att vårat starkare försvarsspel kommer att hjälpa tillräckligt då målvaktssidan är så ofantligt svag. Gäller att alla håller modet uppe och fortsätter göra rätt trots att puckarna de släpper från utsidan ändå sitter emellanåt
Jim Morrison skrev: ↑2024-09-25 09:27:20
Jag är väldigt mycket mer nöjd att defensiven sitter bra i början än att offensiven är bra och vi läcker farliga målchanser bakåt istället.
Offensiven kommer, grunden sitter.
Enig. Dock oerhört tveksam på att vårat starkare försvarsspel kommer att hjälpa tillräckligt då målvaktssidan är så ofantligt svag. Gäller att alla håller modet uppe och fortsätter göra rätt trots att puckarna de släpper från utsidan ändå sitter emellanåt
Vi får se. Hoppas på Hävelid på fredag.
Håller med er båda. Defensiven såg bättre ut igår än mot OIK. Men ja, oerhört tröttsamt att förlora målvaktskampen i var och varannan match mot diverse brödgäng. Tror inte det blir bättre alls med Hävelid tyvärr.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-25 08:47:59
Ganska skönt tycker jag att han säger "just nu är vi inget uppflyttningslag".
Visst, det avgörs inte nu, vi är 2 matcher in. Men rak och tydlig.
Ja, där är en av anledningarna till att Thore behövs, inget daltande. Alla måste inse att det krävs ett hårt jobb av alla, trots att vi har ett stjärnstarkt lag, ingen har råd att bara göra halva jobbet. Förmodligen så delar han av sig av detta i omklädningsrummet också.