Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Det jag gillar med våran breda trupp är att vi inte är beroende av ett SHL-lag som förra säsongen.
Vi hade Pontus Johansson och Arvid Costmar som blev ganska viktiga för oss och när LHC och Frölunda kallade tillbaka dem så blev det pannkaka.

Nu har Rögle en skadekris och man tittar på att kanske få hem bland annat Simon Zether, från Västerås. Han är liksom center i deras andralina och gjorde mål i premiären.

Det som är synd är när vi är skadefria så hamnar bra spelare utanför, vilket kan skada truppen i längden om inte alla köper sin roll.
Finns tydliga för och nackdelar av båda.
Men här är ju också våran grymma juniorsida ett stort plus. Hockeyallsvenska lagen lånar oftast in talanger som ska spela högt upp, det behöver inte vi.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-24 06:35:29 Det jag gillar med våran breda trupp är att vi inte är beroende av ett SHL-lag som förra säsongen.
Vi hade Pontus Johansson och Arvid Costmar som blev ganska viktiga för oss och när LHC och Frölunda kallade tillbaka dem så blev det pannkaka.

Nu har Rögle en skadekris och man tittar på att kanske få hem bland annat Simon Zether, från Västerås. Han är liksom center i deras andralina och gjorde mål i premiären.

Det som är synd är när vi är skadefria så hamnar bra spelare utanför, vilket kan skada truppen i längden om inte alla köper sin roll.
Men här är ju också våran grymma juniorsida ett stort plus. Hockeyallsvenska lagen lånar oftast in talanger som ska spela högt upp, det behöver inte vi.
Känner mig väldigt trygg att riskera "baksidan" med en bred trupp, efter dessa år med konstant jakt på seniorer. Lån som man inte styr över som bäst, men även behöva gå på tredjeline-spelare från ettan eller ännu värre, andrahandssortering från juniorerna.
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-09-24 06:46:08
Nattuggla_ skrev: 2024-09-24 06:35:29 Det jag gillar med våran breda trupp är att vi inte är beroende av ett SHL-lag som förra säsongen.

Känner mig väldigt trygg att riskera "baksidan" med en bred trupp, efter dessa år med konstant jakt på seniorer. Lån som man inte styr över som bäst, men även behöva gå på tredjeline-spelare från ettan eller ännu värre, andrahandssortering från juniorerna.
Jag med, om Kimby är bra på sitt jobb :lol:
Man vill ju ha samma harmoni som i HV när de gick upp, det är ju mycket upp till tränare men också ledande spelare. Att inte sura ihop.
Alla är ju här för ett gemensamt mål, man får inte glömma det.

Men jag håller med. Lån som man själv inte styr över eller juniorer som inte är redo.
Nu har vi bra täckning, även på målvaktsidan (även om den förmodligen behöver uppgraderas).
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-24 06:54:33
Manijock skrev: 2024-09-24 06:46:08

Jag med, om Kimby är bra på sitt jobb :lol:
Man vill ju ha samma harmoni som i HV när de gick upp, det är ju mycket upp till tränare men också ledande spelare. Att inte sura ihop.
Alla är ju här för ett gemensamt mål, man får inte glömma det.

Men jag håller med. Lån som man själv inte styr över eller juniorer som inte är redo.
Nu har vi bra täckning, även på målvaktsidan (även om den förmodligen behöver uppgraderas).
Håller sig folk skadefria. Då är det angenäma problem. Nu är det junisarna som är skadade.

Hoppas Kruger/ Thore får vara skadefria. Tror Thore kan få igång Kruger ordentligt nu!
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

En hel del skador i SHL-lagen nu och jag hoppas någon rycker hårt i Carter Camper.
Tyvärr verkar han gilla Björn väldigt mycket som tränare.

Men borde vara en rimlig ersättare till Zaar, som blir borta länge i Rögle.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-24 11:12:42 En hel del skador i SHL-lagen nu och jag hoppas någon rycker hårt i Carter Camper.

Problemet är väl att Camper bor och vill bo kvar i Umeå. Om jag förstått det rätt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

DIFLuWi skrev: 2024-09-24 11:36:28
Nattuggla_ skrev: 2024-09-24 11:12:42 En hel del skador i SHL-lagen nu och jag hoppas någon rycker hårt i Carter Camper.

Problemet är väl att Camper bor och vill bo kvar i Umeå. Om jag förstått det rätt.
Varför bor han där?
Han spelade i Leksand, Schweiz och sedan i Tammerfors, har också hus i USA.
Hur hamnar man i Umeå då?

Det visste jag ej, då är det ju andra förutsättningar.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-24 11:45:02
DIFLuWi skrev: 2024-09-24 11:36:28

Varför bor han där?
Han spelade i Leksand, Schweiz och sedan i Tammerfors, har också hus i USA.
Hur hamnar man i Umeå då?

Det visste jag ej, då är det ju andra förutsättningar.
Som sagt, rejäl brasklapp, men vill minnas att hans partner är från Umeå.

EDIT: Glöm allt jag skrivit.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

Tycker ändå att spelet är bättre i år
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 2024/25

Inlägg av DRC »

Nej man kan inte helt lägga Karlskoga torsken på Andréns konto och ja forwards borde petat in ytterligare någon puck på chanserna framåt. Men Andrén fick förnämlig hjälp igår av försvaret och var tveksam på första målet och chanslös på straffarna. 96% till trots så är det inte första gången han förlorar målvaktskampen och även om det inte är hans fel att matchen förloras så vinner han inte den.

Vi såg samma tendenser under hela förra säsongen. Visst man hoppades att nya slipstränaren kanske skulle göra skillnad men inget än så länge tyder på det. Vi ska med rätta ha skyhöga förväntningar på laget. Det måste gälla målvakterna också. Om inget extremt händer innan ingen 10 är det en helt onödig risk att låta dessa två fortsätta i mål…
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Jag hade spelat Degnell före Hammarlund redan nästa match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis

Säsongen 2024/25

Inlägg av Tobbis »

Kimby efter matchen: (https://hockeynews.se/nyheter/forwardsk ... an-skadade)
Men Kimby är också kritisk till andra delar.
– Prestationen som helhet har vi för mycket unforced errors där vi själva spelar fast oss och tar för lång tid på oss med pucken. Vi behöver helt klart sätta ett hårdare tryck på kassen i anfallszonen och få puckarna snabbare till mål.
Thore efter matchen: (https://hockeynews.se/nyheter/thoresens ... -rysningar)
– Det är något speciellt att kunna få avsluta här och hjälpa Djurgården att ta sig upp. Det är en lång väg dit. Ni såg matchen ni också. Vi har mycket att jobba med. Det är mycket misstag. Vi spelar inte direkt utan det är för mycket med dåliga passningar. Vi måste spela mer direkt. Då kan det bli bra. Men just nu är vi inget uppflyttningslag, säger Thoresen efter 2–1-förlusten på straffar mot BIK Karlskoga.
Känns skönt att höra det från flera i laget, vi är alldeles för omständiga i anfallszonen. Vet inte hur ofta jag hörde "skjuuuut" på läktaren där jag satt igår.. inklusive jag själv :lol:
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-09-25 07:31:34 Jag hade spelat Degnell före Hammarlund redan nästa match.
Tycker Ragnarsson ska vara först ut. Klart svagast hittils!
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Tobbis skrev: 2024-09-25 08:34:22 Kimby efter matchen: (https://hockeynews.se/nyheter/forwardsk ... an-skadade)
Men Kimby är också kritisk till andra delar.
– Prestationen som helhet har vi för mycket unforced errors där vi själva spelar fast oss och tar för lång tid på oss med pucken. Vi behöver helt klart sätta ett hårdare tryck på kassen i anfallszonen och få puckarna snabbare till mål.
Thore efter matchen: (https://hockeynews.se/nyheter/thoresens ... -rysningar)
– Det är något speciellt att kunna få avsluta här och hjälpa Djurgården att ta sig upp. Det är en lång väg dit. Ni såg matchen ni också. Vi har mycket att jobba med. Det är mycket misstag. Vi spelar inte direkt utan det är för mycket med dåliga passningar. Vi måste spela mer direkt. Då kan det bli bra. Men just nu är vi inget uppflyttningslag, säger Thoresen efter 2–1-förlusten på straffar mot BIK Karlskoga.
Känns skönt att höra det från flera i laget, vi är alldeles för omständiga i anfallszonen. Vet inte hur ofta jag hörde "skjuuuut" på läktaren där jag satt igår.. inklusive jag själv :lol:
Mycket bra sagt av Thore när han påpekar att kejsaren är naken!
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2024-09-25 07:31:34 Jag hade spelat Degnell före Hammarlund redan nästa match.
Sätt Rensfeldt som back och säg åt han att inte gå över röda
Skriv svar