Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

SirDIFalot skrev: 2024-08-30 14:17:18
LG08 skrev: 2024-08-30 11:32:34 1. Wigel Thoresen Kelleher !
Garanterad produktion, slösa inte bort Kelleher med andra, tex Kruger..
Hur vore det slöseri att spela Kelleher med vår bästa center?
Blomgren och Kelleher har ju redan hittat något dock.
Flunk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flunk »

Början av andra och Thore har gjort tre mål mot Storbritannien!
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

benganfs skrev: 2024-08-30 15:23:04
SirDIFalot skrev: 2024-08-30 14:17:18
LG08 skrev: 2024-08-30 11:32:34 1. Wigel Thoresen Kelleher !
Garanterad produktion, slösa inte bort Kelleher med andra, tex Kruger..
Hur vore det slöseri att spela Kelleher med vår bästa center?
Blomgren och Kelleher har ju redan hittat något dock.
Tillsammans med Krüger. Kan bli en fin kedja om Krüger håller sig frisk.
Flawless

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flawless »

Satan i gatan vad Dicken är fin!!
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Flawless skrev: 2024-08-31 14:05:40 Satan i gatan vad Dicken är fin!!
Det tycker inte LG08 här på forumet, se matchtråden :wink:

Dick kommer att göra nytta, var så säkra!
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Buford skrev: 2024-08-31 15:59:47
Flawless skrev: 2024-08-31 14:05:40 Satan i gatan vad Dicken är fin!!
Det tycker inte LG08 här på forumet, se matchtråden :wink:

Dick kommer att göra nytta, var så säkra!
Det gör mig alldeles lugn inombords att han inte håller med..... Ungefär som om Wennerholm skulle tippa oss att åka ur.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Undrar om tanken är att Thoresen ska spela med Rensfeldt och Brodin? Kedjorna verkar rätt satta och Hampus Larsson är den enda som är kvar som ”placeholder” i den kedjan. Vet inte vad jag skulle tycka om det riktigt. Eller kanske är han den som får fart på Brodda igen?

Inte heller säker på att Eklund och Eriksson nödvändigtvis behöver spela ihop. Hade nog spelat Eklund ännu högre upp i hierarkin.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2024-09-01 10:18:55 Undrar om tanken är att Thoresen ska spela med Rensfeldt och Brodin? Kedjorna verkar rätt satta och Hampus Larsson är den enda som är kvar som ”placeholder” i den kedjan. Vet inte vad jag skulle tycka om det riktigt. Eller kanske är han den som får fart på Brodda igen?

Inte heller säker på att Eklund och Eriksson nödvändigtvis behöver spela ihop. Hade nog spelat Eklund ännu högre upp i hierarkin.
Kanske hoppas på lite kvarglömd kemi mellan Thoresen och Brodin? Personligen vill jag absolut inte bänka Grewe dock. Ser nästan honom och Brodin som 12/13. Just nu Brodin bakom, eftersom Albin åtminstone är hängiven sin roll. Dick med junisarna är ju spännande. Förstalinan en no brainer hittils. Men hur har Klasen - Weigel - Costmar funkat? Ni som sett regelbundet? Varit väldigt tyst där. Är ju en riktig leadingline på pappret.
Användarvisningsbild
Andspe

Säsongen 2024/25

Inlägg av Andspe »

Jag tror inte man vet riktigt. Utan har meddelat laget att slåss om sina platser. Det är inte omöjligt att man tänkt att Blommans plats skulle vara vigd åt Thore. Men nu har han gjort det bra och man kanske får tänka om.

Det är en annorlunda sits vi sitter i den här säsongen. Just nu behöver vi inte ta in någon forward alls. Inte ens när vi närmar oss slutspel och vi har en skadad. Hampus Larsson såg bra ut igår med, vilket nästan är lite synd då vi inte har någon egentlig plats för honom.

Just nu tror jag att man kommer spela igång Thore. Visst han kommer från landslaget, men man kommer ge honom den tid han behöver för att spela sin hockey. Inte omöjligt att man sätter honom i fjärde, eller tom låter honom gå som extra här och där i kedjorna tills han anpassat sig.

Svårt att veta hur det blir. Iom att han kan spela både winge och center är det inte heller omöjligt att Rensfelt får sitta bänk.

Blir intressant hursomhelst.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
benganfs

Säsongen 2024/25

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2024-09-01 10:18:55 Undrar om tanken är att Thoresen ska spela med Rensfeldt och Brodin? Kedjorna verkar rätt satta och Hampus Larsson är den enda som är kvar som ”placeholder” i den kedjan. Vet inte vad jag skulle tycka om det riktigt. Eller kanske är han den som får fart på Brodda igen?

Utan att veta men ja tror att Thore hade gjort det mycket bättre än Klasen i den kedjan. Börjar bli rätt trött på honom faktiskt. Han har en förmåga att dra ner tempot så att motståndaren kommer rätt i positionerna.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 2024/25

Inlägg av Exile »

benganfs skrev: 2024-09-01 11:57:48

Utan att veta men ja tror att Thore hade gjort det mycket bättre än Klasen i den kedjan. Börjar bli rätt trött på honom faktiskt. Han har en förmåga att dra ner tempot så att motståndaren kommer rätt i positionerna.
Att skåda Klasen i 3v3 var nästan smärtsamt...Som tränare hade jag aldrig accepterat det oavsett namnet på tröjan.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Man kan ju tänka ut det på hur många sätt som helst egentligen. Vi kan sprida ut det offensiva krutet på 4 kedjor utan att det blir urvattnat. Tror som andra anfört att man tänkte sig Thore med Krüger och Kelleher. Thore med Renen och Brodin känns väl inte optimalt på förhand även om man inte kan veta, men tror det behövs någon som har lite fart och kan transportera puck där. Sen får man inte glömma att nog Frondell ska in någonstans också baserat på prestation hittils. Thore, Renen och Frondell skulle kunna vara intressant. Sen tycker jag att Blomman och Costmar hade riktigt fin kemi när vi hade vår bästa streak förra hösten.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

Danmark vann över Norge och vann gruppen
Är Lanslags spel över för Thore eller har han fler matcher
Någon som har koll ?
The DIF ONE
Nattuggla_

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jag ser inget problem att försöka sätta honom där och testa. Det kan bli otroligt bra. Fungerar det inte så är det bara göra om.
Onödigt att splittra på en fungerande kedja, för de andra tre går ju ganska bra just nu.

Eklund visade igår att Kelleher inte kommer vara ensam spets på den sidan. Så oerhört skönt statement att få såhär 3 veckor innan säsongsstart.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

GULD skrev: 2024-09-01 18:36:33 Danmark vann över Norge och vann gruppen
Är Lanslags spel över för Thore eller har han fler matcher
Någon som har koll ?
Ja OS kvalet är över
Skriv svar