DIF i Media
DIF i Media
Jag förstod att detta skulle kunna skapa irritation hos vissa.
Jag har tyvärr inte ett lika bra tränat musiköra som vissa andra har, men tycker det låter helt ok.
Jag tycke att man försökte förklara sig väl vad allt detta handlade om, men troligtvis är det som med mina elever att man ej orkar ta sig igenom hela texten innan man skapar sig en uppfattning.
Att vara orolig för att AI ska ta över hela musikbranschen tror jag inte man behöver oroa sig för, vi människor vill ha ett ansikte på de som genomför låtarna, även så vill vi få uppleva dessa artister live. Tror man snarare ska se AI som ett hjälp redskap. Ex: Jag informerade en av mina kollegor om detta program, han blev riktigt intresserad att använda detta verktyg när eleverna ska redovisa olika teman i text. Tror även att etablerade artister kommer använda detta vid sitt skapande, kanske inte som slutprodukt utan ett litet stöd på vägen.
När jag skriver texterna så använder jag inte enstaka stödord (inte för det vore fel om någon vill göra det) där emot använder jag AI som en vän jag kan bolla idéer med, då frugan inte har samma intressen och hör och häpna är inte idrottsintresserad. Använder skrivandet som en möjlighet att skriva av sig tankar som stör eller värmer, skulle man gå in på YouTube sidan så ser man att det finns annat än bara Djurgårds relaterat.
Jag är en i Djurgårdsfamiljen en av många, lika många tankar finns det. Jag som en enskild person i Djurgårdsfamiljen är av den åsikten att man inte skriver elakheter eller nedvärderande mot någon gömd bakom ett alias, framför allt inte mot personer i sin familj som jag anser Djurgården är, en familj.
Detta sker titt som tätt på detta forum. Får man känslan skriva ner elakheter då rekommenderar jag papper och penna skriv ner era tankar sätt er på skithuset läs dem för er själv, när ni är klara spola ner skiten, så att ingen annan behöver läsa era rader (inte baserat på kritiken här utan allmänt), men det är mina personliga synpunkter. Men med dessa synpunkter kan jag ej ta över ägande skapet av Djurgården, utan jag får helt enkelt fatta att vi alla är olika och har olika syn på vad som är rätt och fel. Konstruktiv kritik som kan hjälpa någon att utvecklas är dock aldrig fel.
Sen blir jag lite fundersam på vad som räknas som marknadsföring, om jag skriver en text om DIF marknadsför jag mig i DIF:s namn, eller om jag skaparen bild/tar kort marknadsför jag mig då i DIF:s namn, var går gränsen vi marknadsföring.
Personligen anser jag inte att jag marknadsför i DIF:s namn utan är en person som har gjort några låtar (tillsammans med AI), där några är Djurgårds relaterade. WisherX känns inte så mycket Djurgården. Däremot när vi drev DIFGrafik så marknadsförde vi oss riktat till Djurgårdsfamiljen, men utan att Djurgården stod ansvariga för det vi gjorde.
Jag ber om ursäkt om texten blev för lång, men detta är mina egna tankar kring detta. Lyckas jag göra en person i Djurgårdsfamiljen glad så räcker det för mig.
Jag önskar alla en trevlig helg, SKÅL.
P.S Vill man inte att jag lägger upp DIF musik här så slutar jag med det, men kommer fortsätta med AI låtar allt från ilska till jobbet eller kärleken till Djurgården.
Jag har tyvärr inte ett lika bra tränat musiköra som vissa andra har, men tycker det låter helt ok.
Jag tycke att man försökte förklara sig väl vad allt detta handlade om, men troligtvis är det som med mina elever att man ej orkar ta sig igenom hela texten innan man skapar sig en uppfattning.
Att vara orolig för att AI ska ta över hela musikbranschen tror jag inte man behöver oroa sig för, vi människor vill ha ett ansikte på de som genomför låtarna, även så vill vi få uppleva dessa artister live. Tror man snarare ska se AI som ett hjälp redskap. Ex: Jag informerade en av mina kollegor om detta program, han blev riktigt intresserad att använda detta verktyg när eleverna ska redovisa olika teman i text. Tror även att etablerade artister kommer använda detta vid sitt skapande, kanske inte som slutprodukt utan ett litet stöd på vägen.
När jag skriver texterna så använder jag inte enstaka stödord (inte för det vore fel om någon vill göra det) där emot använder jag AI som en vän jag kan bolla idéer med, då frugan inte har samma intressen och hör och häpna är inte idrottsintresserad. Använder skrivandet som en möjlighet att skriva av sig tankar som stör eller värmer, skulle man gå in på YouTube sidan så ser man att det finns annat än bara Djurgårds relaterat.
Jag är en i Djurgårdsfamiljen en av många, lika många tankar finns det. Jag som en enskild person i Djurgårdsfamiljen är av den åsikten att man inte skriver elakheter eller nedvärderande mot någon gömd bakom ett alias, framför allt inte mot personer i sin familj som jag anser Djurgården är, en familj.
Detta sker titt som tätt på detta forum. Får man känslan skriva ner elakheter då rekommenderar jag papper och penna skriv ner era tankar sätt er på skithuset läs dem för er själv, när ni är klara spola ner skiten, så att ingen annan behöver läsa era rader (inte baserat på kritiken här utan allmänt), men det är mina personliga synpunkter. Men med dessa synpunkter kan jag ej ta över ägande skapet av Djurgården, utan jag får helt enkelt fatta att vi alla är olika och har olika syn på vad som är rätt och fel. Konstruktiv kritik som kan hjälpa någon att utvecklas är dock aldrig fel.
Sen blir jag lite fundersam på vad som räknas som marknadsföring, om jag skriver en text om DIF marknadsför jag mig i DIF:s namn, eller om jag skaparen bild/tar kort marknadsför jag mig då i DIF:s namn, var går gränsen vi marknadsföring.
Personligen anser jag inte att jag marknadsför i DIF:s namn utan är en person som har gjort några låtar (tillsammans med AI), där några är Djurgårds relaterade. WisherX känns inte så mycket Djurgården. Däremot när vi drev DIFGrafik så marknadsförde vi oss riktat till Djurgårdsfamiljen, men utan att Djurgården stod ansvariga för det vi gjorde.
Jag ber om ursäkt om texten blev för lång, men detta är mina egna tankar kring detta. Lyckas jag göra en person i Djurgårdsfamiljen glad så räcker det för mig.
P.S Vill man inte att jag lägger upp DIF musik här så slutar jag med det, men kommer fortsätta med AI låtar allt från ilska till jobbet eller kärleken till Djurgården.
DIF i Media
Hehe vilket liv det blev.
Var på pissigt humör igår, kanske var hård i tonen
Var på pissigt humör igår, kanske var hård i tonen
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF i Media
Du får gjärna skicke ett medelande när du lägger upp gillade stilarna Mvemilin skrev: ↑2024-07-19 14:45:36 Jag förstod att detta skulle kunna skapa irritation hos vissa.
The DIF ONE
DIF i Media
Det bästa du kan göra är att följa Youtube sidan, då är du garanterad att få till dig låtarna, är osäker på om intresset finns för detta på detta forum.GULD skrev: ↑2024-07-19 19:27:44Du får gjärna skicke ett medelande när du lägger upp gillade stilarna Mvemilin skrev: ↑2024-07-19 14:45:36 Jag förstod att detta skulle kunna skapa irritation hos vissa.
Men tack det är för personer som dig jag lägger upp detta, någon i familjen kan glädjas gör mig varm.
DIF i Media
ja herre gud vad man skulle älska nya sköna låtar från dem, en era av skön Djurgårds relaterad musik, bevisligen har ingen lyft facklan vidare, det är väl kanske det som stör mest, att vi aldrig får nya sköna låtar kring laget i vårt hjärta, och ska vi vara helt ärliga så är de flesta låtarna kring fotbollen.niz skrev: ↑2024-07-19 14:23:20 Håller med, ingen behöver kastas under bussen här. Samtidigt håller jag med om att AI-musik inte är något för oss. Vi klappar med våra händer, vissa andra med klappor. Vissa andra har trummor, vi har vår sång osv.
Jag siade i en annan tråd att något bondelag säkert kommer börja hålla på med AI-musik ”officiellt” kommande säsong. Det vore pinsamt.
Vi har ju t.ex Coca Carola, som dessutom återförenats i år om jag förstått det rätt. Vore kul om de kunde göra en DIF-konsert igen!
Tror dessa kom runt 2000 kan säkert varit ännu tidigare.
Vore grymt om någon musik kunnig skulle vilja skapa nya låtar kring hockeyn, framför allt till denna säsong, då jag tror att vi på riktigt har chansen att ta oss upp. Med det sagt så krävs det att vi alla skapar en atmosfär kring Djurgården som ökar intresset och lockar så många som möjligt att intressera sig för vår resa upp till SHL, sen om det är AI musik eller äkta vara( som naturligtvis vore bäst) eller bloggare, skribenter mm allt som syns utåt just denna säsong är positivt.
DIF i Media
Fy satan vad nice att Thoresen är tillbaka, denna har legat och väntat på denna dag.
DIF i Media
Nån med plus som kan berätta vad Yterell sade om utköpet?
DIF i Media
Han börjar med att tokhylla Djurgårdens supportrar.
Sedan öppnar Alexander Ytterell upp om de olika buden från Djurgården innan han tvingades bort.
För nu går flyttlasset utomlands.
– Det är ju jäkligt tufft då. Man ställde in sig på att förebreda sig för ett nytt år, säger han till Sportbladet.
Flytten till Stavanger har precis blivit offentlig, allt samtidigt som den 33-årige backklippan själv är på väg till Karlskrona för en sista semestersväng.
Då har det bara gått ett knappt dygn sedan han bett om att få återkomma när det en gång för alla stått klart att han tvingas lämna Djurgården.
– Det börjar smälta in, kan man säga, säger han i och med att det gått månader sedan det blev verklighet för honom personligen.
Vad känner du när det gått lite tid efter att du själv fått beskedet?
– Jag tycker att det fortfarande är extremt tråkigt. Jag känner inte att jag var färdig med Djurgården. Jag har trivts extremt bra. Från första dag har det varit roligt att träffa alla gubbar. Med alla i föreningen och alla som varit med under min period... det har varit extra tufft.
Faktum är att han, trots en del skadeproblem, alltid kommit till Hovet med ett leende på läpparna.
En av de stora anledningarna? Hans kärlek till supportrarna som han betonar flera gånger om att han kommer att sakna.
– Ja, men det är så det varit. Jag har sagt det till vänner och familj att jag trivts så i en organisation. Jag har alltid tyckt att det är världens roligaste jobb så klart... men jag har trivts sedan dag ett. Jag har fått spela det jag är tänkt att göra och levererat där också tycker jag.
Djurgårdshyllningen: ”Världens bästa fans”
Hur känns det nu att behöva lämna?
– Det är otroligt tråkigt. Jag kommer sakna allt som har med fansen att göra. De är världens bästa fans. Så det är tufft att det blev ett tråkigt avslut kan jag tycka.
Men vi backar bandet en sväng till våren och säsongsslutet...
– Framför allt var det extremt tufft att åka ut mot Brynäs där. Jag hade lite småskavanker som de flesta vet om och som jag dragits med ett tag. Jag brottades lite med det de sista två månaderna men revanschlusten kommer ganska tajt inpå igen.
Då var det också så att Ytterell, som representerat flera respekterade svenska klubbbar, hade ett år kvar på kontraktet.
– Det är ju jäkligt tufft då. Man ställde in sig på att förebreda sig för ett nytt år, att ta sig till en ny final och sedan gå vinnande ur den striden. Det hade jag som mål och började processera direkt efter.
Du var inställd på att stanna, ta dig an en sommarträning och alltihop?
– Hundra procent.
”Fick indikationerna på att jag skulle stanna”
Hur gick tongångarna då?
– Jag fick indikationerna ganska tidigt att jag skulle stanna från tränare och Wikegård. Runt februari fick jag indikationer att jag skulle stanna.
Sedan kom vändningen.
– Det kanske ändrades och de började tänka en massa innan jag fick reda på det nya beskedet. Men business är business. Det är så den här världen fungerar.
Det var med en vecka kvar av april månad som säsongen med Djurgården tog slut när Brynäs säkrade SHL-platsen.
Därefter tog det tre veckor innan Sportbladet kunde avslöja att Ytterell köpts ut från sitt kontrakt med klubben.
– Ja... det var väl en och en halv vecka efter att vi åkt ut, två veckor eller en och en halv efter fick jag samtalet. Då var det ganska tydligt att jag inte skulle vara kvar och dyka upp på återsamlingen och så. Det var inte så mycket snack fram och tillbaka.
Då hade bland andra Alexander Falk och Ludvig Hedström i ett tidigt skede lämnat klubben. Därefter var det forwarden Fredrik Schylter och målvaktstränaren Fredrik Mikko som gick samma öde till mötes.
Alexander Ytterell: ”Trodde inte...”
Det vill säga; kvintetten hade köpts ut från sina gällande avtal.
Har du sett något liknande?
– Alltså... jag trodde inte det skulle bli en sådan rockad. Jag fattade att det skulle bli ändringar. Men man har absolut varit med om att det köpts ut folk, det är inte det jag säger. Men jag hade själv andra indikationer, då blir det tuffare när man gått trott något annat, säger Ytterell.
Hur har det varit att hantera under de här månaderna?
– Det var otroligt tufft att smälta och komma vidare ifrån det. Jag har haft en fantastisk tid i Djurgården och jag gläds bara åt att få ha uppleva det och spela framför fansen. Jag kommer bära med mig det resten av mitt liv. Stödet som kurvan ger oss... jag kommer ta med mig fina minnen och skicka med en hälsning att det är världens bästa fans. Jag kommer sakna varje sekund.
Han har spenderat sommaren i lugn och ro, även om det dröjde så långt som in i augusti innan Djurgården offentliggjorde sitt beslut.
– Jag har tagit det ganska passivt med klubbletande under sommaren. Dels har det varit en död marknad. Sedan har jag velat ta det lugnt, träna och komma ned i varv hemma.
Klar för flytt: ”Mycket intresse”
Till slut blev det också klart att flyttlasset går till Norge och Stavanger Oilers.
– Det har varit ganska mycket intresse... jag är sugen på att spela mer hockey så klart. Norge kom på tal ganska tidigt, men jag sade att jag ville vänta. När jag började prata med dem kändes det som ett hett alternativ. Det är en bra klubb med mål att vinna varje år, säger han och fortsätter:
– Jag vill spela på ett ställe där man har ambition att vinna. Jag är inte sugen på att åka och hämta pengar någonstans. Jag vill vinna.
Väl innan flytten vill han också skicka med en hälsning till sin gamla publik.
– Framför allt vill jag säga tack som fan till alla supportrar, djurgårdare och Järnkaminer. Ni har gjort varje match till en fantastisk upplevelse. Lagkamraterna har också varit fantastiska, jag saknar varenda en och har trivts extremt bra, säger Ytterell och avslutar:
– Hoppas vi ses igen på ett eller annat sätt, om det är på hyllan eller inte.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF i Media
Gillar Ytterell, inte bara för det han skrev om DIF utan också för hans sätt att uppträda. Tycker det är synd att skeppa iväg honom. Hade gjort sig bra hos oss nästa säsong.
DIF i Media
Ja, nu när Liss inte står med sina betonggrillor i bortre cirkeln kanske det funkartHillberry blue skrev: ↑2024-08-06 10:49:31 Gillar Ytterell, inte bara för det han skrev om DIF utan också för hans sätt att uppträda. Tycker det är synd att skeppa iväg honom. Hade gjort sig bra hos oss nästa säsong.

Tack Difjs
DIF i Media
Usch, blir bara deppig när man läser artikeln. En grym kille med blå/gul/röda hjärtat på rätta stället. Undra vad som fällde avgörandet att focka honom. Han hade bidragit o gjort det som förväntades av honom trots krämporna som han själv beskriver. Är ju en sådan fighter vi behöver i försvaret då vi nu ska införa Järnkaminandan som det påstås. Lycka till o hitta en ny back med samma glädje o värme som han uttrycker om alla i och omkring DIF, Usch…
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
DIF i Media
Ja ja, Alexander verkar jättesnäll och trevligt. Men han har ju varit skadad i princip varenda säsong senaste sju åren. I slutspelet dög ju inte kroppen längre till något annat än att skjuta, och det kunde han ju knappt få ut då han knappt kunde röra sig längre. Oerhört märkligt att han fick ett tvåårskontrakt förra sommaren, cred till Wikegård som lyckades städa bort det.
Expert.
DIF i Media
Ha, ha..Ja han var ju inte ensam o vara skadad. Han bidrog faktiskt till att vi tog oss upp från träsket och behöver inte skämmas över sin insats..
DIF i Media
En låt skapad för den nya säsongen – det är i år det händer. Det var länge sedan jag kände sådan tro på Djurgården som jag gör idag. Senast var när vi gick upp, då lyckades vi bygga ett lag som krigade för varandra och för skölden.
Jag gillar texten och vill dela mina tankar kring den. Vore kul att någon skapar en kampsång som kan vara en enkel ledstjärna på resan under den här säsongen, för alla – oavsett om man tar beslut, står i båset, åker runt på isen eller står på läktaren. Vi ska tillsammans erövra. Likt korsriddarna eller vikingarna, oavsett vilka vi liknas vid, ska alla falla för oss
(och ja, jag har bollat med min kompis ChatGPT).
Jag önskar att det fanns en riktig musiker som kunde skapa en låt som vi alla kan förenas kring under denna säsong. Det är i år det händer, så samla alla trupper – redo för strid
!
Nackdelar med att låta AI sköta det hela är att en del av texten kan vara svår att höra, så är man intresserad av texten så finns allt på YouTube läs och följ med i sången
Jag gillar texten och vill dela mina tankar kring den. Vore kul att någon skapar en kampsång som kan vara en enkel ledstjärna på resan under den här säsongen, för alla – oavsett om man tar beslut, står i båset, åker runt på isen eller står på läktaren. Vi ska tillsammans erövra. Likt korsriddarna eller vikingarna, oavsett vilka vi liknas vid, ska alla falla för oss
Jag önskar att det fanns en riktig musiker som kunde skapa en låt som vi alla kan förenas kring under denna säsong. Det är i år det händer, så samla alla trupper – redo för strid
Nackdelar med att låta AI sköta det hela är att en del av texten kan vara svår att höra, så är man intresserad av texten så finns allt på YouTube läs och följ med i sången