Håller med, här hittar vi kreativa och mönster brytande vägar oftare än innan vilket är mycket farligare än att ha en Olle liss vid tekningscirkelnbenganfs skrev: ↑2024-09-16 12:23:12Sett till hur de såg ut förra säsongen när vi hade utpräglade målskyttar så föredrar ja hellre denna offensiv. Sen säger ja inte att de är negativt att ha utpräglade målskyttar. Men tycker som sagt på pappret att vi har en fruktansvärd bredd på pappret många som kan ta steg.Döden skrev: ↑2024-09-16 12:18:21Hoppas du har rätt... jag är rätt orolig för att det kommer bli tvärtom. Torrt framåt.benganfs skrev: ↑2024-09-16 12:15:17Utpräglad nej. Men tror helt klart att vi kommer göra mål framåt tror absolut inte där är vårt största bekymmer är som sagt. Men detta är vad ja tycker. Jag tror Blomgren , Hampus Larsson , Kelleher , Thoresen Och möjligtvis Dick axelsson kommer göra ett gäng mål.Döden skrev: ↑2024-09-16 12:11:34"Offensivt = Bredd , Spets , Djup vi kan verkligen leka med kedjorna iår för att få ihop det bra. 5+"benganfs skrev: ↑2024-09-16 12:01:38 Offensivt = Bredd , Spets , Djup vi kan verkligen leka med kedjorna iår för att få ihop det bra. 5+
Backar = Här är man mindre nöjd just för breddens skulle. vi har värvat va vi behöver men Sissons / Berg får inte bli skadade då ser de rätt runt ut. 3.5 +
Målvakter = Försäsongen har sett bra ut. Men lite upp till bevis nu med ny tränare. 3.5 + här med.
Kimby & Honken = Får dom ihop det här? Många vill mycket helt klart. Men jag personligen har alltid trott att Kimby är rätt man för oss och ska inte börja tvivla nu. 4.5 +
Bredd och djup 5+ ja, men var är spetsen menar du? Har vi någon utpräglad målskytt??
Jag tror mer isåfall att man faller för en för tunn defensiv.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
https://hockeynews.se/nyheter/wikegrd-o ... n-ett-fyndJim Morrison skrev: ↑2024-09-15 13:56:22 Hampus Larsson snart klar officiellt för oss.
Blir intressant att se vilka två ordinarie som försvinner ur lineup när Thoresen ansluter också.
Bekräftat av Wiken, 2 år med Hampus. Helt rätt imo!
-
Silly Season 2024/25
Skulle vara häftigt. Ifall Kimby vågade prova 3-5 första omgångarna. Med Rensfeldt/Brodin bl a top 6. Ge dom chansen , vakna nu! Tycker Klasen/Kruger kan börja i 3-4, så dom inte bara tar det för givet!Döden skrev: ↑2024-09-16 12:18:21Hoppas du har rätt... jag är rätt orolig för att det kommer bli tvärtom. Torrt framåt.benganfs skrev: ↑2024-09-16 12:15:17Utpräglad nej. Men tror helt klart att vi kommer göra mål framåt tror absolut inte där är vårt största bekymmer är som sagt. Men detta är vad ja tycker. Jag tror Blomgren , Hampus Larsson , Kelleher , Thoresen Och möjligtvis Dick axelsson kommer göra ett gäng mål.Döden skrev: ↑2024-09-16 12:11:34"Offensivt = Bredd , Spets , Djup vi kan verkligen leka med kedjorna iår för att få ihop det bra. 5+"benganfs skrev: ↑2024-09-16 12:01:38 Offensivt = Bredd , Spets , Djup vi kan verkligen leka med kedjorna iår för att få ihop det bra. 5+
Backar = Här är man mindre nöjd just för breddens skulle. vi har värvat va vi behöver men Sissons / Berg får inte bli skadade då ser de rätt runt ut. 3.5 +
Målvakter = Försäsongen har sett bra ut. Men lite upp till bevis nu med ny tränare. 3.5 + här med.
Kimby & Honken = Får dom ihop det här? Många vill mycket helt klart. Men jag personligen har alltid trott att Kimby är rätt man för oss och ska inte börja tvivla nu. 4.5 +
Bredd och djup 5+ ja, men var är spetsen menar du? Har vi någon utpräglad målskytt??
Jag tror mer isåfall att man faller för en för tunn defensiv.
Typ
Kelleher - Rensfeldt - Thore
Brodin - Weigel - Blomgren
Costmar - Kruger - Dick
Klasen - Hampus - Eklund
Tar inte Brodin chansen. Så skicka till Hanviken!
Silly Season 2024/25
Fantastiskt. Hoppas han kan fortsätta bidra. Våran bästa FW tillsammans med Kelleher på försäsongen.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-16 14:03:52https://hockeynews.se/nyheter/wikegrd-o ... n-ett-fyndJim Morrison skrev: ↑2024-09-15 13:56:22 Hampus Larsson snart klar officiellt för oss.
Blir intressant att se vilka två ordinarie som försvinner ur lineup när Thoresen ansluter också.
Bekräftat av Wiken, 2 år med Hampus. Helt rätt imo!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Vi har ju inte snittat i närheten av så många spelara borta per match typ någonsin.Manijock skrev: ↑2024-09-15 14:16:35Inga kommer "försvinna" innan eventuellt slutspel drar igång. Vi kommer ha fem -sju borta hela tiden så är ingenting att ens slösa tankar på.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-15 13:56:22 Hampus Larsson snart klar officiellt för oss.
Bra Wikegård, han har gjort läxan.
Blir det slutspel så kommer vi ha fin konkurrens det är tydligt.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Det här tugget om våra slöa gubbar. Samtliga av dessa är geparder jämfört med Olle Liss.
Silly Season 2024/25
Han körde broddar istället för skridskor så han fick bättre fäste när han skulle skjuta.mille_pilsner skrev: ↑2024-09-16 16:03:46 Det här tugget om våra slöa gubbar. Samtliga av dessa är geparder jämfört med Olle Liss.
Silly Season 2024/25
Det är väl dom flesta så det säger inte så mycketmille_pilsner skrev: ↑2024-09-16 16:03:46 Det här tugget om våra slöa gubbar. Samtliga av dessa är geparder jämfört med Olle Liss.
Silly Season 2024/25
Överdriva för effekt går inte hem i alla stugor... Känner du inte mig vid detta laget?SirDIFalot skrev: ↑2024-09-16 15:40:59Vi har ju inte snittat i närheten av så många spelara borta per match typ någonsin.Manijock skrev: ↑2024-09-15 14:16:35Inga kommer "försvinna" innan eventuellt slutspel drar igång. Vi kommer ha fem -sju borta hela tiden så är ingenting att ens slösa tankar på.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-15 13:56:22 Hampus Larsson snart klar officiellt för oss.
Blir det slutspel så kommer vi ha fin konkurrens det är tydligt.

Man kan väl ändå landa i att Larsson med enkelhet kommer spela majoriteten i grundserien(om han inte blir skadad).
Klasen kommer vara sjuk, Krüger borta en majoritet, någon spelare långtidsskadad, oförklarligt långa avstängningar på Grewe och Dick osv.
Vi kommer inte behöva oroa oss för en "onödigt" bred anfallssida förrän till det eventuella slutspelet. Det är kontentan! Det är snudd på ett löfte. Skulle bli ofantligt förvånad vid motsatsen åtminstone.
-
Silly Season 2024/25
Om vi gjort oss av med två yngre betongsuggor som Liss och Berglund och får in Dick och Thoresen som båda är snabbare än de andra herrarna så är det väl en vinst både hastighets- och poängmässigt.Döden skrev: ↑2024-09-16 17:07:25Det är väl dom flesta så det säger inte så mycketmille_pilsner skrev: ↑2024-09-16 16:03:46 Det här tugget om våra slöa gubbar. Samtliga av dessa är geparder jämfört med Olle Liss.
- Philly Flu
Silly Season 2024/25
Ja, eller så spelar Krüger, Klasen och Axelsson 52 matcher var bara för att vi har fått till en bred trupp. Helt plötsligt lyser skadorna med sin frånvaro.Manijock skrev: ↑2024-09-16 17:24:49Överdriva för effekt går inte hem i alla stugor... Känner du inte mig vid detta laget?SirDIFalot skrev: ↑2024-09-16 15:40:59Vi har ju inte snittat i närheten av så många spelara borta per match typ någonsin.Manijock skrev: ↑2024-09-15 14:16:35Inga kommer "försvinna" innan eventuellt slutspel drar igång. Vi kommer ha fem -sju borta hela tiden så är ingenting att ens slösa tankar på.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-15 13:56:22 Hampus Larsson snart klar officiellt för oss.
Blir det slutspel så kommer vi ha fin konkurrens det är tydligt.![]()
Man kan väl ändå landa i att Larsson med enkelhet kommer spela majoriteten i grundserien(om han inte blir skadad).
Klasen kommer vara sjuk, Krüger borta en majoritet, någon spelare långtidsskadad, oförklarligt långa avstängningar på Grewe och Dick osv.
Vi kommer inte behöva oroa oss för en "onödigt" bred anfallssida förrän till det eventuella slutspelet. Det är kontentan! Det är snudd på ett löfte. Skulle bli ofantligt förvånad vid motsatsen åtminstone.
Silly Season 2024/25
HAHA Menade givetvis att han ska gå center eller vinge. Missade att lägga frondell / Wersäll där som jag skulle haft där bredvid honom...Henkos skrev: ↑2024-09-14 12:46:23kevinha skrev: ↑2024-09-13 07:45:54Jag håller med föregående, Dick går före Brodin, Han har inte visat något alls den här försäsongen. En sväng åt något håll sen byte. Inget riv. ingen lust. Tar han in puck i zon så det stopp direkt där. Nej Med ett A på bröstet så ska det finnas mer hjärta. Älskar honom för det han gjort i tröjan men han är slut.Buford skrev: ↑2024-09-12 23:07:18Borde inte kommentera, men hur fan tänkte du där (det feta)? Motsägelsefullt kan tyckas. Sedan ska Dick spela, oavsett vad du tycker!LG08 skrev: ↑2024-09-12 22:50:54 Dålig förstakedja, den fungerar inte alls som en 1a kedja ska göra med våra forwards vi har i truppen, Långt ifrån. Kruger ska inte gå med kelleher. Bortkastat ! Uselt att dom spelat ihop så länge. När ska Kimby inse?
Andra med både dick och Klasen är obalanserad och kommer inte smaka alls mycket mer än det kommer kosta.
Wigel skulle EVENTUELLT kunna spela med en av dom.
Larsson är given just nu på 4. .
Gör om i formationerna. Nu när Frondell och framförallt Thoresen och L Eriksson (grymt viktiga för oss, stor skillnad utan) är borta så borde vi köra såhär istället.
Kelleher Wigel Blomgren
Eklund Kruger Klasen
Brodin Costmar Dick
Larsson Rensfeldt Grewe.
( Perfekt läge att sära på Trötta Brodin och Rensfeldt som uppenbart inte är bra för varandra )
När alla är .med...
Wigel Thoresen Kelleher
Blomgren Kruger Costmar
Klasen Eriksson Eklund
Frondell Rensfeldt Brodin
Det finns ingen roll ledig till Dick.. När vi håller på och skohornar (fegar ur) så blir vi sämre (!). Obalanserade och för mycket utsida, glida och leta flippmacka..
Alla dom formationerna jag tycker vi ska spela med när alla är här har både ett naturligt driv att spela på insidan (!) , ta sig dit, ta sig in där det gör ont och händer saker.
Dom kan också lira och hyfsat naturligt ta avslut.
Med dessa kedjor Blir det inte VM i att glida utsida, finta någon stillastående, passa runt i hörnen och leta flippmackor hela tiden.. Dessutom har vi kraftigt reducerat risken att vi tar onödiga och egoistiska skitutvisningar..........
Jag ställer gärna upp såhär:
Blomman - Weigel/Eriksson - Kelleher.
Thoresen - Kruger - Larsson
Dick - Costmar - Klasen
Eklund - Eriksson/weigel - Costmar
Frondell - Ludde - Grewe/ Wersäll
Brodda går bort för mig. Han bidrar inte med något alls. hyfsad i BP men de finns andra som är bättre.
Kan bli tufft för Costmar att dubbla.![]()
Ganska tveksam att ha Klasen och Dick i samma kedja men Kimby verkar ju vilja testa så får väl ge det en chans.
- SirDIFalot
Silly Season 2024/25
Tycker ändå det öppnar för en intressant diskussion om vem som kanske hamnar utanför om vi "endast" har tre skadade forwards i snitt.Manijock skrev: ↑2024-09-16 17:24:49Överdriva för effekt går inte hem i alla stugor... Känner du inte mig vid detta laget?SirDIFalot skrev: ↑2024-09-16 15:40:59Vi har ju inte snittat i närheten av så många spelara borta per match typ någonsin.Manijock skrev: ↑2024-09-15 14:16:35Inga kommer "försvinna" innan eventuellt slutspel drar igång. Vi kommer ha fem -sju borta hela tiden så är ingenting att ens slösa tankar på.Jim Morrison skrev: ↑2024-09-15 13:56:22 Hampus Larsson snart klar officiellt för oss.
Blir det slutspel så kommer vi ha fin konkurrens det är tydligt.![]()
Expert.
-
Silly Season 2024/25
Beror såklart på vilka som är skadade men tycker det är intressant på så vis att vi har en väldigt bred forwardsuppsättning.SirDIFalot skrev: ↑2024-09-16 18:32:56 Tycker ändå det öppnar för en intressant diskussion om vem som kanske hamnar utanför om vi "endast" har tre skadade forwards i snitt.
Thoresen-Krüger-Kelleher
Axelsson-Weigel-Larsson
Klasen-Eriksson-Eklund
Frondell-Costmar-Blomgren
Grewe
Brodin
Rensfeldt
Wersäll
Utan att lägga större vikt i uppställningar så är denna min prio. Grewe först in vid en skada och Wersäll sist.
Vidhåller att jag tror Wersäll kommer lånas ut, finns verkligen inte plats från start, så utlåning med möjlighet att kalla hem vid skada tror jag. Mest troligt Tyresö/Hanviken då.
Silly Season 2024/25
Jag lutar lite åt detta också, tyvärr... Det är verkligen en uppställning där vi eldar för kråkorna, men så är det!Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-17 06:45:03 Beror såklart på vilka som är skadade men tycker det är intressant på så vis att vi har en väldigt bred forwardsuppsättning.
Thoresen-Krüger-Kelleher
Axelsson-Weigel-Larsson
Klasen-Eriksson-Eklund
Frondell-Costmar-Blomgren
Grewe
Brodin
Rensfeldt
Wersäll
Utan att lägga större vikt i uppställningar så är denna min prio. Grewe först in vid en skada och Wersäll sist.
Vidhåller att jag tror Wersäll kommer lånas ut, finns verkligen inte plats från start, så utlåning med möjlighet att kalla hem vid skada tror jag. Mest troligt Tyresö/Hanviken då.