Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

[quote="Remy Lebeau"]Börjar kännas som enbart taktik det där med "satsning" varje år. Johansson lär gå till Timrå eller Brynäs. Hannula är nog den mest realistiska spelaren av de som nämdes tidigare.

Jag kan hålla med dig om att tidigare års utlovade satsningar inte har varit mycket att jubla åt, men jag är helt övertygad om att vindarna har vänt. Bolagiseringen är bara början. DIF har enorma förutsättningar på sikt, så det gäller att ha tåladmod. Får vi en bra lösning på arenafrågan, så kommer DIF att bli ett topplag igen.
Jan Järefelt har tidigare sagt att han utgår ifrån att Daniel Larsson och Dick Axelsson kommer att spela i DIF nästa säsong. Utöver dessa så behövs en riktig klassback och två kedjekamrater till Fredrik Bremberg. Då har DIF ett slagkraftigt lag, kanske inte för att slåss om SM-guld men definitivt för att nå semifinal.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Läste Aftonbladet precis. Det låter åtminstone lovande. Sen får man se hur resultatet blir.

"– I och med den här förändringen får vi ett eget kapital på 15 till 20 mijoner kronor och kan skapa en stabil grund för vår verksamhet, säger Mats Larsson, ordförande i Djurgårdens IF."
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
al bundy

Inlägg av al bundy »

I dagsläget saknas tre till fyra kontarkterade forwards plus en back med kvalitéer. Till helgen kan det bli klart med minst en spelare då finalspelet kan vara avgjort. Tror nog vi hittar en Stockholmare i Linköping som flyttar norrut.
Johan Andersson som blev mästare i Kärpet har sin tjej kvar i Stockholm. Sägs vara på väg till Luleå, Kan vara en "billig" investering. Kanske inte i klass med Johansson som vill tjäna pengar, men kan vara villig att jobba och utvecklas. Så Johansson skall vi inte gråta över om han väljer Brynäs.

Josefsson och Figren är intressanta ungdomar.
Mika Hannula skulle nog få Linkan att blomma än mera.
I morgon bolagiseras Djurgården och då KAN något nyförvärv presenteras. Jag tror på en ännu ljusare vår i år. :twisted:
Fritiof

Inlägg av Fritiof »

stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Kall-El skrev:
stolpskott skrev:Jockmaniac : Tjärna har tidigare uttalat sig i media, om att hjärtat ligger hos DIF. Iofs sa han i samma mening att han inte kan tänka sig spela någon annanstans i Europa, förutom i DIF. Och nu vet vi ju det att det inte är sant. Å andra sidan, vad gör inte människor för en rejäl slant med pengar?
Snabb fråga bara, men är Tjärnqvists klubb geografiskt placerad i Europa?

Är inte själv hundra på detta, annat än att jag missänker att det bör ligga i gränslandet för detta. Sedan tycker nog jag att Daniels uttalande måste ses utifrån den tid då det yttrades. Då kunde man inte tjäna NHL-löner i Ryssland vilket man nu kan. Kanske inte så konstigt att man då väljer spel i Ryssland för att säkra sin framtid. Själv skulle jag bli väldigt förvånad om Daniel skulle skriva på för någon annan svensk klubb än DIF, mer än detta tycker jag knappast att man kan kräva av honom heller.
Jag har ingen aning, men jag håller med till punkt och pricka i ovan inlägg. :)
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tycker att det är bra att man inte tok-köper dyra spelare bara för att man hux flux har fått deg i kassan. Vettigt att skapa en stabil ekonomisk grund för framtiden. Kul att man även är medveten om att Hovet behövs rustas upp och förhoppningsvis kommer göra något åt det.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Rocker skrev:
Jag tycker att det är bra att man inte tok-köper dyra spelare bara för att man hux flux har fått deg i kassan. Vettigt att skapa en stabil ekonomisk grund för framtiden. Kul att man även är medveten om att Hovet behövs rustas upp och förhoppningsvis kommer göra något åt det.
Förr när de flesta matcherna spelades i Globen svek klackfolket. Nu har klacken hittat tillbaka men pga flytten till Hovet tappade man nog mycket "slipsnissar". Förhoppningsvis skulle en upprustning innebära att alla möts halvvägs.
Lycka är att vara djurgårdare
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

stolpskott skrev:Jockmaniac : Tjärna har tidigare uttalat sig i media, om att hjärtat ligger hos DIF. Iofs sa han i samma mening att han inte kan tänka sig spela någon annanstans i Europa, förutom i DIF. Och nu vet vi ju det att det inte är sant. Å andra sidan, vad gör inte människor för en rejäl slant med pengar?
Det sa Ferna också. Efter det har jag lärt mig, lita aldrig på en hockseyspelares uttalanden.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jockmaniac skrev:
Det sa Ferna också. Efter det har jag lärt mig, lita aldrig på en hockseyspelares uttalanden.
Men Ferna är ju en svikare av kaliber större också.

Det är OK att de drar till andra klubbar, men stå aldrig där och snacka om att "DIF är det enda för mig" för att sedan dra som Ferna och Challe. Sånt beteende är oförsvarbart och oförlåtligt
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Andy skrev:
Jockmaniac skrev:
Men Ferna är ju en svikare av kaliber större också.

Det är OK att de drar till andra klubbar, men stå aldrig där och snacka om att "DIF är det enda för mig" för att sedan dra som Ferna och Challe. Sånt beteende är oförsvarbart och oförlåtligt
Jag är iaf inte lika besviken på Challe. Challe ville bli huvudtränare och det kunde inte DIF ordna. Det är aldrig OK att ljuga men ingen större förlust. Ferna däremot hämtades från ECHL och alla förutsättningar gjordes för att behålla spelaren som "stått i klacken" som liten. Vart är hjärtat? ställer jag mig ofta frågande när jag tittar på hockey idag. Många spelare täcker inte skott för att de inte vill riskera att bli skadade för de tänker ju ändå att, Jag kommer troligtvis byta klubb om 1-2 år. Varför ska jag riskera min karriär då?
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Daniel valde Ryssland bara för pengarna, ja visst, men eftersom sina handikapp visste han ju inte om det skulle bli någon mer hockey för honom! Han valde det bästa alternativet, att tjäna ihop lite extra pengar medans han fortfarande kunde. Om ni hade valet att jobba för 20 000 i månaden eller för 40 000, vad skulle ni då välja om ni hade en familj att försörja efter karriären? Visst, alla kompisar satt hos det sämre betalande företaget, men skulle ni inte välja familjens välgång före det?

Han behöver inte bevisa någonting han kommer spela för Djurgården igen om det skulle behövas var så säkra. Grabben kunde ju knappt stå rakt som sagt de sista 15 omgångarna, ändå tvingade han sig ut på isen byte efter byte för en klubb som han aldrig haft de minsta känslor för innan.

Så tror ni fortfarande att han skulle spela för något annat lag än Djurgården som hjälpt honom när han har behövt någon som mest att stötta sig emot, när ingen NHL klubb ville veta av honom, så är ni ju helt ute och cyklar.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Ser nu att min svenska lärare skulle tagit självmord om hon läste mitt förra inlägg, men hoppas ni förstår... :)
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Pepp91 skrev:Daniel valde Ryssland bara för pengarna, ja visst, men eftersom sina handikapp visste han ju inte om det skulle bli någon mer hockey för honom! Han valde det bästa alternativet, att tjäna ihop lite extra pengar medans han fortfarande kunde. Om ni hade valet att jobba för 20 000 i månaden eller för 40 000, vad skulle ni då välja om ni hade en familj att försörja efter karriären? Visst, alla kompisar satt hos det sämre betalande företaget, men skulle ni inte välja familjens välgång före det?

Han behöver inte bevisa någonting han kommer spela för Djurgården igen om det skulle behövas var så säkra. Grabben kunde ju knappt stå rakt som sagt de sista 15 omgångarna, ändå tvingade han sig ut på isen byte efter byte för en klubb som han aldrig haft de minsta känslor för innan.

Så tror ni fortfarande att han skulle spela för något annat lag än Djurgården som hjälpt honom när han har behövt någon som mest att stötta sig emot, när ingen NHL klubb ville veta av honom, så är ni ju helt ute och cyklar.
Nu handlar det inte om några 20 000 - 40 000 utan säkert något i stil med 120 000 - 200 000, om jag får tippa. Ferna är väldigt ung fortfarande och har en lång karriär på sig att tjäna ihop de stålar han behöver. Därför var det rikitgt svinigt att byta till lhc.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Örebroarn skrev:Jag är iaf inte lika besviken på Challe. Challe ville bli huvudtränare och det kunde inte DIF ordna.
Hade han stannat ett år hade han sannolikt blivit huvudtränare.
Örebroarn skrev:Vart är hjärtat? ställer jag mig ofta frågande när jag tittar på hockey idag. Många spelare täcker inte skott för att de inte vill riskera att bli skadade för de tänker ju ändå att, Jag kommer troligtvis byta klubb om 1-2 år.
En iaktagelse vad gäller hjärta är att Musse Håkansson sällan försöker skymma målvakten genom att ställa sig i puckbanan. Musse står väldigt gärna vid sidan av puckbanan...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

al bundy skrev:I dagsläget saknas tre till fyra kontarkterade forwards plus en back med kvalitéer. Till helgen kan det bli klart med minst en spelare då finalspelet kan vara avgjort. Tror nog vi hittar en Stockholmare i Linköping som flyttar norrut.
Johan Andersson som blev mästare i Kärpet har sin tjej kvar i Stockholm. Sägs vara på väg till Luleå, Kan vara en "billig" investering. Kanske inte i klass med Johansson som vill tjäna pengar, men kan vara villig att jobba och utvecklas. Så Johansson skall vi inte gråta över om han väljer Brynäs.

Josefsson och Figren är intressanta ungdomar.
Mika Hannula skulle nog få Linkan att blomma än mera.
I morgon bolagiseras Djurgården och då KAN något nyförvärv presenteras. Jag tror på en ännu ljusare vår i år. :twisted:

Är du säker på denna information?
Låst