Försäsongsmatch Almtuna – Djurgården 22/8
Ha ha. Går Hanviken rightaren före Brodin i PP2?
Ja, tyckte han såg pigg ut! Kanske kan bli en bra säsong för hammarn.
Kul för Hammarlund !
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Brodin får börja åka en jäkla massa skridskor om han ska vara med i en 3e boxplay uppställning i höst.... Rensfeldt ser lika trög ur som vanligt.. dom där två går mot sin tredje raka låååånga grundserie där dom gör varandra ännu sämre.. förhoppningsvis blir brodin petad ur laget så att Rensfeldt eventuellt kan få en lite bättre grundserie. Men der ska mycket till ändå.. Rensfeldt är nästan lika slut han. Precis så han håller sig vid liv.. nästan sorgligt att se den kedjan..
1-0, Tokmac !
Håller vi det här snittet (75%) i pp resten av säsongen så blir det nog bra 
It's the hope that kills you.
-
Vet inte om det är en tanke inför serien eller om vi bara testar hej vilt under försäsong men sista PP var det:
Sissons, Kelleher, Klasen, Krüger och Costmar, med sistnämnda som tekare.
Intressant.
Man kan iallafall lugnt säga att med Eklund, Thoresen och Axelsson utanför plus alla lirare som finns på isen så blir det svårt att få in alla i PP. Det kommer vara konkurrens.
Sissons, Kelleher, Klasen, Krüger och Costmar, med sistnämnda som tekare.
Intressant.
Man kan iallafall lugnt säga att med Eklund, Thoresen och Axelsson utanför plus alla lirare som finns på isen så blir det svårt att få in alla i PP. Det kommer vara konkurrens.
Nu är det träningsmatch men när vi inte spelar enkelt och hela försvaret stirrar puck och det blir ett enkelt förutsägbart mål i baken blir man ju lite trött. Grunder och disciplin är ju sånt man kanske förväntar sig att vi etablerat under försäsong.
Men som sagt. Träningsmatch. Men jag skulle gärna sett lite mer av det senare och lite mindre av det förstnämnda.
Men som sagt. Träningsmatch. Men jag skulle gärna sett lite mer av det senare och lite mindre av det förstnämnda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
För en som var på fotbollen ikväll - någon som kan delge hur vi såg ut?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Samtidigt, tror du inte att Kimbys intåg med nya idéer/delvis nytt spelsätt kan göra att den inlärningsprocessen blir något längre?Praetori skrev: ↑2024-08-22 20:08:03 Nu är det träningsmatch men när vi inte spelar enkelt och hela försvaret stirrar puck och det blir ett enkelt förutsägbart mål i baken blir man ju lite trött. Grunder och disciplin är ju sånt man kanske förväntar sig att vi etablerat under försäsong.
Man vill ju så gärna jämföra med Brynäs i det här läget dock, och de såg ganska bra ut på försäsongen ifjol, om inte jag minns helt fel. Och där var allting också nytt. Så man kanske inte kan gömma sig bakom det heller.
Jag vet inte.
Säger samma… bättre än förra? Eller hur var det?Jim Morrison skrev: ↑2024-08-22 20:16:45 För en som var på fotbollen ikväll - någon som kan delge hur vi såg ut?
Svårt och säga inte samma sorts av felpassningar brist i disiplin. Men såg la liiite bättre ut.Döden skrev: ↑2024-08-22 21:39:58Säger samma… bättre än förra? Eller hur var det?Jim Morrison skrev: ↑2024-08-22 20:16:45 För en som var på fotbollen ikväll - någon som kan delge hur vi såg ut?