DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2024-08-18 14:35:03 Vad har K&T för facit mot Solna nu igen? Typ 2-15 i matcher?

Inget kommer ändras så länge de sitter vid rodret. De har alltid bara Plan A oavsett situation och motstånd. Funkar inte i derbyn.
De kan inte hantera derbyn. Facit är så pass tydligt att det inte finns några undanflykter eller bortförklaringar. Bosse har i princip bytt ut hela truppen. Den enda gemensamma derby-torsk-nämnaren är tränarduon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
B.I.B.A

DIF Fotboll

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev: 2024-08-18 14:40:11
Vikas skrev: 2024-08-18 14:35:03 Vad har K&T för facit mot Solna nu igen? Typ 2-15 i matcher?

Inget kommer ändras så länge de sitter vid rodret. De har alltid bara Plan A oavsett situation och motstånd. Funkar inte i derbyn.
De kan inte hantera derbyn. Facit är så pass tydligt att det inte finns några undanflykter eller bortförklaringar. Bosse har i princip bytt ut hela truppen. Den enda gemensamma derby-torsk-nämnaren är tränarduon.
Tror problemet är djupare än så. Vi hade väl lika stora derbyproblem med tidigare tränare?
Avgå Jocke.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

KoT, Bosse och hoddiesvd:n kan packa och dra samt en skrälldus med spelare
Användarvisningsbild
Doyle 1

DIF Fotboll

Inlägg av Doyle 1 »

Är så genomgalet uselt så jag har svårt o hitta ord längre till detta spektakel man tvingas genomlida.
Dax o rensa nu..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ingen idé att titta längre, såg 5 min sammandrag nu, räcker så
Utebliven straff och så 0-1 direkt efter, ridå

Klokt val ändå att inte ha DIF-skölden på tröjan, fortsätt så i alla derbyn framöver, så slipper den smutsas ner till oigenkännlighet.

Säsongen var i princip över redan, men nu stängdes den ner helt, Häng-psykets IF, Diffen

Vi byter ut hela truppen, men den psykiska lättkränktheten verkar gå i arv

Vi blir som bäst 3:a i stan.
Skulle lätt byta "Sopa i Europa" mot inte fullt så usla i derbyn
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

2-2-17

Det är K&T's facit mot Solna. Vissa verkar inte begripa hur jävla bottenlöst bedrövligt det är.

I vilken annan klubb som helst hade det innebärt sparken för länge sen.
Användarvisningsbild
captcash

DIF Fotboll

Inlägg av captcash »

Det är ändå rätt magiskt att vi alltid gör årets sämsta insats när vi möter råttorna... fotbollens psyke är sämst, så sjukt glad jag bryr mig 99% hockey och bara 1% fotboll, men det svider ändå.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

captcash skrev: 2024-08-18 17:29:44 Det är ändå rätt magiskt att vi alltid gör årets sämsta insats när vi möter råttorna... fotbollens psyke är sämst, så sjukt glad jag bryr mig 99% hockey och bara 1% fotboll, men det svider ändå.
Vann inte solna merparten av hockeyns derbyn också säsongen 23-24?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
captcash

DIF Fotboll

Inlägg av captcash »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-08-18 17:32:01
captcash skrev: 2024-08-18 17:29:44 Det är ändå rätt magiskt att vi alltid gör årets sämsta insats när vi möter råttorna... fotbollens psyke är sämst, så sjukt glad jag bryr mig 99% hockey och bara 1% fotboll, men det svider ändå.
Kan vara så men jag vet att vi vinner där ibland iallafall! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Nattuggla_

DIF Fotboll

Inlägg av Nattuggla_ »

captcash skrev: 2024-08-18 20:24:46
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-08-18 17:32:01
Kan vara så men jag vet att vi vinner där ibland iallafall! :D
Lite samma där som igår tycker jag. De är kaxiga på ett sätt som vi inte är. Så fort vi möter gnaget så blir vi så små och ursäktar oss för att vi är där, typ.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Oklart om det är ett begåvat drag av UCS att efter ännu en derbytorsk inte applodera bra aktioner från laget under kommande match i europaspelet. Tänker man att laget kommer höja prestationen då?

Som vanligt är det ett feltänk när vi skrålar om att -Inte en jävel i laget bryr sig -Dom kämpar ju inte ens.
Det är så klart en begriplig första reaktion i ren frustration och besvikelse, men när det lagt sig behöver vi zooma ut för se grundproblemet.

Jag är helt säker på att alla 11 i DIF-tröja verkligen ville vinna i söndags, men är ett mentalt spel vi förlorar varje gång pga skev självbild från ledare och tränasre med kommentarer som, -Det finns inget spöke -Det är inte mentalt och enbart fokus på ”Vad” som ska göras, men kanske inte så mycket, ”Hur” det ska göras.

Så, självklar är detta på psykologiskt plan.
DIF behöver angripa detta problem på annat sätt än att kicka sportchef, tränare och bua ut spelarna…. och det finns ingen quick fix här, sånt här tar tid at vända.

Det finns dock små ljuspunkter att mejsla fram och bygga vidare på.
Vi vann i Cupen.
Vi stod upp fysiskt fram tills den uteblivna straffen och sedan 0-1 direkt på det
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

LHO:
Bra skrivet. Ett derby är inte som vilken match som helst. Senaste åren bröstar AIK upp sig i derbyn, vi viker ned oss.
Så självklart är detta mentalt.

Jag tror spelarna saknar och har saknat en derbyledare att samlas runt. En ledare bland spelarna.
Typ Milosevic i AIK. Tror vi skulle vinna varje derby om han bytte lag.

Danielsson och Eriksson har inte lyckats där som kaptener, och jag ser ingen annan i truppen där ögonen lyser av derbykamp eller som övriga kan ta rygg på.

I individuell skicklighet vinner vi, men det är en annan sak.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Sabovich var usel i derbyt och har varit helt obeskrivligt bedrövlig hela den här matchen.

Ändå så blir han inte utbytt. Vad fan gör tränarna, egentligen?!
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

DIF den här upplagan känns inte lika bra och hungriga som de var för två år sen. Även fast man är bättre på pappret och har större bredd denna sejour.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
peter johansson

DIF Fotboll

Inlägg av peter johansson »

klintan85 skrev: 2024-08-22 21:30:23 DIF den här upplagan känns inte lika bra och hungriga som de var för två år sen. Även fast man är bättre på pappret och har större bredd denna sejour.
Inte alls konstigt då det säljs och byts spelare över disk!!! Det blir ingen kontinuitet överhuvudtaget lägg därtill skador mm som stör det blir oftast inte en bra kombination alls och det märks!!
Skriv svar