Jag tycker dom tidiga tendeserna säger att vi kommer se en helt annan struktur på Djurgården kommande säsong.Praetori skrev: ↑2024-08-14 19:47:23Det är de spelmässiga tendenserna som ser oroväckande bekanta ut. Hade hoppats på något lite nytt istället för mer av samma.SirDIFalot skrev: ↑2024-08-14 19:28:22 Hur orkar ni bli upprörda eller dra så enorma slutsatser av två perioder hockey i en första försäsongsmatchen? Stora delar av vårt lag är ju inte ens med.
Dom första två perioderna innehåller väl några intressanta iakttagelser, men det är ju knappast nå bevis på att det måste värvas eller spelare Y eller X inte håller.
Försäsongsmatch Västerås – Djurgården 14/8
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller medSirDIFalot skrev: ↑2024-08-14 20:04:37Jag tycker dom tidiga tendeserna säger att vi kommer se en helt annan struktur på Djurgården kommande säsong.Praetori skrev: ↑2024-08-14 19:47:23Det är de spelmässiga tendenserna som ser oroväckande bekanta ut. Hade hoppats på något lite nytt istället för mer av samma.SirDIFalot skrev: ↑2024-08-14 19:28:22 Hur orkar ni bli upprörda eller dra så enorma slutsatser av två perioder hockey i en första försäsongsmatchen? Stora delar av vårt lag är ju inte ens med.
Dom första två perioderna innehåller väl några intressanta iakttagelser, men det är ju knappast nå bevis på att det måste värvas eller spelare Y eller X inte håller.
Någon som orkar summera matchen?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tittat ikapp nu. Tycker vi dominerade fullständigt idag och sköljde över Västerås gång på gång. Deras farligaste chanser kommer enbart på vårt slarv.
Noterbart är att vi försöker hitta andra utvägar än back back och avvaktande spel. Mer fart och samlat. Dock fumligt vilket är förståeligt i och med första matchen.
Något som förvånar mig hur sällan vi spelade upp till blå när vi var i offensiv zon. Kändes som vårt adelsmärke förra året och att det typ var därifrån de flesta skotten kom. Idag knappt inget backskott. Ifall det beror på slump, skickligare forwards eller att vi inte litar på backarna…det får vi se framöver.
Jag är positiv.
Noterbart är att vi försöker hitta andra utvägar än back back och avvaktande spel. Mer fart och samlat. Dock fumligt vilket är förståeligt i och med första matchen.
Något som förvånar mig hur sällan vi spelade upp till blå när vi var i offensiv zon. Kändes som vårt adelsmärke förra året och att det typ var därifrån de flesta skotten kom. Idag knappt inget backskott. Ifall det beror på slump, skickligare forwards eller att vi inte litar på backarna…det får vi se framöver.
Jag är positiv.
It's easier to be an asshole to words than to people
Highlights från Expressen TV, kräver ingen inloggning.
https://livesport.expressen.se/video/s- ... den-nuokbg
https://livesport.expressen.se/video/s- ... den-nuokbg
Mycket bra att ta med sig från första matchen.
Kelleher dominerade. När han väl kommit in lite i matchen gjorde han som han ville.
Tre riktigt bra kedjor, en trött. Första är klass. Andra är klass. Weigel smart som fan, Klasen verkar redan vara påkopplad och Costmar river, sliter, kommer till. Junisarna riviga, ettriga och jobbiga att möta. Fjärde tyckte jag det var mycket fiskande på #34, de såg ganska trötta ut.
När Dick och Thore är inspelade och redo känns det som att spelet i anfallszon kommer vara ganska mumma.
Backarna hade en sämre dag. Mycket slarv på offensiv blå, fastnade ganska ofta i uppspelsfas. Tyckte Sissons såg bitvis ganska vilsen och klumpig ut. Tror att fokus fram till säsongsstart blir att hitta stabila backpar och att jobba på trygghet i bakspelet.
Bitvis slarv med inräkning, man släpper folk lite hejvilt i egen zon.
Munther såg riktigt stabil ut. Kul!
Kelleher dominerade. När han väl kommit in lite i matchen gjorde han som han ville.
Tre riktigt bra kedjor, en trött. Första är klass. Andra är klass. Weigel smart som fan, Klasen verkar redan vara påkopplad och Costmar river, sliter, kommer till. Junisarna riviga, ettriga och jobbiga att möta. Fjärde tyckte jag det var mycket fiskande på #34, de såg ganska trötta ut.
När Dick och Thore är inspelade och redo känns det som att spelet i anfallszon kommer vara ganska mumma.
Backarna hade en sämre dag. Mycket slarv på offensiv blå, fastnade ganska ofta i uppspelsfas. Tyckte Sissons såg bitvis ganska vilsen och klumpig ut. Tror att fokus fram till säsongsstart blir att hitta stabila backpar och att jobba på trygghet i bakspelet.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Blev komiskt där vid en tekning när bortre back stack i någon sorts variant men våra spelare tappade pucken så deras kille fick stå helt fri framför mål.DIFLuWi skrev: ↑2024-08-15 09:23:02 Mycket bra att ta med sig från första matchen.
It's easier to be an asshole to words than to people
Klassmål av Blomgren där det sista. Allt ifrån Kellehers förarbete till avslut. Mumma!
Släpper djurgården förköp till försäsongen eller det luckan som gäller? Tänkte gå på örebro hemma
- hannesfeldin
- Djurgården Hockey
Hej! Biljetter till samtliga tre hemmamatcher kommer att släppas upp under veckan, man köper per match som vanligt och det blir inget paket. Säsongare går gratis och arenan kommer att vara onumrerad, så det är fri sittning.
Någon som vet hur man får tag på biljett till almtuna 22/8 i Märsta?