Nattuggla_ skrev: ↑2024-07-31 14:24:12
Ryktas om att André Petersson lämnar HV71 med ett år kvar.
Ser jag honom i Björklöven så ställer jag in säsongen och sliter av mig håret.
Blir NL eller KHL han är på tok för bra för HA. Räddade ju kvar HV på egen hand egentligen
Absolut är han det. Men man får inte glömma att Marcus Nilsson är 1 år yngre, och har snittat 33 poäng i SHL senaste 3 säsongerna. Den värvningen är också smått otrolig.
Jag tror inte André vill spela i Hockeyallsvenskan och jag tror inte Löven har råd egentligen.
Petersson är en helt annan klass än Nilsson men även annan spelartyp. Han har presterat över lång tid, även internationellt. Burit HV på axlarna själv typ. Nilsson var i ett stim en säsong för en 5 år sedan, gick utomlands och misslyckades. Har sedan dess väl varit helt ok men inte producerat tillräckligt för att FBK ska vara nöjda i en framskjuten roll.
Petersson har en utomlands-out i sitt kontrakt enligt utspelet från hans agent. Kommer absolut inte hamna i allsvenskan.
sensei skrev: ↑2024-07-31 16:26:00
Wikegård.. Haha, vad skön han är. Ingen annan sportchef hade vågat sig på något sånt här, det har jag svårt att tro.
Wikegård.. Haha, vad skön han är. Ingen annan sportchef hade vågat sig på något sånt här, det har jag svårt att tro.
Vågat sig på vad?
Vad är det jag missat?
Tror han anspelar på att värva en 40-årig Thore och en 37-årig Dick som inte spelat hockey på ett år när man är ny vid rodret.
Vågat sig på vad?
Vad är det jag missat?
Tror han anspelar på att värva en 40-årig Thore och en 37-årig Dick som inte spelat hockey på ett år när man är ny vid rodret.
Precis så, sorry det var verkligen inte meningen att antyda att jag satt på någon ny het info eller liknande.
Vågat sig på vad?
Vad är det jag missat?
Precis så, sorry det var verkligen inte meningen att antyda att jag satt på någon ny het info eller liknande.
Misstänkte att de var något sånt. Men ja håller med!
Misstänkte att de var något sånt. Men ja håller med!
Det är definitivt djärvt, särskilt med tanke på hur det sett ut senast säsongerna i HA. Krüger, Klasen, Brodda, mf har inte blivit yngre. Som tur är kompletterar vi med ligans bästa juniorer. Det är kanske därför det kan bli bra?
Nattuggla_ skrev: ↑2024-07-31 14:38:21
Absolut är han det. Men man får inte glömma att Marcus Nilsson är 1 år yngre, och har snittat 33 poäng i SHL senaste 3 säsongerna.
Jag tror inte André vill spela i Hockeyallsvenskan och jag tror inte Löven har råd egentligen.
Kommer på absolut noll och ingenting som skulle motivera honom till en flytt dit och harva i Ha ett år. Han lär ju inte gå för under 350k i månaden heller.
475k är väll det han vill ha och långt avtal dessutom
Tror inte han kräver så mycket men 300k+ däremot som jag förstår det ska han ha blivit lovad ett längre kontrakt av Nubben och nu blivit besviken när han inte får det. Bråkig karaktär ingen man vill ha i sitt lag. Spelaren är riktigt vass dock men grova attitydsproblem
Lite som Sören, dålig förlorare!?
Gällande Andre/Holm. Den microskåpiska chansen att nån av dom hamnar i HA. Är isåfall familjesituation eller deras klubbar inte vill släppa dom till ngt annat SHL lag.
Nubben är i Timrå nu.
Holms kärring vill hem till Sthlm. Det kan vara nyckeln.
LasseTM skrev: ↑2024-07-29 14:24:52
Har en kompis som bor ovanför en av DIFs lägenheter vid hovet.
Wiken var där och visade lägenheten för en vecka sedan för någon, han kunde inte säga till vem men det är en 3a så den går nästan alltid till spelare med familjer om det inte är två unga spelare som delar på den.
Kanske är Thores lägenhet framöver annars är något annat på väg in.
skulle kunna vara Sissons eller Kelleher också gissar jag ?
Tänker att dom borde ha löst bostad redan men du kanske har rätt.
Låg väldigt lämpligt till i tiden med Thore i alla fall, vi tog en öl och så att det var klart när han berättade det och det gjorde vi rätt i.
Många undrar över Brodins plats i den här truppen men jag är mer frågande till Wersäll faktiskt.
Tar vi bara på den kanten så har han Thoresen, Klasen, Axelsson, Grewe och Blomgren framför sig. Någon av dem kommer säkerligen få spela RW men jag tror Wersäll lånas ut.
Även vid en del skador så ser jag Frondell före faktiskt.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-08-01 10:13:45, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund skrev: ↑2024-07-31 10:14:05
- Kruger
- Dick
- Thore
- Klasen
- Brodin
- Rensfeldt
- Weigel
Dessa kroppar har varit med ett tag. Hoppas jag har fel, men tror inte ngn av dem kommer spela varje match i gruppspelet.
Junisar kommer få spela...
Det är inte schysst ( med den kravbilden ) som förra året. Att j20 ska " bära" a laget!
Hade det stått 2014 i kalendern skulle vi skrattat hem SHL med dessa namn.
Men nu är det som det är, "Gamla" Fina Djurgården.
Tror tyvärr du har rätt, 4 översta på listan kommer missa en del matcher
Tycker dock att Wikegård gör helt rätt eftersom han kommer in till en trupp som är oduglig men för stor.
En spelare av Thoresens kaliber hade vi inte fått om han inte hade hetat just Thoresen. Och jag är ganska säker på att Axelsson inte är speciellt dyr, men en potentiell skyhög uppsida.
Weigel är också en smart värvning. Och kollar vi kontraktläget så är det otroligt bra inför kommande säsong. Så skulle vi misslyckas nu så har vi ett guldläge truppmässigt nästa vår. Jag gillar också bytet han gör i staben. Istället för att byta målvakt så tar han in en bättre pusselbit och gör sig av med (vad det ryktas om) en belastning.
Så vid första anblick, och framförallt från våra konkurrenter, så ser det ut som att han bara värvat gamla kompisar/DIF-stjärnor, men vid lite eftertanke så är det här ett smart lagbygge sett till förutsättningar. Tycker jag iallafall.
Jag gillar förutsättningarna och långsiktigt så känns det som vi är påväg åt rätt håll.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-08-01 10:11:45
Många undrar över Brodins plats i den här truppen men jag är mer frågande till Wersäll faktiskt.
Tar vi bara på den kanten så har han Thoresen, Klasen, Axelsson, Grewe och Blomgren framför sig. Någon av dem kommer säkerligen få spela RW men jag tror Wersäll lånas ut.
Wersäll har framtiden för sig. Han kommer få chansen eller bli utlånad. Ej orolig där.
Gällande Brodin idag. Så försöker man "tvinga in honom" i 4:e linan. Det är enbart pga att han är en av dom bäst betalda/ eller bäst betald i denna trupp!
Upp till honom att motbevisa dom som tvivlar , bl a jag!
Wersäll har framtiden för sig. Han kommer få chansen eller bli utlånad. Ej orolig där.
Gällande Brodin idag. Så försöker man "tvinga in honom" i 4:e linan. Det är enbart pga att han är en av dom bäst betalda/ eller bäst betald i denna trupp!
Spelade inte han med Thore och Matt 2016? Har för mig att de va bra kemi där.
Spelade inte han med Thore och Matt 2016? Har för mig att de va bra kemi där.
Jo, och den kedjan var väldigt bra.
Sen ska man ha respekt för att spelare förändras men har vi tur kan kemin finnas kvar och att det blir en sorts nytändning för Brodin.