Och detta stycke är varför jag tror att det kan bli en succécomeback: " ... det som oftast glöms bort med Dick är hur mycket han älskar att tävla. Hur mycket han vill vinna och hur mycket det brinner i honom."
Om det är någon som skulle kunna göra en sån här comeback så är det han.
Och visst, bara för att hans fysik har blivit bättre betyder inte att han automatiskt blir en bättre hockeyspelare. Men det kan betyda det. Man ska absolut inte underskatta hur mycket det gör för knä, fotleder och höfter att ha ordnat till sin fysik. Det kan bli otrolig skillnad. Och dessutom mindre kilon att släpa runt på.
Jag tror på en lite längre startsträcka, så klart. Men sticker ut hakan och säger att vi har minst 40 poäng därifrån om han gör 40-45 matcher.
Egentligen inte särskilt orolig för hans fysik alls. Inte heller typ Thoresen. Tror att Kelleher, och naturligtvis framförallt Krüger, kommer vara borta betydligt mer i grundserien.
Men vi får se. Han kommer säkert bli häcklad både härinne och i övriga Sverige vi släpper in med honom på isen. Även om han är först i backcheck och resterande sitter och fikar i offensivt sarghörn... Vissa saker är garanterade bara!
Vet inte om det blir OT här då det mer rör vår media. Men är vi inte lite smådåliga på att promota TV4-erbjudanden som gynnar DIF Hockey när de väl finns?
Började kolla runt lite inför förnyelse och hittade nedan som verkar vara aktiv med ny kod jämfört med förra året. Men jag har inte sett något om detta varpå man blir lite fundersam. Kanske kommer en blänkare på hemsidan i anslutning till säsongsstart, precis som förra året.
dlopajo skrev: ↑2024-08-23 23:05:12
Vet inte om det blir OT här då det mer rör vår media. Men är vi inte lite smådåliga på att promota TV4-erbjudanden som gynnar DIF Hockey när de väl finns?
Började kolla runt lite inför förnyelse och hittade nedan som verkar vara aktiv med ny kod jämfört med förra året. Men jag har inte sett något om detta varpå man blir lite fundersam. Kanske kommer en blänkare på hemsidan i anslutning till säsongsstart, precis som förra året.
Jag bidrar hellre med att handla i Djurgårdens butik än att jag binder upp mig på ett avtal 12 månader för att se en del hockey under året via TV4
Vill man ha en bättre sportdeal så kan jag rekommendera Telias sportpaket (samma som TV4) men där även allsvenskan + superettan ingår obundet avtal 549:- Å sen så beställer man sig lite coola saker från Djurgårdsbutiken
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Absolut en väg att gå. Men jag är bara ute efter hockeyn. Och bundet vs obundet+säga upp blir ganska liten skillnad om man räknar in pengarna DIF får osv.
Hursom, det jag menar är bara att har man samma preferenser som jag vore det synd om man råkar missa att man kan ge DIF en del av kakan när man ändå känner sig tvingad att fatta tveksamma abonnemangsbeslut. Men det kommer säkert en blänkare på hemsidan inför säsongsstart så jag oroar mig i onödan
Henkos skrev: ↑2024-09-13 17:02:06
Bara hunnit kolla början på intervjun med Klasen, hockeynews youtube. Hoppas jag har fel men han känns ju smått dragen : S
Skapligt dragen! Gillar inte långa säsonger. Kanske därför han ser så jäkla trött ut på isen under försäsongen.
Ja man undrar ju. Känns inte som den bästa publiciteten för DIF. Vi får se, serien har ju inte börjat än, men allt känns upplagt för att vi återigen ska halka efter i säsongsinledningen och då blir man ju rejält less på en sån loj inställning.
Bara hunnit kolla början på intervjun med Klasen, hockeynews youtube. Hoppas jag har fel men han känns ju smått dragen : S
Det kryper fram att de har petat i sig en och annan innan interviewen...
Legendarisk intervju. I princip allt Klasen säger är så sjukt bra. Bästa hockeyintervjun jag sett på evigheter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Javisst han kanske har tagit några bärs men so what? Killen är oxå människa. Jag får en sån jävla good feeling och känsla att verkligen lära känna honom över att äntligen få höra en intervju som är härligt ärlig, från hjärtat och genuin! istället för alla dessa mediatränade floskel-lintervjuer som rullar i media idag. Alla likadana, ingen udd, ingen personlighet, inga känslor, jag-får-inte-för-sportchefen-säga-vad-jag egentligen-känner intervjuer. Kudos till Klasen!
Legendarisk intervju. I princip allt Klasen säger är så sjukt bra. Bästa hockeyintervjun jag sett på evigheter.
Intressant ändå att Klasen nämner att "vissa som kanske tycker att dom ska spela högre upp i hierarkin än vad dom borde osv". Det gäller för Kimby att få dessa att inse varför dom spelar där dom spelar.
PatteW skrev: ↑2024-09-14 22:10:42
Javisst han kanske har tagit några bärs men so what? Killen är oxå människa. Jag får en sån jävla good feeling och känsla att verkligen lära känna honom över att äntligen få höra en intervju som är härligt ärlig, från hjärtat och genuin! istället för alla dessa mediatränade floskel-lintervjuer som rullar i media idag. Alla likadana, ingen udd, ingen personlighet, inga känslor, jag-får-inte-för-sportchefen-säga-vad-jag egentligen-känner intervjuer. Kudos till Klasen!
Inga Krokodil i slutspelet bara OK, Linus?
Exakt!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.