Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Nypovich skrev: 2024-08-03 13:09:58
GULD skrev: 2024-08-03 11:34:04
GULD skrev: 2024-08-03 11:32:14
benganfs skrev: 2024-08-03 09:27:57
SirDIFalot skrev: 2024-08-03 08:23:14

Artikeln säger ju att det inte är ett dugg aktuellt till dessa pengar, att DIF och Holm står väldigt långt från varandra. Holm har 300k i månaden i Örebro och vill inte lämna dom pengarna på bordet. Vi får väl hoppas att han blir utköpt.

Ingen högsoddsare att han spelar hos oss från nästa år dock va?
Holm är ju med leftare. Bör vi inte gå för en rightare?
Det jag hört är att nya sponsorer är villiga att lösa Holm
Och att klubben kan vänta med R till AHL /NHL drar igång
Glömde mitt nya namn
DIF ONE
Har man sovit genom senaste tidens silly, men vem menas med R?

rightare
The DIF ONE
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

GULD skrev: 2024-08-03 13:13:12
Nypovich skrev: 2024-08-03 13:09:58
GULD skrev: 2024-08-03 11:34:04
GULD skrev: 2024-08-03 11:32:14
benganfs skrev: 2024-08-03 09:27:57

Holm är ju med leftare. Bör vi inte gå för en rightare?
Det jag hört är att nya sponsorer är villiga att lösa Holm
Och att klubben kan vänta med R till AHL /NHL drar igång
Glömde mitt nya namn
DIF ONE
Har man sovit genom senaste tidens silly, men vem menas med R?

rightare
EP surfade och kollade om det fanns någon spännande back Thoresen kunnat locka med sig från Storhamar. Men mästarlaget från 23/24 innehöll bara leftare, vilket roligt sammanträffande :lol:
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

herregud vilken silly om wiken landar holm så ser backsidan riktigt bra ut, dock BEHÖVER vi en rightare !
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Holm är alldeles för bra för att vi skulle tacka nej pga leftare. Hade blivit seriens absolut bästa back men jag ser det inte så troligt att han spelar för oss redan denna säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-08-03 16:31:06 Holm är alldeles för bra för att vi skulle tacka nej pga leftare. Hade blivit seriens absolut bästa back men jag ser det inte så troligt att han spelar för oss redan denna säsong.
Skulle väl vara om han sitter halva säsongen och tröttnar eller om Örebro till slut köper ut honom.
Om han ändå vill hem till Stockholm till nästa vår vill säga.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2024-08-03 16:31:06 Holm är alldeles för bra för att vi skulle tacka nej pga leftare. Hade blivit seriens absolut bästa back men jag ser det inte så troligt att han spelar för oss redan denna säsong.
Ja hans nivå uppväger definitivt behovet av rightare, precis rätt backtyp för att komplettera det vi har samt rutin och råklass. Enda scenariot där det är sannolikt är väl om han själv/familj har en stor längtan efter att flytta tillbaka till Stockholm. Såpass stor längtan att han kan ta en hygglig buyout som Örebro accepterar på kanske 1/2-2/3 av kontraktsvärdet och sedan lira här för 70-80k. Annars lär Örebro vänta in bud på hela kontraktet framåt november när något lag i högre liga har föravarspanik i vanlig ordning.
klungspurt

Silly Season 2024/25

Inlägg av klungspurt »

Är det inte dax att vi i Djurgårdsfamiljen drar ett strå till stacken?
Om det är en namngiven spelar vi vill ha in så är det väl läge att vi hjälps åt.
Många bäckar små!
niz

Silly Season 2024/25

Inlägg av niz »

Bra idé, vi är nog många som är redo trots post-semester
lilwille
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av lilwille »

dr111DIF skrev: 2024-08-03 17:57:09
Ja hans nivå uppväger definitivt behovet av rightare, precis rätt backtyp för att komplettera det vi har samt rutin och råklass. Enda scenariot där det är sannolikt är väl om han själv/familj har en stor längtan efter att flytta tillbaka till Stockholm. Såpass stor längtan att han kan ta en hygglig buyout som Örebro accepterar på kanske 1/2-2/3 av kontraktsvärdet och sedan lira här för 70-80k. Annars lär Örebro vänta in bud på hela kontraktet framåt november när något lag i högre liga har föravarspanik i vanlig ordning.
Ja man undrar ju självklart om hemlängtan, finns ju en stor chans att han bara sitter ur kontraktet och låter pengarna rulla in. Frågan är ju också vad wiken har kvar i spargrisen om det ens räcker till 70-80k plus bonusar för honom. Tror fortfarande ett lån från shl är mest troligt men hade älskat att se Holm i sthlm.
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

Swishar gärna men ALDRIG mer i blindo, ge mig vad vi satsar vår swish-kampanj emot annars är jag inte med, vill inte uppleva förra säsongens waste of money!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

lilwille skrev: 2024-08-04 11:17:49
dr111DIF skrev: 2024-08-03 17:57:09
Ja man undrar ju självklart om hemlängtan, finns ju en stor chans att han bara sitter ur kontraktet och låter pengarna rulla in. Frågan är ju också vad wiken har kvar i spargrisen om det ens räcker till 70-80k plus bonusar för honom. Tror fortfarande ett lån från shl är mest troligt men hade älskat att se Holm i sthlm.
Om han nu vill sitta av kontraktet ( förstår honom isåfall ).

Men då har han ju inte den motivationen heller för Kalmar borta. Kvittar lite då vilket cv han har!

Men

Om han vill hit. Det enbart hänger på pengar. Då måste Wiken ställa frågan till supportrarna. Om inte ngn av DIFs miljonärer, har pengar "över från semesterkassan "!?
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Ändå en bra känsla av att Wiken kommenterar att man håller kontakt med Kylington och Holm, samt kollar vad det blir sv Simon Johansson. Som sagt, pengarna verkar finnas, men man har ingen brådska.

Som jag kände direkt när han klev in, Wiken har en plan, en bra sådan.
In Wikegård we trust!
Nattuggla_

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Nypovich skrev: 2024-08-04 22:12:36 Ändå en bra känsla av att Wiken kommenterar att man håller kontakt med Kylington och Holm, samt kollar vad det blir sv Simon Johansson. Som sagt, pengarna verkar finnas, men man har ingen brådska.

Kylington vore ännu sjukare än Holm.
Men det känns ju inte realistiskt för fem öre. Man gillar ju Wiken men "önskelista". Där kan man ju lägga iprincip vad som helst.

Ser varken Gustav Lindström eller Oliver Kylington som troliga. 33 respektive 46 NHL matcher förra säsongen och fortfarande bra ålder på bägge. Skulle Europa bli aktuellt så har vi både Schweiz och SHL före dessutom.
Holm känns för dyr men troligt med tanke på ålder, att han redan spelar i Sverige och att han är från Stockholm.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-08-05 06:05:40
Nypovich skrev: 2024-08-04 22:12:36 Ändå en bra känsla av att Wiken kommenterar att man håller kontakt med Kylington och Holm, samt kollar vad det blir sv Simon Johansson. Som sagt, pengarna verkar finnas, men man har ingen brådska.

Men det känns ju inte realistiskt för fem öre. Man gillar ju Wiken men "önskelista". Där kan man ju lägga iprincip vad som helst.

Ser varken Gustav Lindström eller Oliver Kylington som troliga. 33 respektive 46 NHL matcher förra säsongen och fortfarande bra ålder på bägge. Skulle Europa bli aktuellt så har vi både Schweiz och SHL före dessutom.
Holm känns för dyr men troligt med tanke på ålder, att han redan spelar i Sverige och att han är från Stockholm.
Det är "sjuka namn", att det kommer från Wiken med.

Sportsligt så är det ju bara att glömma. Är ju andra faktorer som är viktigare isåfall!?

Kylington har ju varit borta länge från hockeyn. Kanske prioritera/värderar annat nu?
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2024-08-05 06:47:34
Nattuggla_ skrev: 2024-08-05 06:05:40

Det är "sjuka namn", att det kommer från Wiken med.

Sportsligt så är det ju bara att glömma. Är ju andra faktorer som är viktigare isåfall!?

Kylington har ju varit borta länge från hockeyn. Kanske prioritera/värderar annat nu?
Kan ju va att det ligger rätt i tid och att det är annat som gör att man vill hem. Men bara det att Wiken går ut med namnen, även om det är drömnamn osv visar ju på något. Han om någon borde kunna locka hem djurgårdare.
In Wikegård we trust!
Låst